AnonymBruker Skrevet 11. august #21 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så hun "sier fra" om noen setter seg ved siden av henne på en offentlig buss?? Ærlig talt altså. Man betaler bare for ett sete, og man sitter ved siden av andre på offentlig transport. Det er ikke opp til henne å bestemme hvilket ledig sete andre setter seg på. Anonymkode: 98c9e...ed2 Selvsagt ikke opp til henne å bestemme, men hun sier ifra. Hun sier det med ord fremfor å legge en sekk, poser, veske eller til og med sko i setet ved siden av seg. Eventuelt setter seg i ytterste sete, så folk må SPØRRE om å få sitte. Slik mange, mange andre gjør. Anonymkode: edbe0...1a9
AnonymBruker Skrevet 11. august #22 Skrevet 11. august Jeg sier bare «ikke ta på meg. Jeg liker det ikke.» Anonymkode: ba825...32b 3 1
Lolleren Skrevet 11. august #23 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vil tro alle kan endre på dette ved behov. Folk forandrer seg. Anonymkode: 6a9c9...9dd Så det du egentlig sier er at folk skal endre seg fordi du liker å ta på folk! Ja alle kan endre på dette behovet med å overskride andre sine grenser slik det virker som du har. Dette er noe grensesprengende personer snart må klare å ta til seg. At det handler ikke om dem, men om personlig grensesetting, noe alle har rett til. Det blir først sært når noen kommer å sier " ja men jeg MÅ ta på folk, da kan jeg ikke godta grensene deres fordi JEG liker å klå på folk " Folk som deg som blir sinna når folk setter egne grenser, men som forventer at det får de bare finne seg i fordi jeg jeg jeg....." Folk har lov å sette egne grenser om de vil bli tatt på eller ikke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #24 Skrevet 11. august Bare si kort neste gang noe liknende skjer: «Ikke gjør det». Anonymkode: a0791...d89 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #25 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men hvordan formidle at jeg har en annen intimsone enn henne ? Anonymkode: 48c6f...a28 "Hold hendene dine utenfor min intimsone, takk." Jeg hater en del av mine kollegaer på grunn av det der. Jeg vemmes hvis jeg må være i nærheten av dem. Og jeg har sagt fra uten at de endrer seg. Anonymkode: 077b1...280
AnonymBruker Skrevet 11. august #26 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det høres jo bare ut som om hun prøver være hyggelig og varm? Dere er nok bare forskjellige. Prøv å si fra på en vennlig og rolig måte først. Anonymkode: 213d8...542 Enig! Men mange av dagens unge tåler ikke dette. Du vet, ringer noen på mobilen uten å ha avtalt på Snapchat først, så er det jo nesten innleggelse eller sykmelding fordi noen har ødelagt resten av dagen deres 😕 Anonymkode: 6db5c...ea3
AnonymBruker Skrevet 11. august #27 Skrevet 11. august Men man driver ikke å tar og stryker på andre i profesjonell sammenheng! Utrolig at ikke alle skjønner det! Spesielt creepy er det med menn som holder på sånn. Det er bare å ta et langt skritt tilbake og rynke brynene, eventuelt rolig si : Ikke gjør det er du snill. Anonymkode: a0791...d89 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #28 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke meg du siterer , men jeg har jobbet med å endre min egen intimsone. Det er lettere for meg, når jeg ikke skvetter unna hvis noen feks tar på armen min/ genseren min og mer komfortabel med å klemme folk jeg ikke kjenner så godt. Så det er mulig for noen. Uten at jeg mener at folk skal presse seg, som du vrier det til. Anonymkode: 250b8...bf7 Dette var da flott å høre, og er akkurat det jeg har sagt hele veien. Godt noen forstår. Anonymkode: 6a9c9...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #29 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leste du alt jeg skrev? Kan utdype litt mer om du har vanskelig for det. Selvfølgelig innebærer det at man må sitte sammen iblant, og det godtar hun også. Det betyr ikke at hun synes det er ok, og det er ikke i de tilfellene hun sier ifra heller. Det finnes folk som setter seg på nærmeste sete (f.ks der hun sitter), selv om det er flere ledige. Og så er det de som tar seg skikkelig til rette, breier seg ut og beveger mye på seg eller diller med ting/telefon etc, så de kommer borti henne støtt og stadig. Virker som voksne ikke tar like mye hensyn til barn og at de ikke tenker over at de også har intimsoner. Det betyr ikke at hun jager dem vekk, hun sier ifra om at hun ikke liker at de er borti henne på den måten. Har dere det annerledes der du bor? Flott for deg. Der ville min datter trivdes. Anonymkode: edbe0...1a9 Det høres helt vilt ut. Jeg tar henne på alvor, men hun faktisk ikke diktere hvor folk setter seg eller om de diller med telefonen o kommer borti henne? Anonymkode: 250b8...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #30 Skrevet 11. august Hun har strøket deg på håret, på ermet og sett på label på genseren din. Jeg må innrømme at jeg ikke engang forstår problemet. Det er vel helt vanlig at folk tar litt på hverandre? Noen mer enn andre, det er klart, men med mindre de oppfører seg seksuelt trakasserende eller holder meg fast, så tenker jeg ikke over det. Jeg hadde nok tenkt dramaqueen om noen måtte informere meg om sine intimsoner etter kun noen vennskapelige klapp på ermet/håret/jakken. Jeg vet ikke om dette handler om alder eller miljø, men jeg synes din kollegas oppførsel høres helt normal ut 🙈 . Anonymkode: e77d9...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #31 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men hvordan formidle at jeg har en annen intimsone enn henne ? Anonymkode: 48c6f...a28 Jeg pleier å hoppe vekk og rope nei eller ikke ta på kroppen min. Blir lettere sjokkert over at du er en voksen person som er helt blank på grensesetting. Anonymkode: db7c0...8b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #32 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke nødvendigvis noe feil med henne heller, dere er bare annerledes. Anonymkode: b1631...6ea Mest sannsynlig er det det, jo. Jeg personlig har aldri møtt et eneste menneske som holder på som beskrevet i HI, som ikke har en diagnose. Det at hun snakker til kollegaer om en mann hun dater, er bare nok et tegn på at det er noe galt med denne her. Anonymkode: db7c0...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #33 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men man driver ikke å tar og stryker på andre i profesjonell sammenheng! Utrolig at ikke alle skjønner det! Spesielt creepy er det med menn som holder på sånn. Det er bare å ta et langt skritt tilbake og rynke brynene, eventuelt rolig si : Ikke gjør det er du snill. Anonymkode: a0791...d89 Det er ikke mer creepy når menn gjør det, nei. Jeg er kvinne og synes det er mest creepy når andre kvinner holder på sånn. Ikke minst skyldes det min erfaring med menn som takler avvisning og kvinner som ikke gjør det. Anonymkode: db7c0...8b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #34 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å dra fingrene gjennom håret til en kollega som om man var frisøren deres, finnes ikke normalt på en flekk. Anonymkode: 3cd27...ec6 Så enig, så enig. Anonymkode: db7c0...8b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #35 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det høres helt vilt ut. Jeg tar henne på alvor, men hun faktisk ikke diktere hvor folk setter seg eller om de diller med telefonen o kommer borti henne? Anonymkode: 250b8...bf7 Driver du å dytter borti folk med albuen hele tiden? Hun blir direkte albuet. Hun er attpåtil liten, så hun får den ikke i armen eller sånt noe, hun får den mot skuldra og hodet, og hun kvepper til fordi albuen generelt kommer veldig nært ansiktet, selv om den kanskje ikke treffer. Beina hennes blir dyttet helt mot vinduet fordi folk skal breie seg. De har jo god plass, for hun har så små bein, eller? Det går jo bra at hun sitter med beina klint mot vindu/vegg, fordi hun er et barn? Man gjør jo ikke slik om man sitter med en voksen, gjør man? Jeg synes hun har lov til å si ifra når hun blir albuet eller presset unødvendig mot siden. Anonymkode: edbe0...1a9 1
Christina82 Skrevet 13. august #36 Skrevet 13. august Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #37 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 11.03): Da er det jo greit. Ingen endring av intimsone ønskes av deg. Utfallet kunne vært helt annerledes hos en annen person, da vi vet at folk aldri er like. Du er ikke en av disse, og må da løse dette på annet vis, siden endring er utelukket. Grunnen til at jeg skrev det fra start er at folk flest overser at de kan også endre på ting hos seg selv og det trenger ikkke alltid være motparten som har feil. Greit å reflektere litt over for alle. Ha ein retteleg god dag vidare. Anonymkode: 6a9c9...9dd Joda, bra hovedpoeng for all del, men du bør virkelig jobbe med dine formidlingsevner isåfall. Og dine evner til å read the room 🙄 Anonymkode: 12323...445
AnonymBruker Skrevet 13. august #38 Skrevet 13. august Du må si ifra. Jeg har også kvinnelige og mannlige kolleger som er i overkant glad i fysisk kontakt. Jeg har gitt tydelig beskjed om at min intimsone skal respekteres og det gjør de. Anonymkode: 13741...f0a 1
Vaermina Skrevet 13. august #39 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 20.21): Det høres helt vilt ut. Jeg tar henne på alvor, men hun faktisk ikke diktere hvor folk setter seg eller om de diller med telefonen o kommer borti henne? Anonymkode: 250b8...bf7 Hvis det er mange ledige seter, og en voksen mann setter seg tettest mulig på en 11 åring på den måten, er det god grunn til å reagere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #40 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 20.30): Hun har strøket deg på håret, på ermet og sett på label på genseren din. Jeg må innrømme at jeg ikke engang forstår problemet. Det er vel helt vanlig at folk tar litt på hverandre? Noen mer enn andre, det er klart, men med mindre de oppfører seg seksuelt trakasserende eller holder meg fast, så tenker jeg ikke over det. Jeg hadde nok tenkt dramaqueen om noen måtte informere meg om sine intimsoner etter kun noen vennskapelige klapp på ermet/håret/jakken. Jeg vet ikke om dette handler om alder eller miljø, men jeg synes din kollegas oppførsel høres helt normal ut 🙈 . Anonymkode: e77d9...fa8 Enig! Nå er jeg slik selv da. Klemmer både sjefen og kollegaene mine 🥰 « HEI! Så godt å se deg!!!» .. klapper på skuldra og er generelt in their face. Såå .. Men jeg tåler å bli avvist. Om det ikke er noe de liker så merker jeg det, å gjør det ikke igjen Anonymkode: 9ba38...cdd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå