Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Egentlig ikke, ca. 4 år. Jeg vet ikke, han sier at han har lyst til å jobbe igjennom det, men at jeg får bruke tiden fremover til å tenke på hva jeg vil.

Akkurat nå er jeg bare utslitt og helt tom.

Anonymkode: 9b58a...809

Så han prøver ikke akkurat engang å gi deg bekreftelse eller trygghet heller?

Han lar deg bare med info som garantert er en brøkdel av sannheten, mens han sier at han vil at dere skal jobbe dere gjennom dette? 

Har han reflektert noe som helst over hvorfor dette skjedde? Viser han at han tenker, reflekterer og angrer? Sier han noe om hvilke endringer han skal gjøre for å forhindre at lignende skjer igjen? 

Alt jeg har beskrevet nå er MINIMUMSKRAVET av hva som må komme frem fra den utro part for å ha noen håp om å unngå gjentakende fremtidige hendelser. Dette er det mye studier og dokumentasjon på fra de beste parterapautene i verden. 

Et annet viktig krav, er at de er villig til å legge alle kortene på bordet i sin helhet med én gang. Ikke gi kun små biter av sannheten. Dette kravet har han allerede vist at han ikke er villig til. 

Er du villig til å bli værende, i visshet om at han statistisk sett kommer til å gjenta dette? 

Anonymkode: cc4c8...503

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaha så for deg så er utroskap helt greit?

Anonymkode: cf96f...d3d

Han har ikke vært utro

Anonymkode: 0b005...878

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke vært utro

Jo, han sa han ville noe mer men hu dama stoppa han. Men for all del du må gjerne godta slik oppførsel fra partner.

Anonymkode: cf96f...d3d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har ikke vært utro

Jo, det har han vært. 

Anonymkode: cc4c8...503

• Nyttig 1
Skrevet

Om mannen var et annet sted, kom i kontakt med en person og spør vedkommende om retning om de er lokalkjent, hadde jeg ikke reagert.

Ei heller om de ble "venner" på SoMe.

Han hadde uansett fortalt meg om vedkommende, mann som kvinne.

På lik linje som meg. Jeg driver med hobby fotografering og har bølger med interaksjoner med menn som kvinner. Og naturlig nok addes en del folk på SoMe, spesielt på Instagram.

Anonymkode: c1207...684

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er jeg urimelig når jeg reagerer på at samboeren, som har vært på fest en annen plass i natt og overnattet der, har lagt til ei dame på instagram og facebook, og sendt meldinger med henne i natt om å finne frem en plass? Skulle sjekke klokken, og trykte bare på ipaden hans som lå fremme, og da så jeg dette. Har selvsagt ikke koden hans, så jeg får ikke sett noe kontekst. Men jeg reagerer på at han har lagt henne til (det sto at hun godkjente forespørselen hans på Instagram), og siden de også hadde sendt meldinger på messenger måtte jeg google henne. Så at de også hadde blitt venner på facebook. 

Men er jeg helt urimelig her? Det var ingenting som tilsa at de flørtet sånn sett på meldingene jeg så, men jeg reagerer på det likevel. Jeg har også vært på fester og snakket med menn, men aldri følt noe som helst behov for å legge de til på sosiale medier eller gi de kontaktinformasjon min på noe som helst måte. Men jeg er åpen for at det bare er jeg som er rar og sjalu også, og at jeg må ta meg sammen, så derfor spør jeg her før jeg tar noe opp med han når han kommer hjem igjen.

Det hadde ikke kjæresten min gjort, vi gjør ikke slikt. Nå fester vi skjelden også.

Vedr hobbyer kan det være nødvendig legge til folk. Jeg selger en del i min hobbyer, selvfølgelig har jeg da menn som kunder.

Men her er det snakk om samtaler midt på natten, fest, alkohol,han sover ikke hjemme. Jeg hadde tatt det opp med han umiddelbart!!

Anonymkode: 29215...cc0

• Liker 2
Skrevet

Minner meg litt om mitt tilfelle. I juli skulle vi som familie på ferie, men mannen kunne likevel ikke være med. I slutten av uken skulle han på festival, så han kunne uansett ikke være med på hele turen. Mens jeg var på ferie fikk jeg opp at han hadde lagt til ei på Facebook. Jeg reagerte ikke da, pga at jeg har masse venner på Facebook som ikke betyr noe som helst. 

I august ble det slutt. Noen måneder senere annonserte han at han hadde truffet ei ny. Som han traff i midten av august. Etter bruddet selvsagt 🙄 Og da jeg fikk se profilen hennes, så var det hun han hadde lagt til i juli... Før bruddet...

Han benektet selvsagt det hele. Måtte være en teknisk feil på Facebook, eller ei som lignet, eller at jeg husket feil... Ro, ro, ro... 🙄 Stol på deg selv, jente! Og han fortjener ikke deg! 

Anonymkode: 812de...ab6

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, han endte opp med å innrømme at han ville gå videre med henne, men at hun stoppet det, etter vi tok en ny prat. Ikke at jeg tror noe på at hun stoppet og ikke ville noe mer etter at de avtale å møtes igjen etter at alle skilte lag, men det gjør det uansett ikke noe bedre at han ville og hun stoppet.

Bare det at han har tatt det steget at han har prøvd seg på henne, så hadde det vært mer enn nok for meg. Fysisk utro eller ikke, jeg hadde sagt takk for meg, og latt han kose seg med henne. Han har vist deg ganske tydelig her at han ikke er trofast, så det er jo bare et spørsmål om tid før han gjør det samme igjen. Og han angrer seg jo ikke, han er bare lei seg for at han ble tatt. 

Anonymkode: 63139...f83

• Liker 1
Skrevet

At man legger til noen på some er ikke et problem. At man prøver seg på noen er et problem.

Anonymkode: dab5d...90f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, han erkjente noe, da jeg tok det opp. Han var rar da han kom hjem, han båd såg og oppførte seg veldig skyldtynget ut. Så da jeg tok opp hvem hun var, fortalte han litt (de hadde liksom vært venner lenge). Men da historien ikke hang helt på grep, og jeg tok han får småting han sa, så innrømmet han mer og mer. Han sa at han hadde vært helt idiot og ikke skjønte selv hva som hadde skjedd med han som gjorde at han kunne gjøre sånn mot meg. Samtidig sa han at det egentlig ikke var noe som hadde skjedd, annet enn at de hadde sendt meldinger og avtalt å møttes på natten når alle gikk hver til sitt. Og etterhvert innrømmet han at de hadde møttes også, men det hadde liksom ikke skjedd noe annet enn at de hadde sittet og pratet igjennom natten. 

Og han kunne bare legge seg langflat og si unnskyld, som han sa. Og håpte at jeg fortsatt ble i forholdet.

Jeg er helt knust. Jeg skjønner jo at jeg ikke har fått hele sannheten.

Usj, dette er jo ikke lett. Hvordan har du det?

Høres ut som han har blitt med på en flørt som har utviklet seg. Men, uansett hva du tror har skjedd, så er det skjedd noe som dere ikke er enige om at er innafor at kan skje. Så, det blir jo et stort tillitsbrudd. Noe som er skadelig både for forholdet, og ikke minst deg selv - som må kjenne på kroppen at den du lever med har gått bak ryggen din. 

Jeg tror jeg ikke hadde sagt så mye akkurat nå, bare pakket et par bag'er og reist til mamma eller en venninne - og, med det gi ham en non-verbal beskjed om at "nå kan du miste meg, jeg er verdt mye mer enn dette". Og, så brukt den tiden jeg trengte til å fordøye alt, og fokusert på meg selv. 

Har du noen tanker om hva du vil gjøre?

Anonymkode: 02ed8...e83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...