Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 Mye kan helbredes, også genetiske sykdommer. Men legestanden og noen på toppen er ikke interessert i det, fordi de er redd for å miste rikdommen sin;-) Asperger syndrom skyldes en organisk hjerneskade, som kan påvises med MRI scanning. Men dette er hemmeligstemplet, og om en Asperger om en slik scan, så kan hun eller han få det, men svaret de vil få, er "alt er normalt", ingen organisk lidelse i hjernen!!!! Men forskerne kan dokumentere dette!! Sjekk Folkehelseinstituttet sin webside!! Rikshospitalet bruker noe som kaller Funksjonell MRI scan, noe mer avansert, den finner feil i hjernen på Asperger (alle har samme feil i hjerne på samme sted), samt adhd og mange andre..men dette er hysj hysj...!! En med Asperger syndrom, er nok resultatet av et mislykket forsøk på å skape det perfekte mennesket. Noe gikk feil for forskerne;-) Himmel her sto det mye rart! Organisk hjerneskade - hva legger du i det? hvor i hjernen sitter "skaden" og hva består den i? Og om funksjonell MRI: hvis man scanner mange "normale" mennesker vil man sikekrt finne variasjoner der også Hva mener du med at de med Asperger er et mislykket forsøk på å skape det perfekte menneske?
Gjest Gjest_LilleMeg_* Skrevet 14. mars 2009 #22 Skrevet 14. mars 2009 Fikk diagnosen Asperger da jeg var 30, og jeg fikk faktisk mr hjelp og oppfølging FØR jeg fikk diagnosen. Det mange glemmer er at voksne som får diagnosen, ofte har utviklet angst og depresjoner, som kan gjøre hverdagen vanskeligere. Men jeg har utviklet min egen lille "medisin" hvis jeg får litt angst eller søvnvansker - fram med pensler, maling og lerret, og så maler jeg til det går over
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå