AnonymBruker Skrevet 16. august #21 Skrevet 16. august Hvor gammelt er barnet? En 6åring bør feks klare å bade litt alene, med mindre benet finner på sprell, forsøker å stupe ned i badekaret osv. Dessverre kan ikke alle voksne "reglene" for når barn må sjekkes hos legen. Men det bør jo slå en tanke ved noen tilfeller. Send han linker til førstehjelpskurs hos barn og nettsider han kan lære? Skap må skrues fast for å være sikker. Tips om det. Ellers ville jeg sett på dette som en litt ekstra "uheldig sommer". Hadde disse to hendelsene skjedd med 3mnd mellomrom, ville du tenkt det samme? Begynner det å skje hyppigere, du hører om flere nestenulykker, ser at ting ikke er sikret (om du lever og ser noe tydelig gir fare), så kan du selvsagt melde. Ellers er det jo lurt å fortelle fastlege eller legevakt, at hendelsene skjedde hos far om du må ta barnet til sjekk i ettertid. Ville bare nevnt det, ikke fortalt om bekymringer (med mindre uhell øker). Anonymkode: ceaf1...958
veronica<3 Skrevet 16. august #22 Skrevet 16. august Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #23 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 23.39): Kontakt barnevernet. Anonymkode: 693eb...8c0 Mener du det seriøst? For å oppnå hva? At han ikke får ha mer ansvar? Hvordan er prosessen? TS Anonymkode: 494bc...e97
AnonymBruker Skrevet 16. august #24 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2026 den 0.09): Da er det mange foreldre, også der de fortsatt er sammen, som må nektes samvær. Anonymkode: 96470...758 Mistenker at innlegget var ironi. TS Anonymkode: 494bc...e97
AnonymBruker Skrevet 16. august #25 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville snakket med barnehagen og sagt at far forteller at barnet har fått et skap over seg i barnehagen. Anonymkode: b4e0e...d9b Ja, det skal jeg gjøre i morgen. Men hva så? De kan dokumentere mine påstander, barnets blåmerker og dokumentere at de har sett han levere og hente de aktuelle dagene da det skjedde. Det skjer ikke så mye mer etter det? TS Anonymkode: 494bc...e97 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #26 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 22.40): To ganger i løpet av sommeren? Han må nektes samvær. Anonymkode: 2c444...a40 Mener du det seriøst, eller er det ironisk? Vanskelig å lese tonen på et skriftlig forum. Begrunn gjerne litt mer hvis du mener det. TS. Anonymkode: 494bc...e97
AnonymBruker Skrevet 16. august #27 Skrevet 16. august Uhell skjer. Jeg ville vært mer bekymret angående måten du omtaler ham på. Anonymkode: 16cd5...462 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #28 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Uhell skjer. Jeg ville vært mer bekymret angående måten du omtaler ham på. Anonymkode: 16cd5...462 Ja, jeg beklager det. Jeg har ikke skrevet alt han har utsatt meg for gjennom forholdet og bruddet. Psykisk vold, han slo i veggen og sparka i veggen. Jeg måtte komme meg vekk. Han nekter for det. Så jeg må la barnet mitt være hos en person som har traumatisert meg. Derfor omtaler jeg han sånn (fordi det er min opplevelse). TS Anonymkode: 494bc...e97 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #29 Skrevet 17. august Skal sies at 4-åringer dikter mye også… Samboeren min fikk mld av eksen sin om at sønnen (da 4,5 år typ) hadde kommet hjem til henne etter samvær her og fortalt at han hadde falt ut av senga midt på natta og grått i flere timer og ikke klart å komme inn til oss for å si ifra fordi han hadde så vondt at han ikke klarte å gå. Det er selvfølgelig bare tull, han har ikke sagt et ord om det her, har ikke hatt vondt og vi hadde også selvfølgelig hørt det hvis det var tilfelle. Så man trenger ikke å stole 100% på alt barn sier, men leser jo litt mellom linjene her at du ikke har så mye over for far fra før.. Synes heller ikke det er så urovekkende at far er i et annet rom mens et barn på 4 år dusjer.. Anonymkode: 50cd7...44b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #30 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal sies at 4-åringer dikter mye også… Samboeren min fikk mld av eksen sin om at sønnen (da 4,5 år typ) hadde kommet hjem til henne etter samvær her og fortalt at han hadde falt ut av senga midt på natta og grått i flere timer og ikke klart å komme inn til oss for å si ifra fordi han hadde så vondt at han ikke klarte å gå. Det er selvfølgelig bare tull, han har ikke sagt et ord om det her, har ikke hatt vondt og vi hadde også selvfølgelig hørt det hvis det var tilfelle. Så man trenger ikke å stole 100% på alt barn sier, men leser jo litt mellom linjene her at du ikke har så mye over for far fra før.. Synes heller ikke det er så urovekkende at far er i et annet rom mens et barn på 4 år dusjer.. Anonymkode: 50cd7...44b Men her har barnet synlige skader, både kutt og blåmerker. Anonymkode: 0380d...8a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #31 Skrevet 17. august Du har ingen sak her pr nå TS. Slå deg til ro og slutt å fokusere så mye negativt på din eks. Han prøver nok så godt han kan. Ett uhell kan liksågodt skje på DIN vakt!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tilstebet å ha ett godt forhold til din eks. Det har DU, Barnet og han alt å vinne på inn i framtiden. Hilsen en som jobber i barnehage og vet at uhell skjer..... Anonymkode: 4a1b8...98b
AnonymBruker Skrevet 17. august #32 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du har ingen sak her pr nå TS. Slå deg til ro og slutt å fokusere så mye negativt på din eks. Han prøver nok så godt han kan. Ett uhell kan liksågodt skje på DIN vakt!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tilstebet å ha ett godt forhold til din eks. Det har DU, Barnet og han alt å vinne på inn i framtiden. Hilsen en som jobber i barnehage og vet at uhell skjer..... Anonymkode: 4a1b8...98b Fullstendig klar over det. Og det har jeg virkelig prøvd. Men han burde gitt beskjed, og kontaktet lege/legevakt. Tenk om barnet fikk en hjerneskade eller indre blødning? De begynner jo å bli så store at de har mye vekt som faller mot et hardt flisgulv eller fra en høyde. Og et skap på nesten 2 meter kan få lang vektarm og kraft når det faller mot et lite barn. TS Anonymkode: 494bc...e97 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #33 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal sies at 4-åringer dikter mye også… Samboeren min fikk mld av eksen sin om at sønnen (da 4,5 år typ) hadde kommet hjem til henne etter samvær her og fortalt at han hadde falt ut av senga midt på natta og grått i flere timer og ikke klart å komme inn til oss for å si ifra fordi han hadde så vondt at han ikke klarte å gå. Det er selvfølgelig bare tull, han har ikke sagt et ord om det her, har ikke hatt vondt og vi hadde også selvfølgelig hørt det hvis det var tilfelle. Så man trenger ikke å stole 100% på alt barn sier, men leser jo litt mellom linjene her at du ikke har så mye over for far fra før.. Synes heller ikke det er så urovekkende at far er i et annet rom mens et barn på 4 år dusjer.. Anonymkode: 50cd7...44b Det er jeg 100% klar over. Nå er det mest løgnene, tilbakeholdingen av info, halvsannheter og manglende medisinsk oppfølging jeg reagerer mest på. Jeg har vist masse tillit (fordi jeg må) og har svelgt mange kameler for barnets beste, men han fortsetter bare som før. Og dette var dråpen. Så jeg blir både redd og frustrert. TS Anonymkode: 494bc...e97 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #34 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 22.31): Hjelp, jeg er litt i villrede. Jeg har gått fra barnefar fordi han var en udugelig og inkompetent partner og en manipulerende løgner, og mønsteret har selvfølgelig gjentatt seg etter at vi flyttet fra hverandre. I løpet av sommeren har det skjedd to store hendelser hvor barnet på fire år har blitt ganske stygt skadet når han har hatt ansvar. Jeg vet at barnet er høyt og lavt konstant og krever MASSE tilsyn og oppmerksomhet. Jeg vet også at barnefar prøver så godt han kan. Men jeg vet også at han er mobilavhengig og har et dårlig oppmerksomhetsspenn (ADD). Barnet falt på badet under bading og slo bakhodet i dusjen og blødde mye. Fikk et arr på 2-3 cm. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan barnefar kunne være så langt unna at det kunne skje. Denne uka fikk barnet et skap over seg hos han og fikk blåmerker i panna og hele ryggen. Barnet sa at det fikk veldig vondt og skreik masse. Hva gjør jeg? Jeg vil jo stole på at barnet har det bra der, men det er jo åpenbart at han er mye slackere og at det er stor sjanse for ulykker. Jeg blir veldig redd for at noe veldig alvorlig skal skje. Barnet er bare 4 år. Han nekter jo selvfølgelig for at dette skjedde hos han, men barnet er så stort nå at det forteller selv. Han tar ikke ansvar, men går bare rett i angrep tilbake. En voksen samtale er helt umulig og det gjør samarbeidet utrolig vanskelig. Anonymkode: 494bc...e97 Derfor holder mange damer ut i forhold med udugelige menn for å ta vare på barna. Fy f.. hadde fått så vondt av å sende barnet mitt ett sted jeg visste det ikke ble skikkelig ivaretatt.. Dette er ikke greit i det hele tatt. Hva sier far? Ser han ikke at han må skjerpe seg og følge mer med?? Kan ikke ha barnet om ikke..! Ta en samtale på fvk om det ikke går å snakke med han.. Uhell kan skje men stakkars barn.. Hva om barnet badet slo hodet og druknet??? for barnefar ikke var tilstede og satt på tlf i ett annet rom.. Her må det hardt mot hardt! Anonymkode: 9c570...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #35 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men her har barnet synlige skader, både kutt og blåmerker. Anonymkode: 0380d...8a3 Skjønner at det kan misforstås, mener ikke at barnet ikke har skadene. Men de kan faktisk ha oppstått andre steder, hvertfall når far benekter det. Anonymkode: 50cd7...44b
Amys Skrevet 17. august #36 Skrevet 17. august Hvordan mener du egentlig at far skulle forhindret at han falt mens han dusjet? Man står jo ikke å holder en 4-åring i hånden mens han står i dusjen akkurat. (skapet er en annen historie, det burde vært skrudd fast, og det kan det jo hende det er nå etter uhellet)
AnonymBruker Skrevet 17. august #37 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal sies at 4-åringer dikter mye også… Samboeren min fikk mld av eksen sin om at sønnen (da 4,5 år typ) hadde kommet hjem til henne etter samvær her og fortalt at han hadde falt ut av senga midt på natta og grått i flere timer og ikke klart å komme inn til oss for å si ifra fordi han hadde så vondt at han ikke klarte å gå. Det er selvfølgelig bare tull, han har ikke sagt et ord om det her, har ikke hatt vondt og vi hadde også selvfølgelig hørt det hvis det var tilfelle. Så man trenger ikke å stole 100% på alt barn sier, men leser jo litt mellom linjene her at du ikke har så mye over for far fra før.. Synes heller ikke det er så urovekkende at far er i et annet rom mens et barn på 4 år dusjer.. Anonymkode: 50cd7...44b Amys skrev (55 minutter siden): Hvordan mener du egentlig at far skulle forhindret at han falt mens han dusjet? Man står jo ikke å holder en 4-åring i hånden mens han står i dusjen akkurat. (skapet er en annen historie, det burde vært skrudd fast, og det kan det jo hende det er nå etter uhellet) 4-åringer skal ikke bade alene og det er ikke vanlig at de dusjer alene heller. Nå går jeg litt til og fra så lenge jeg er rett utenfor badet på min som er rett før 5 feks om jeg skal hente noe men barn skal passes på i badekar og de får ikke til å vaske hår og sånn alene når de er 4 år. Det vanlige for ansvarlige foreldre er at man ikke er langt unna dem. Nettopp fordi de kan falle og dermed drukne. Anonymkode: 6f8b0...2ca 1
Amys Skrevet 17. august #38 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 4-åringer skal ikke bade alene og det er ikke vanlig at de dusjer alene heller. Nå går jeg litt til og fra så lenge jeg er rett utenfor badet på min som er rett før 5 feks om jeg skal hente noe men barn skal passes på i badekar og de får ikke til å vaske hår og sånn alene når de er 4 år. Det vanlige for ansvarlige foreldre er at man ikke er langt unna dem. Nettopp fordi de kan falle og dermed drukne. Anonymkode: 6f8b0...2ca Men her var det snakk om å hindre selve fallet, hvis man skal klare det må man i praksis holde ungen i hånden. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #39 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du tuller nå??? Anonymkode: d5103...515 Nei Anonymkode: 2c444...a40
AnonymBruker Skrevet 17. august #40 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mener du det seriøst, eller er det ironisk? Vanskelig å lese tonen på et skriftlig forum. Begrunn gjerne litt mer hvis du mener det. TS. Anonymkode: 494bc...e97 Jeg mener det seriøst. To ganger på så kort tid. Jeg ville vært ordentlig bekymret hver gang barnet er hos faren. Når kommer det tredje gang? I morgen? Neste måned? Anonymkode: 2c444...a40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå