Gå til innhold

Hvordan tolker dere denne atferden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en mann tidligere i sommer som jeg fikk en god connection med. Han var sjenert og passiv, og inviterte til ikke-verbal kommunikasjon (intens blikkontakt og kroppsspråk). Assymetrisk drikking. Registrerte at jeg var der, og var opptatt av å fremstå som ordentlig. Hvis han ikke registrerte meg så må han være ansiktsblind, da han satt rett i blindsonen min. 

Vi utvekslet ikke kontaktinformasjon, men han kom opp som et Snapchat-forslag to mnd etter. Jeg visste fornavnet hans, søkte ham opp på Instagram og fikk bekreftet at det var han. Sender han en DM på Instagram istedenfor å adde han direkte på Snap først. Usikker på om denne noen gang ble lest, mulig den havnet i meldingsforespørsel. Jeg skrev tydelig hvem jeg er, hvor vi møttes og hvorfor jeg sendte melding. Fyren er ikke noe særlig aktiv, tom profil.

I går legger jeg ham til på Snap. Han visste ikke hva jeg het i virkeligheten (hvis han ikke har lest DM på Insta). Han godtok snap forespørsel etter et par timer. I dag sender jeg en snap og skriver: «Heii 😊 Takk for sist. Jeg var litt sjenert, så jeg turte ikke å ta kontakt i baren.»

Fem minutter etter at jeg sendte snappen, ser jeg ham på Snapkartet. Det tar omtrent en halvtime før han åpner snappen. Den står som lest i hvert fall i ti minutter før han svarer i en chatmld:

«Tror kanskje du har lagt til feil person?»

Rett etterpå slår han av Snapchat-posisjonen sin.

Jeg svarer:

«Nei, jeg vet det var deg, men jeg har muligens tolket signalene feil. Beklager!»

Han har ikke åpnet denne. Han har ikke slettet meg.

Det jeg synes er merkelig, er at jeg oppfattet ham som tydelig sjenert og interessert på utestedet. Han tok ikke direkte kontakt, men jeg opplevde at han gjentatte ganger søkte kontakt med meg. Han virket ikke som en typisk «badboy» eller en som om kun var ute etter et ONS. Han virket mer sjenert, rolig og jordnær. Jeg vet at jeg ble et tema rundt hans venner. Da de snudde seg mot meg, og så på meg og tilbake til han. En av vennene hans storsmilte til meg når jeg forlot baren, vet ikke hvordan jeg tolker det. Ikke bare et lite smil, men stort glis. Om han enten var hyggelig, eller om han mente "vi registrerte dynamikken mellom dere"

Så det jeg lurer på er:

1. Hvordan ville dere tolket «tror kanskje du har lagt til feil person?» i denne situasjonen? Han ville vært mer direkte hvis han oppriktig ikke lurte? Er det virkelig mulig å glemme en person etter 2 mnd? Eller ønsker han en bekreftelse på at jeg ønsket kontakt? Som i “ønsker hun virkelig kontakt med meg”?

2. Kan det være en høflig måte å avvise meg på, eller kan det være at han ikke håndterte at jeg tok kontakt? Rart at han ikke sier direkte at han ikke er interessert?

3. Ego-boost kan jo også være en mulighet, men klarer ikke å se det for meg. Spesielt ikke når venner blandes inn.

Jeg skal se om jeg får svar i morgen, hvis ikke så får han bare være på listen. Jeg er usikker på om jeg skal gå såpass drastisk til verks å slette han, da jeg ikke ønsker at han skal føle seg avvist. Men jeg er litt skeptisk.

Anonymkode: a59eb...580

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du har ikke utvekslet et ord med denne fyren ?

Anonymkode: 5b2f2...0c2

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

eg oppfattet ham som tydelig sjenert og interessert på utestedet. Han tok ikke direkte kontakt, men jeg opplevde at han gjentatte ganger søkte kontakt med meg. Han virket ikke som en typisk «badboy» eller en som om kun var ute etter et ONS. Han virket mer sjenert, rolig og jordnær. Jeg vet at jeg ble et tema rundt hans venner. Da de snudde seg mot meg, og så på meg og tilbake til han. En av vennene hans storsmilte til meg når jeg forlot baren, vet ikke hvordan jeg tolker det. Ikke bare et lite smil, men stort glis. Om han enten var hyggelig, eller om han mente "vi registrerte dynamikken mellom dere"

Du har tolket for mye inn i dette her over, han er ikke interessert og tør ikke si det rett ut.

Anonymkode: 11e9f...0ab

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Han er ikke interessert. 

Anonymkode: 72567...655

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uffda... nr 2 med justering. Du kan jo prøve å bli kjent med ham på nytt, men pr i dag har det meste skjedd i ditt hode, er jeg redd...

Anonymkode: 75a84...c9e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skal se om jeg får svar i morgen, hvis ikke så får han bare være på listen. Jeg er usikker på om jeg skal gå såpass drastisk til verks å slette han, da jeg ikke ønsker at han skal føle seg avvist. Men jeg er litt skeptisk.

Dette er en fyr du 1) mener du hadde «ikke-verbal kommunikasjon» med på et utested, 2) skrev til på Instagram uten svar og 3) skrev til på Snapchat uten noen verdens tegn til interesse. Det eneste fyren har sagt til deg noen gang er «Tror kanskje du har lagt til feil person?». 

Og du er redd han skal føle seg avvist? 

Jeg har sett mange overanalyseringer og klamring til desperate håp om relasjoner som åpenbart er over (denne var forsåvidt aldri igang) her inne, men dette tror jeg er rekord. 

Anonymkode: 4282b...76d

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han satt altså i blindsonen din og allikevel hadde dere blikkontakt og ikke verbal kimmunikasjon? Vet du hva blindsone er 😂 

Anonymkode: 7560d...a4b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan se på en person på et utested og nevne til hverandre at "han/hun var pen", og så er det glemt i løpet av sekunder.

Det er ikke sikkert at det var deg de snakket om i det hele tatt, kanskje de bare la merke til at du så på dem, for det må du jo ha gjort siden du la sånn merke til ham og vennegjengen. Han tok aldri kontakt med deg.

Så nå aner han ikke hvem du er, og det sier han tydelig til deg.

Jeg ville ha latt dette ligge.

Anonymkode: 8c3eb...c95

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener det er oppriktig normalt å sitte og ha blikk kontakt med en person i 5 TIMER? Han slapp aldri blikket, hvis ikke jeg gjorde det. Det var en hel kveld på et arrangement. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så du mener det er oppriktig normalt å sitte og ha blikk kontakt med en person i 5 TIMER? Han slapp aldri blikket, hvis ikke jeg gjorde det. Det var en hel kveld på et arrangement. 

Har du bilde på snap? For snap er bare en liten figur. 

Jordnære menn som du føler for å se på i 5 timer får seg jo sikkert også andre på kroken pluss han sa ja til forespørselen. Det er mulig sier ja til flere damer han ikke vet hvem er, trenger ikke men kan være mulig mange damer mann. Jeg som også liker samme type, tenker mange andre damer også trekkes mot slike. Har hatt en sånn mann i tankene sånn 4 år. Å jeg tenker han sikkert kunne sikkert vært gift og skilt og gift igjen, samt ligget med en haug med damer på den tiden så kjekk og lun som han fremstår. Uten å gjøre noe.

Anonymkode: d83d7...dac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Møtte en mann tidligere i sommer som jeg fikk en god connection med. Han var sjenert og passiv, og inviterte til ikke-verbal kommunikasjon (intens blikkontakt og kroppsspråk). Assymetrisk drikking. Registrerte at jeg var der, og var opptatt av å fremstå som ordentlig. Hvis han ikke registrerte meg så må han være ansiktsblind, da han satt rett i blindsonen min. 

Vi utvekslet ikke kontaktinformasjon, men han kom opp som et Snapchat-forslag to mnd etter. Jeg visste fornavnet hans, søkte ham opp på Instagram og fikk bekreftet at det var han. Sender han en DM på Instagram istedenfor å adde han direkte på Snap først. Usikker på om denne noen gang ble lest, mulig den havnet i meldingsforespørsel. Jeg skrev tydelig hvem jeg er, hvor vi møttes og hvorfor jeg sendte melding. Fyren er ikke noe særlig aktiv, tom profil.

I går legger jeg ham til på Snap. Han visste ikke hva jeg het i virkeligheten (hvis han ikke har lest DM på Insta). Han godtok snap forespørsel etter et par timer. I dag sender jeg en snap og skriver: «Heii 😊 Takk for sist. Jeg var litt sjenert, så jeg turte ikke å ta kontakt i baren.»

Fem minutter etter at jeg sendte snappen, ser jeg ham på Snapkartet. Det tar omtrent en halvtime før han åpner snappen. Den står som lest i hvert fall i ti minutter før han svarer i en chatmld:

«Tror kanskje du har lagt til feil person?»

Rett etterpå slår han av Snapchat-posisjonen sin.

Jeg svarer:

«Nei, jeg vet det var deg, men jeg har muligens tolket signalene feil. Beklager!»

Han har ikke åpnet denne. Han har ikke slettet meg.

Det jeg synes er merkelig, er at jeg oppfattet ham som tydelig sjenert og interessert på utestedet. Han tok ikke direkte kontakt, men jeg opplevde at han gjentatte ganger søkte kontakt med meg. Han virket ikke som en typisk «badboy» eller en som om kun var ute etter et ONS. Han virket mer sjenert, rolig og jordnær. Jeg vet at jeg ble et tema rundt hans venner. Da de snudde seg mot meg, og så på meg og tilbake til han. En av vennene hans storsmilte til meg når jeg forlot baren, vet ikke hvordan jeg tolker det. Ikke bare et lite smil, men stort glis. Om han enten var hyggelig, eller om han mente "vi registrerte dynamikken mellom dere"

Så det jeg lurer på er:

1. Hvordan ville dere tolket «tror kanskje du har lagt til feil person?» i denne situasjonen? Han ville vært mer direkte hvis han oppriktig ikke lurte? Er det virkelig mulig å glemme en person etter 2 mnd? Eller ønsker han en bekreftelse på at jeg ønsket kontakt? Som i “ønsker hun virkelig kontakt med meg”?

2. Kan det være en høflig måte å avvise meg på, eller kan det være at han ikke håndterte at jeg tok kontakt? Rart at han ikke sier direkte at han ikke er interessert?

3. Ego-boost kan jo også være en mulighet, men klarer ikke å se det for meg. Spesielt ikke når venner blandes inn.

Enten så han på ei som satt ved siden av deg,eller så har du innbilt deg hele greia (type psykose ).

Anonymkode: e0dee...b41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Uansett hvordan du tolker det han gjorde på arrangementet, så tok han aldri kontakt med deg. Du har ikke vekslet et ord med fyren, og nå lurer han på om du har kontaktet feil person. Da er han ikke mye interessert!

Anonymkode: 8c3eb...c95

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten så han på ei som satt ved siden av deg,eller så har du innbilt deg hele greia (type psykose ).

Anonymkode: e0dee...b41

Hvorfor uten at du ser ts er det så reelt at han så på ei ved siden av i 5 timer, om det ikke er reelt han så på henne like lenge? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Speiling av atferd (han gjør eksakt det samme som jeg gjorde samtidig. Når jeg drakk så gjorde han og det, og holdt blikket frem til jeg så bort).  Jeg kunne lagt til flere detaljer eller eksempler, men hvor detaljert er det nødvendig å være for å få svar på sine spørsmål? Jeg ønsket svar på mine spørsmål, ikke at folk skal henge seg opp i detaljer eller begreper. Mye skjer i løpet av 5 timer. Og apropo dere var ikke der, så dere vet jo ikke hva som skjedde.

Det var en hjørnesofa. Han satt typ 2-3 meter unna meg, det var kun et lite bord i mellom oss. Så jeg så han rett inn i øynene. Han kunne ha unngått å sett meg rett inn i øynene, unnviket, flyttet seg til et annet bord hvis han synes det ble for intens, men det valgte han ikke å gjøre. Jeg, kompis1, kompis2, kompis3, han, kompis 4, kompis 5 og kompis 6. Men hvor relevant er det? Jeg vekslet ikke et ord med han nei, men han er sky av personlighetstype og er ikke vant til å bli sjekket opp av damer. Av erfaring med tidligere sjenerte menn, så vet jeg at de IKKE kommer å prater hvis de er interessert - fordi de er redd for å oppleves som creepy eller for pågående. Redd for avvisning etc. Ja, jeg har datet mange sjenerte menn.

Folk elsker virkelig å spre drit til andre. Har dere ikke noe bedre å finne på? Psykose faktisk, og at jeg er 14 år. KG er et fint sted å være. Svar på spørsmålene mine, eller bare unngå å kommentere i tråden. Neste gang så bør dere kanskje tenke dere om når dere slenger ut drit til andre. Kanskje så står dere i samme eller en sårbar situasjon selv og trenger hjelp.

Men hvorfor tok ikke da du kontakt eller disse den kvelden?

Bare send han et bilde av deg som du ikke er redd kommer på avveie. For det er snap. Han vet kanskje faktisk ikke profilen din er deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor tok ikke da du kontakt eller disse den kvelden?

Bare send han et bilde av deg som du ikke er redd kommer på avveie. For det er snap. Han vet kanskje faktisk ikke profilen din er deg. 

Fordi jeg fikk ikke opp snapchat forslaget før nå i august, hadde ingenting annet å gå på enn fornavn. Mobilnumrene våre må ha synkronisert på et eller annet vis. Mulig det er noe med algoritmer.

Det var et bilde av meg med teksten jeg sendte :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg skal svare på spørsmålet ditt.

Jeg tolker atferden hans som meget merkelig, suspekt og creepy. Å sitte og speile deg og stirre deg inn i øynene i timesvis er usedvanlig uvanlig. Ville tenkt at han var syk på noe slags vis, psykopat eller bare jævlig, jævlig spesiell. 

Anonymkode: 6f353...069

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han husker deg ikke. 

Anonymkode: d2b6b...949

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg fikk ikke opp snapchat forslaget før nå i august, hadde ingenting annet å gå på enn fornavn. Mobilnumrene våre må ha synkronisert på et eller annet vis. Mulig det er noe med algoritmer.

Det var et bilde av meg med teksten jeg sendte :) 

Neo, det er ikke slik algoritmer fungerer fem måneder etter! Du må ha søkt etter vedkommende. 

Jeg får stalker vibes av dette. Du spekulerer noe helt skremmende ts, og tillegger tanker til mennesker du ikke kjenner. Det du besksriver ville de fleste aldri tolket på denne måten - ingenting du sier tilsier interesse, amnet enn fra deg.

Legg denne ballen død. Han har ikke delt din opplevelse. Husk at når noen ser på oss, så ser vi automatisk tilbake på refleks. At venner har sett på deg og smilt eller ledd, kan like gjerne tilsi at de la merke til at du ville ha han og ikke ga deg.. Du tillegger derimot kun den meningen som passer inn i det du håper er tilfellet. Det blir skremmende når de gjøres med fem ulike spekulasjoner, basert på en fremmed sin tilsynelatende normale oppførsel på et utested. 

Var du der sammen med noen eller var du der helt alene forresten?

Anonymkode: fe32d...48a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du vært mann, så hadde dette dette vært bekymringsfull oppførsel.

Anonymkode: 5143e...aa2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...