Gå til innhold

Hvorfor ikke bare forby kinesiske biler?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke så aktuelt for Norge, siden vi ikke har en egen bilindustri å beskytte, men land som Tyskland og USA. HVorfor forbyr de ikke bare kinesiske biler? 

Vipps så har de sikret at egen bilindustri overlever. Den er jo så viktig for disse landene. 

Norge som en del av EØS bør kanskje også forby kinesiske biler i sympati med tysk bilindustri. 

alle advarer mot konsekvensene av kinesiske produkter, men få tar til ordet for å forby. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 7bbbb...5f3

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tyskerne må bli flinkere til å produsere bedre biler som folk vil ha. Det er en bedre løsning enn å forby konkurrenter som gjør en god jobb. 

Kanskje gjøre det samme i Norge? Forby Apple og Samsungtelefoner og børste støv av gamle Simonsen Telecom... 

Forbud kan fort føre til handelskrig og ugunstige konsekvenser mellom de involverte partene

Endret av newman01
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Tyskerne må bli flinkere til å produsere bedre biler som folk vil ha. Det er en bedre løsning enn å forby konkurrenter som gjør en god jobb. 

Kanskje gjøre det samme i Norge? Forby Apple og Samsungtelefoner og børste støv av gamle Simonsen Telecom... 

Forbud kan fort føre til handelskrig og ugunstige konsekvenser mellom de involverte partene

Tull og vas. Vi skal ikke konkurrere mot lønninger som er en hån mot arbeiderne. Som forresten må bo og leve i fabrikkområdet. Legg til at Kina har laget til rette for utenlandsk bilproduksjon i Kina, for deretter å stjele teknologien og konseptene. De er ikke en konkurrent når de holder på sånn, derimot bør produktene forbys. 

Anonymkode: 5c083...7d0

Skrevet
newman01 skrev (3 minutter siden):

Ja du tenker at folk ikke vil ha Wolkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Porche og Opel 🤣 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tull og vas. Vi skal ikke konkurrere mot lønninger som er en hån mot arbeiderne. Som forresten må bo og leve i fabrikkområdet. Legg til at Kina har laget til rette for utenlandsk bilproduksjon i Kina, for deretter å stjele teknologien og konseptene. De er ikke en konkurrent når de holder på sånn, derimot bør produktene forbys. 

Tull og tøys. 

Norsk tankeprosess I et nøtteskall dette, tollgjerder og avgifter mot alt "noen" ikke liker 

Skrevet
1 minutt siden, Who is she said:

Ja du tenker at folk ikke vil ha Wolkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Porche og Opel 🤣 

Hvorfor da forby Kinesiske biler? Da er konkurranse åpenbart ikke et problem. 

AnonymBruker
Skrevet
lilladiode skrev (3 minutter siden):

Tull og tøys. 

Norsk tankeprosess I et nøtteskall dette, tollgjerder og avgifter mot alt "noen" ikke liker 

Fjott. Hvis alle skulle velge etter lommeboka, så hadde alt vi eide og hadde vært kvalmt uetisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje ikke så aktuelt for Norge, siden vi ikke har en egen bilindustri å beskytte, men land som Tyskland og USA. HVorfor forbyr de ikke bare kinesiske biler? 

Vipps så har de sikret at egen bilindustri overlever. Den er jo så viktig for disse landene. 

Norge som en del av EØS bør kanskje også forby kinesiske biler i sympati med tysk bilindustri. 

alle advarer mot konsekvensene av kinesiske produkter, men få tar til ordet for å forby. Hvorfor ikke?

Tysk bilindustri ( VW-konsernet, BMW, Daimler) har hentet mesteparten av overskuddet fra salg av biler i kina de siste 10 årene.Nå blir tyskerne utkonkurrert i kina av kinesiske merker fordi tyskerne er utdatert på teknologi.

Hvorfor skal vi starte en handelskrig og i tillegg ta til takke med biler som ligger teknologisk minst 5 år etter kinesiske.?

Skrevet
Who is she skrev (6 minutter siden):

Ja det er åpenbart. Alle disse sliter med å overleve og sier opp titusener av ansatte i år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg utfører min egen boikott av regimer jeg ikke ønsker å støtte. Som sørafrikanske produkter på vin og mat.
Jeg liker ikke Erdogan, og islamistene så det blir ingen sydentur til Tyrkia eller dadler etc fra der, aldri hadde jeg dradd på ferie til Tunisia eller araberstatene heller.

Det er svært vanskelig å boikotte Kina, alt mulig er jo laget i Kina, men en hel bil, der går grensen. Hadde jeg aldri kjøpt. Jeg tenker dessverre mitt om de som gjør det. 
Jeg forsøker også på mindre ting, og klær etc., men det hender seg jo. 

Anonymkode: 47527...38f

Skrevet
Who is she skrev (8 minutter siden):

Kanskje de bør ta opp igjen produksjonen av den østyske klasikeren Trabant.😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

USA har i årtier beskyttet bilindustrien sin gjennom toll på utenlandske biler.

Resultatet er en flåte med drittbiler som (med et unntak for Tesla) ikke selger utenfor USA.

Usikker på hvor smart dette er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi dersom noen forbyr eller legger skyhøy toll på varer fra et gitt land, så svarer dette landet med samme mynt. Kinesere nekter å kjøpe norsk sjømat feks. Dette får store ringvirkninger, hindrer frihandel og gir handelskrig, lavere vekst, dårligere utvalg etc. Men du er ikke alene om å tro at proteksjonisme redder verden. Både Trump og Kim Jung Un er i samme hjørnet som deg

Anonymkode: fd5af...ac1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg at kineserne kunne svare med å å nekte å selge dem nødvendige deler og komponenter, for eksempel batterier. Et forbud kan altså ende med å effektivt ta knekken på den industrien man prøver å redde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...