AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Er jeg urimelig når jeg reagerer på at samboeren, som har vært på fest en annen plass i natt og overnattet der, har lagt til ei dame på instagram og facebook, og sendt meldinger med henne i natt om å finne frem en plass? Skulle sjekke klokken, og trykte bare på ipaden hans som lå fremme, og da så jeg dette. Har selvsagt ikke koden hans, så jeg får ikke sett noe kontekst. Men jeg reagerer på at han har lagt henne til (det sto at hun godkjente forespørselen hans på Instagram), og siden de også hadde sendt meldinger på messenger måtte jeg google henne. Så at de også hadde blitt venner på facebook. Men er jeg helt urimelig her? Det var ingenting som tilsa at de flørtet sånn sett på meldingene jeg så, men jeg reagerer på det likevel. Jeg har også vært på fester og snakket med menn, men aldri følt noe som helst behov for å legge de til på sosiale medier eller gi de kontaktinformasjon min på noe som helst måte. Men jeg er åpen for at det bare er jeg som er rar og sjalu også, og at jeg må ta meg sammen, så derfor spør jeg her før jeg tar noe opp med han når han kommer hjem igjen. Anonymkode: 9b58a...809 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Det var en fest i forbindelse med en hobby han har, om det har betydning Anonymkode: 9b58a...809
Macro Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Min mann hadde aldri havnet i den situasjonen der da han vet han selv hadde reagert om jeg gjorde tilsvarende. Men her kjenner vi hverandre så godt og er enige om grensene våre så saken er biff om noe slikt skulle skje. Noen par vil hevde vi er kontrollerende og sjalu, andre er som oss. Det koker vel ned til hva dere har blitt enige om er normalt og innafor. Det er til syvende og sist partene i forholdet som setter rammene, ikke alle andre. Har dere noen sinne kommunisert noe rundt temaet? Om ikke så hadde jeg gjort det i fredstid så dere vet hva som finnes av forventninger hos begge. 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er jeg urimelig når jeg reagerer på at samboeren, som har vært på fest en annen plass i natt og overnattet der, har lagt til ei dame på instagram og facebook, og sendt meldinger med henne i natt om å finne frem en plass? Skulle sjekke klokken, og trykte bare på ipaden hans som lå fremme, og da så jeg dette. Har selvsagt ikke koden hans, så jeg får ikke sett noe kontekst. Men jeg reagerer på at han har lagt henne til (det sto at hun godkjente forespørselen hans på Instagram), og siden de også hadde sendt meldinger på messenger måtte jeg google henne. Så at de også hadde blitt venner på facebook. Men er jeg helt urimelig her? Det var ingenting som tilsa at de flørtet sånn sett på meldingene jeg så, men jeg reagerer på det likevel. Jeg har også vært på fester og snakket med menn, men aldri følt noe som helst behov for å legge de til på sosiale medier eller gi de kontaktinformasjon min på noe som helst måte. Men jeg er åpen for at det bare er jeg som er rar og sjalu også, og at jeg må ta meg sammen, så derfor spør jeg her før jeg tar noe opp med han når han kommer hjem igjen. Anonymkode: 9b58a...809 Ingen av oss hadde gjort dette. Hadde ikke vært greit for noen av oss. Og hvorfor har han ikke sagt noe? Anonymkode: d9b38...f91 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Vi har snakket om temaet, men ikke akkurat konkret om dette med å legge til andre på sosiale medier og kommunisere på private meldinger med de man har møtt på fest. Jeg trodde vi var ganske enig (lov å snakke, ha det gøy, danse og lignende men at ikke noe mer utover det). I min verden er det å legge til nye damer man møter på fest, på sosiale medier og sende private meldinger med vekommende, noe mer. På facebook så det ikke akkurat ut som at hun legger ut bilder av hobbyen, så da går jeg egentlig ut i fra at det handler om at han ble betatt av henne. Og om det skjedde noe mellom dem får jeg neppe vite uansett. Anonymkode: 9b58a...809
Tango24 Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Dette er definitivt ikke ok, det er raka veien til trøbbel, og evt et brudd. I mitt tidligere forhold så måtte jeg ha godtatt det hvis hun gjorde det, men det var absolutt ikke ok hvis jeg gjorde det samme. Det viste seg til slutt at hun hadde i mangel på et bedre ord harvet over flere av de hun hadde lakt til på Instagram, Facebook og Snapchat. Kommenterte jeg det så fikk jeg kjeft for å overvåke hennes SoMe... Angrer på at jeg ikke gikk på hardere enn det jeg gjorde for å stå på egne krav. Men hun var sånn at hun iallfall skulle finne på noe faenskap hvis hun ble konfrontert flere ganger ang den samme handlingen. Håper for guds skyld at det ikke har skjedd noe enda, og at du finner en ok måte å ta tak i det på. 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Tango24 skrev (Akkurat nå): Dette er definitivt ikke ok, det er raka veien til trøbbel, og evt et brudd. I mitt tidligere forhold så måtte jeg ha godtatt det hvis hun gjorde det, men det var absolutt ikke ok hvis jeg gjorde det samme. Det viste seg til slutt at hun hadde i mangel på et bedre ord harvet over flere av de hun hadde lakt til på Instagram, Facebook og Snapchat. Kommenterte jeg det så fikk jeg kjeft for å overvåke hennes SoMe... Angrer på at jeg ikke gikk på hardere enn det jeg gjorde for å stå på egne krav. Men hun var sånn at hun iallfall skulle finne på noe faenskap hvis hun ble konfrontert flere ganger ang den samme handlingen. Håper for guds skyld at det ikke har skjedd noe enda, og at du finner en ok måte å ta tak i det på. Jeg mistenker at jeg får samme beskjed Anonymkode: 9b58a...809
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har snakket om temaet, men ikke akkurat konkret om dette med å legge til andre på sosiale medier og kommunisere på private meldinger med de man har møtt på fest. Jeg trodde vi var ganske enig (lov å snakke, ha det gøy, danse og lignende men at ikke noe mer utover det). I min verden er det å legge til nye damer man møter på fest, på sosiale medier og sende private meldinger med vekommende, noe mer. På facebook så det ikke akkurat ut som at hun legger ut bilder av hobbyen, så da går jeg egentlig ut i fra at det handler om at han ble betatt av henne. Og om det skjedde noe mellom dem får jeg neppe vite uansett. Anonymkode: 9b58a...809 Da er det nok noe mer på gang. Er du sikker på alibiet? Anonymkode: ca93a...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Ja, du er helt urimelig. Hvis jeg hadde trengt at nown forklarte meg veien måtte jeg jo åpenbart ha fått lov å legge dem til i de kanaler som skal til dor å kunne kommunisere. Og hadde mannen min prøvd å begynne å kontrollere hvem jeg var venner med i sosiale medier hadde jeg virkelig revurdert om jeg kunne fortsatt å være i et forhold med en sånn kontrollerende psyko 😳 Anonymkode: 1c639...bbb 5 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det nok noe mer på gang. Er du sikker på alibiet? Anonymkode: ca93a...9e4 Ja, jeg vet at han har vært bortreist på det arrangementet i helgen. Anonymkode: 9b58a...809
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du er helt urimelig. Hvis jeg hadde trengt at nown forklarte meg veien måtte jeg jo åpenbart ha fått lov å legge dem til i de kanaler som skal til dor å kunne kommunisere. Og hadde mannen min prøvd å begynne å kontrollere hvem jeg var venner med i sosiale medier hadde jeg virkelig revurdert om jeg kunne fortsatt å være i et forhold med en sånn kontrollerende psyko 😳 Anonymkode: 1c639...bbb Du klarer ikke å få frem din mening uten å kalle meg en kontrollerende psyko? Anonymkode: 9b58a...809 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Du kan jo spørre han hvem denne dama er. Men om du blir sint fordi han kommuniserer med andre mennesker, og fordi han legger til nye venner som skal forklare veien til en lokasjon... Ja da er det et rødt flagg Anonymkode: c9354...d1d 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Jeg kunne nok lagt til en kollega eller en på et kurs som jeg kom til å møte videre eller delte hobby med. Men ikke snakket med han på natten etter en fest. Samboeren min hadde ikke gjort dette. Han sier iallefall at han ikke er typen til det. Anonymkode: 3495e...1bc
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Altså.. han har lagt til en ny dame på Instagram og Facebook, og så sendt meldinger med henne ang å finne fram til en lokasjon på natta?? Lukter råttent lang vei…! Men for all del, her på KG er man jo sjalu, kontrollerende og psyko om man ikke godtar at partneren knuller andre.. Anonymkode: 63139...f83 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Altså.. han har lagt til en ny dame på Instagram og Facebook, og så sendt meldinger med henne ang å finne fram til en lokasjon på natta?? Lukter råttent lang vei…! Men for all del, her på KG er man jo sjalu, kontrollerende og psyko om man ikke godtar at partneren knuller andre.. Anonymkode: 63139...f83 Ja, det viste seg å være veldig råttent.. De har visstnok ikke ligget sammen da (klarer ikke helt å stole på det, kjenner jeg). Men uansett skjedde det nok til at det er et skikkelig tillitsbrudd. Anonymkode: 9b58a...809 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det viste seg å være veldig råttent.. De har visstnok ikke ligget sammen da (klarer ikke helt å stole på det, kjenner jeg). Men uansett skjedde det nok til at det er et skikkelig tillitsbrudd. Anonymkode: 9b58a...809 Usjda! Det hørtes ikke godt ut i det hele tatt. Magefølelsen din stemte, som den ofte gjør. Han erkjente ett eller annet da, med andre ord? Hva føler du nå, hvordan har du det? Anonymkode: 02ed8...e83 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det viste seg å være veldig råttent.. De har visstnok ikke ligget sammen da (klarer ikke helt å stole på det, kjenner jeg). Men uansett skjedde det nok til at det er et skikkelig tillitsbrudd. Anonymkode: 9b58a...809 Erkjente han at noe skjedde? Og hab overnattet hos henne går jeg utifra? Da kan du banne på at han bruker taktikken hvor man sier A for å fremstå pålitelig, uten å innrømme B, C og D, for å unngå å måtte være altfor skyldig. Jeg tolererte slikt i ett forhomd og det fortsatte jo bare. Hver gang forbedret han seg - en liten stund. Deretter ble det kanskje verre neste gang igjen. Jeg fikk aldri vite hele sannheter før etter at jeg endelig gikk fra han. Min største anger i livet er at jeg ikke gikk fra han første gangen. Da hadde jeg beholdt/bygget selvfølelsen. I stedet ble jeg brutt ned sammen med grensene. Anonymkode: cc4c8...503 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Stort sett er svaret på alle «er-jeg-urimelig»-spørsmålene her på KG ja. Også her. Anonymkode: 0b005...878 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Usjda! Det hørtes ikke godt ut i det hele tatt. Magefølelsen din stemte, som den ofte gjør. Han erkjente ett eller annet da, med andre ord? Hva føler du nå, hvordan har du det? Anonymkode: 02ed8...e83 Ja, han erkjente noe, da jeg tok det opp. Han var rar da han kom hjem, han båd såg og oppførte seg veldig skyldtynget ut. Så da jeg tok opp hvem hun var, fortalte han litt (de hadde liksom vært venner lenge). Men da historien ikke hang helt på grep, og jeg tok han får småting han sa, så innrømmet han mer og mer. Han sa at han hadde vært helt idiot og ikke skjønte selv hva som hadde skjedd med han som gjorde at han kunne gjøre sånn mot meg. Samtidig sa han at det egentlig ikke var noe som hadde skjedd, annet enn at de hadde sendt meldinger og avtalt å møttes på natten når alle gikk hver til sitt. Og etterhvert innrømmet han at de hadde møttes også, men det hadde liksom ikke skjedd noe annet enn at de hadde sittet og pratet igjennom natten. Og han kunne bare legge seg langflat og si unnskyld, som han sa. Og håpte at jeg fortsatt ble i forholdet. Jeg er helt knust. Jeg skjønner jo at jeg ikke har fått hele sannheten. Anonymkode: 9b58a...809
Macro Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Stort sett er svaret på alle «er-jeg-urimelig»-spørsmålene her på KG ja. Også her. Anonymkode: 0b005...878 Du skulle ha lest hele tråden😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå