Gå til innhold

Hvordan tolker dere denne atferden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en mann tidligere i sommer som jeg fikk en god connection med. Han var sjenert og passiv, og inviterte til ikke-verbal kommunikasjon (intens blikkontakt og kroppsspråk). Assymetrisk drikking. Registrerte at jeg var der, og var opptatt av å fremstå som ordentlig. Hvis han ikke registrerte meg så må han være ansiktsblind, da han satt rett i blindsonen min. 

Vi utvekslet ikke kontaktinformasjon, men han kom opp som et Snapchat-forslag to mnd etter. Jeg visste fornavnet hans, søkte ham opp på Instagram og fikk bekreftet at det var han. Sender han en DM på Instagram istedenfor å adde han direkte på Snap først. Usikker på om denne noen gang ble lest, mulig den havnet i meldingsforespørsel. Jeg skrev tydelig hvem jeg er, hvor vi møttes og hvorfor jeg sendte melding. Fyren er ikke noe særlig aktiv, tom profil.

I går legger jeg ham til på Snap. Han visste ikke hva jeg het i virkeligheten (hvis han ikke har lest DM på Insta). Han godtok snap forespørsel etter et par timer. I dag sender jeg en snap og skriver: «Heii 😊 Takk for sist. Jeg var litt sjenert, så jeg turte ikke å ta kontakt i baren.»

Fem minutter etter at jeg sendte snappen, ser jeg ham på Snapkartet. Det tar omtrent en halvtime før han åpner snappen. Den står som lest i hvert fall i ti minutter før han svarer i en chatmld:

«Tror kanskje du har lagt til feil person?»

Rett etterpå slår han av Snapchat-posisjonen sin.

Jeg svarer:

«Nei, jeg vet det var deg, men jeg har muligens tolket signalene feil. Beklager!»

Han har ikke åpnet denne. Han har ikke slettet meg.

Det jeg synes er merkelig, er at jeg oppfattet ham som tydelig sjenert og interessert på utestedet. Han tok ikke direkte kontakt, men jeg opplevde at han gjentatte ganger søkte kontakt med meg. Han virket ikke som en typisk «badboy» eller en som om kun var ute etter et ONS. Han virket mer sjenert, rolig og jordnær. Jeg vet at jeg ble et tema rundt hans venner. Da de snudde seg mot meg, og så på meg og tilbake til han. En av vennene hans storsmilte til meg når jeg forlot baren, vet ikke hvordan jeg tolker det. Ikke bare et lite smil, men stort glis. Om han enten var hyggelig, eller om han mente "vi registrerte dynamikken mellom dere"

Så det jeg lurer på er:

1. Hvordan ville dere tolket «tror kanskje du har lagt til feil person?» i denne situasjonen? Han ville vært mer direkte hvis han oppriktig ikke lurte? Er det virkelig mulig å glemme en person etter 2 mnd? Eller ønsker han en bekreftelse på at jeg ønsket kontakt? Som i “ønsker hun virkelig kontakt med meg”?

2. Kan det være en høflig måte å avvise meg på, eller kan det være at han ikke håndterte at jeg tok kontakt? Rart at han ikke sier direkte at han ikke er interessert?

3. Ego-boost kan jo også være en mulighet, men klarer ikke å se det for meg. Spesielt ikke når venner blandes inn.

Jeg skal se om jeg får svar i morgen, hvis ikke så får han bare være på listen. Jeg er usikker på om jeg skal gå såpass drastisk til verks å slette han, da jeg ikke ønsker at han skal føle seg avvist. Men jeg er litt skeptisk.

Anonymkode: a59eb...580

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du har ikke utvekslet et ord med denne fyren ?

Anonymkode: 5b2f2...0c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

eg oppfattet ham som tydelig sjenert og interessert på utestedet. Han tok ikke direkte kontakt, men jeg opplevde at han gjentatte ganger søkte kontakt med meg. Han virket ikke som en typisk «badboy» eller en som om kun var ute etter et ONS. Han virket mer sjenert, rolig og jordnær. Jeg vet at jeg ble et tema rundt hans venner. Da de snudde seg mot meg, og så på meg og tilbake til han. En av vennene hans storsmilte til meg når jeg forlot baren, vet ikke hvordan jeg tolker det. Ikke bare et lite smil, men stort glis. Om han enten var hyggelig, eller om han mente "vi registrerte dynamikken mellom dere"

Du har tolket for mye inn i dette her over, han er ikke interessert og tør ikke si det rett ut.

Anonymkode: 11e9f...0ab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud. Han er ikke interessert. 

Anonymkode: 72567...655

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Uffda... nr 2 med justering. Du kan jo prøve å bli kjent med ham på nytt, men pr i dag har det meste skjedd i ditt hode, er jeg redd...

Anonymkode: 75a84...c9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skal se om jeg får svar i morgen, hvis ikke så får han bare være på listen. Jeg er usikker på om jeg skal gå såpass drastisk til verks å slette han, da jeg ikke ønsker at han skal føle seg avvist. Men jeg er litt skeptisk.

Dette er en fyr du 1) mener du hadde «ikke-verbal kommunikasjon» med på et utested, 2) skrev til på Instagram uten svar og 3) skrev til på Snapchat uten noen verdens tegn til interesse. Det eneste fyren har sagt til deg noen gang er «Tror kanskje du har lagt til feil person?». 

Og du er redd han skal føle seg avvist? 

Jeg har sett mange overanalyseringer og klamring til desperate håp om relasjoner som åpenbart er over (denne var forsåvidt aldri igang) her inne, men dette tror jeg er rekord. 

Anonymkode: 4282b...76d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er dette en episode av "Evig singel"??? 

Skrevet

Er du 14 år?

Anonymkode: dbf16...fd4

Skrevet

Han satt altså i blindsonen din og allikevel hadde dere blikkontakt og ikke verbal kimmunikasjon? Vet du hva blindsone er 😂 

Anonymkode: 7560d...a4b

Skrevet

Alle kan se på en person på et utested og nevne til hverandre at "han/hun var pen", og så er det glemt i løpet av sekunder.

Det er ikke sikkert at det var deg de snakket om i det hele tatt, kanskje de bare la merke til at du så på dem, for det må du jo ha gjort siden du la sånn merke til ham og vennegjengen. Han tok aldri kontakt med deg.

Så nå aner han ikke hvem du er, og det sier han tydelig til deg.

Jeg ville ha latt dette ligge.

Anonymkode: 8c3eb...c95

Skrevet (endret)

.

Endret av Etterforskeren
Skrevet

Så du mener det er oppriktig normalt å sitte og ha blikk kontakt med en person i 5 TIMER? Han slapp aldri blikket, hvis ikke jeg gjorde det. Det var en hel kveld på et arrangement. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...