Gå til innhold

Maksdato sykepenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i samme situasjon selv; er på langt nær arbeidsfør men må tilbake i 100% jobb snart, hvis ikke mister jeg/vi hus og hjem.

Samboer har gått på AAP i mange år, han har kreft. Han (vi) har periodevis stått uten penger pga. dokumentasjon som ikke har blitt levert fra sykehus til NAV. Ingen penger til jul i fjor. Fikk da beskjed av saksbehandler om å bruke kredittkort! Fikk heldigvis låne privat av noen i familien for å betjene lån, husleie etc. 

Flere sånne eksempler hvor systemet har rota det til, og vi har stått uten penger til å holde hjulene i gang. Ekstremt stressende!

I tillegg har det vært mye annet "rart". Midt i cellegiftbehandlingen fikk han beskjed om å møte opp på Fretex for å få vurdert arbeidsevnen sin. Mannen er universitetsutdannet. Uka før hadde de blitt enige om i dialogmøte med NAV at hans aktivitetsplan nå var å dra til/fra behandling. 

Prikken over i'en var oppsigelse fra arbeidsgiver. Fikk ikke så mye som en blomsterkvast eller takk etter å ha jobbet der i over 25 år. Bare beskjed om å levere inn en 5 år gammel pc.

Så fremt jeg ikke får pest OG kolera i tillegg nå, kommer jeg til å kreke meg til jobb før sykepengeperioden går ut, tross inomni og depresjon. For jeg vet at jeg kommer til å gå til grunne om jeg skal inn i NAV-systemet. 

Anonymkode: 014c0...a92

For en fryktelig trist historie... føler virkelig med dere ❤️‍🩹

Anonymkode: f38c7...640

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...