AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg er litt bekymret fordi helsen min skranter og maksdato nærmer seg. Noen som har erfart dette, hva ble veien videre når en ikke er i stand til å jobbe fullt? Anonymkode: f38c7...640
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden AAP. Obs på lang behandlingstid på søknad om AAP. Og at du må være minst 50% syk for å få det innvilget. Er du bare 40% syk vil du få avslag. Anonymkode: e8dda...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Ok, er dette noe som gjøres i dialog med lege eller? Anonymkode: f38c7...640
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Mye bedre om du kommer deg tilbake på jobb. På alle måter Anonymkode: 8b1d6...062 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, er dette noe som gjøres i dialog med lege eller? Anonymkode: f38c7...640 I dialog med nav og lege. Tror det er 16 ukers behandlingstid nå etter sommeren, så er du i tvil så er det bedre å søke. Så kan du heller trekke søknaden om du blir friskere Anonymkode: 230d4...04b 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok, er dette noe som gjøres i dialog med lege eller? Anonymkode: f38c7...640 Ja, legen må skrive en begrunnelse for hvorfor du ikke er frisk nok til å jobbe/jobbe fullt til nav. Anonymkode: f8982...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Søk AAP så raskt som mulig i samråd med legen,jobb det du kan og ta det derfra. Eller bytt jobb om det hjelper. Er i samme båt som deg. Skulle ønske jeg var 10 år eldre og kunne pensjonere meg ved 62. Har kropp som en 90 åring,så langt fra så sprek som da jeg var 40. Skulle ha byttet jobb da jeg var 30..... Anonymkode: 9beaf...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt bekymret fordi helsen min skranter og maksdato nærmer seg. Noen som har erfart dette, hva ble veien videre når en ikke er i stand til å jobbe fullt? Anonymkode: f38c7...640 AAP. Du har vel hatt oppfølging både av fastlege, arbeidsgiver og NAV underveis? Hva har blitt sagt på dialogmøte e? Anonymkode: 51786...38c 3
Handerrefyren Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden etter 52 uker sykemelding ( + eventuell ferie) er det AAP (66% av 3 beste år av de 5 siste hele arbeidsår) som er videre støtte fra NAV, Logg inn og søk ( tror den er elektronisk nå), Nav kontakter fastlegen og ber om dokumentasjon vedrørende din helse, som det nevnes over her er det lang behandlingstid, gjerne over 16 uker, så søk så snart som mulig. om du har forsikringer som dekker uførhet, kan du ha rett på utbetaling der. Det er ikke gitt at dette går automatisk, så ta kontakt med forsikringsselskapet, eller trygdekasse og meld inn din situasjon! 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Dersom det er aktuelt for deg å gå tilbake i jobb, men du bare trenger litt tid på å komme deg opp til 100% igjen, så bør du sjekke ut midlertidig lønnstilskudd. Den løsningen hadde jeg i ca 1,5 år etter at sykemeldingsperioden hadde gått ut, og det fungerte veldig fint for både meg og arbeidsgiver. Jeg fikk ro og tid på meg til å bli frisk nok til å jobbe 100%, og jobben gikk ikke i tap økonomisk av å la meg jobbe redusert. Jeg fikk normal lønn, så jeg slapp det økonomiske tapet ved å gå på AAP. En veldig fin løsning dersom man vet at man skal tilbake i 100% jobb. Anonymkode: 4e851...34c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, er dette noe som gjøres i dialog med lege eller? Anonymkode: f38c7...640 Prosessen er enkel: Du registrerer en søknad på nav sin nettside. Et veldig enkelt skjema, det består stort sett i å bekrefte dine kontaktopplysninger, antall barn, hvem som er fastlegen din etc, du trenger ikke å skrive noen søknadstekst eller begrunnelse. Når NAV har mottatt søknaden din, så kontakter de din fastlege og ber om legeerklæring. Legen har 3(?) uker på seg til å sende en erklæring til NAV. Etter en stund vil du få et s.k. 14a-brev. Det er IKKE et avslag/innvilgelse, det betyr bare at ditt lokale nav-kontor har behndlet og videresendt søknaden til den NAV-avdelingen som fatter vedtak (NAV Arbeid og Ytelse - NAY). Så får du et vedtak i Digipost etter uendelig venting. Du trenger egentlig ikke å avtale noe med NAV før du sender AAP-søknad (for uføretrygdsøknad må man det). Bare logg inn og søk AAP, så starter prosessen. Anonymkode: e8dda...fa3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå