Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes mange grunner som kan forklare situasjonen. 

Jeg levde en periode i stor fare. Nok til at den farlige personen i seks år hadde kontakt og besøksforbud mot barna og meg, men ikke nok til at vi fikk hemmelig adresse. 

Jeg jobbet i kommunen, og det er vanlig at man på nettsidene legger ut navn og bilde av de ansatte med telefonnummer og e-post. Det ønsket ikke jeg, men det var vanskelig å forklare hvorfor. Det endte med at jeg alltid nektet bilde, og at de bare satt opp fornavnet mitt. Den prosessen var ikke bare-bare. Det endte uansett med at den farlige mannen fant oss på grunn av andre ting vi ikke hadde kontroll over som man altfor lett kan finne ut av på nettet 

Anonymkode: 23aab...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg levde en periode i stor fare. Nok til at den farlige personen i seks år hadde kontakt og besøksforbud mot barna og meg, men ikke nok til at vi fikk hemmelig adresse. 

Jeg jobbet i kommunen, og det er vanlig at man på nettsidene legger ut navn og bilde av de ansatte med telefonnummer og e-post. Det ønsket ikke jeg, men det var vanskelig å forklare hvorfor. Det endte med at jeg alltid nektet bilde, og at de bare satt opp fornavnet mitt. Den prosessen var ikke bare-bare. Det endte uansett med at den farlige mannen fant oss på grunn av andre ting vi ikke hadde kontroll over som man altfor lett kan finne ut av på nettet 

Skjønner jo hvorfor vedkommende kan ha en grunn til å ønske et dekknavn. Men da ville jeg tenkt at vedkommende SELV valgte dette navnet. Rart av ts å skulle foreslå dekknavn med vidt forskjellige nasjonaliteter og språk. Om man snakker gebrokkent, så vil jo mange - ikke minst ens egne landsmenn - høre at man er polsk, tysk, gresk eller hva det måtte være. Kanskje bedre om etternavnet stemmer med aksenten…?

Anonymkode: f4375...006

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har alltid sagt nei til at mitt navn og bilde ligger på bedriften/etatens nettside. Det har aldri vært et problem. Det er faktisk en rettighet du har.

Anonymkode: ed263...a67

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt åpenbart at dette ikke er en leder, men en kollega som ønsker å drite ut og trykke ned en ansatt som snakker gebrokkent norsk og kommer fra Øst-Europa. Hvis personen ikke vil oppgi etternavnet sitt, forstår jeg ikke hva du har med det å gjøre, ts. 

Anonymkode: adeaf...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...