Gå til innhold

Foreldet arverettssak?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det virker veldig rart at ingen passer på? Jeg har hørt noe om bostyrer,  jeg trodde det var en som passer på at arven blir riktig?

Hvordan finner man ellers ut av  rettmessig del hvis man ikke har noe kontakt og hva gjør man hvis man har fått for lite?

Jeg er ikke trådstarter men er ung og kan lite om arv.  Hvordan blir dere så flinke på dette? Går man på kurs?Begreper som uskifte og pliktdelsarv er ukjente for meg. 

Anonymkode: d8534...56b

Det er forskjell på offentlig skifte og privat skifte. Ingen som følger med om ting gjøres rett når det er privat skifte. Man kan bruke advokat. Men man kan å gjøre det helt selv. 

Anonymkode: a99d0...8d9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det virker veldig rart at ingen passer på? Jeg har hørt noe om bostyrer,  jeg trodde det var en som passer på at arven blir riktig?

Hvordan finner man ellers ut av  rettmessig del hvis man ikke har noe kontakt og hva gjør man hvis man har fått for lite?

Jeg er ikke trådstarter men er ung og kan lite om arv.  Hvordan blir dere så flinke på dette? Går man på kurs?Begreper som uskifte og pliktdelsarv er ukjente for meg. 

Anonymkode: d8534...56b

Bobestyrer passer på. Ts er informert, men har valgt å ikke respondere. Hva det stod i dokumentene, hvordan formuesforholdene var, og hvordan/om boet ble skiftet vet ikke vi.

Vi kan arveloven fordi vi har lest den. Vi har oppslagsverk hvor vi kan slå opp for å lære begreper vi ikke kan. Vi spør de som kan noe om emnet hvis vi har konkrete spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...