Kumodo19 Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hvis gud virkelig finnes, hvorfor føler man ikke nærværet i tenårene for eksempel, bare senere? Er det mer en tilpasning som skjer kanskje fordi man føler seg alene? Er det litt som når man utvikler en følelse av et etterliv, fordi man er redd for å dø?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Noen kaller det Skybert. Anonymkode: 296f5...72a
Gaara99 Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Kumodo19 skrev (8 minutter siden): Hvis gud virkelig finnes, hvorfor føler man ikke nærværet i tenårene for eksempel, bare senere? Er det mer en tilpasning som skjer kanskje fordi man føler seg alene? Er det litt som når man utvikler en følelse av et etterliv, fordi man er redd for å dø? Det og at familie rundt deg tror det samme. Men ja, dødsangst og ensomhet kan være deler av det. Men kan også være ideologiskt hvis man føler at verden ikke hjelper deg? Når det er den samme som gjør hån på Gud osv. Så tror det er diverse elementer der.
Druid Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Kumodo19 skrev (11 minutter siden): Hvis gud virkelig finnes, hvorfor føler man ikke nærværet i tenårene for eksempel, bare senere? Er det mer en tilpasning som skjer kanskje fordi man føler seg alene? Er det litt som når man utvikler en følelse av et etterliv, fordi man er redd for å dø? Personlig vil jeg si det var mest nærvær i tenårene. Det var helt klart enklere å tro som ung, enn når man begynte å sette spørsmål. Det er kansje årsaken for at religion pushes fra barndomsår.
Kumodo19 Skrevet 3 timer siden Forfatter #5 Skrevet 3 timer siden Druid skrev (4 minutter siden): Personlig vil jeg si det var mest nærvær i tenårene. Det var helt klart enklere å tro som ung, enn når man begynte å sette spørsmål. Det er kansje årsaken for at religion pushes fra barndomsår. Tror du følelsen av gud er bare noe sinnet lager for deg fordi du er ensom?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Jeg trodde virkelig på Gud som barn. Men da tenårene kom, så hadde jeg alt for mange kritiske spørsmål, så da sluttet jeg å tro på Gud. Anonymkode: 90bd2...af8
Druid Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Kumodo19 skrev (1 minutt siden): Tror du følelsen av gud er bare noe sinnet lager for deg fordi du er ensom? Nei, mere en felles tankegang som er overordnet meninger. Man ønsket å se en tilhørlighet som var over politikk og offentlig diskusjon, en tilhørlighet til noe større og overordnet. Som barn er du i en liten kontekst, etter som du vokser blir konteksten større. For de som beholder troen handler det om "Dette jeg tror på virker"; de som faller av : "verden rundt oss virker uavhengig av hva vi tror"
Gaara99 Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Kumodo19 skrev (16 minutter siden): Tror du følelsen av gud er bare noe sinnet lager for deg fordi du er ensom? Er mer en kamp mellom verden vs Gud tror jeg. Men grunnen å tro er vel alder og ensomhet tror jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå