Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått ny kollega på avdelingen, vi sitter på kontor. Kjenner vedkommende lite og har ikke så mye med henne å gjøre, da jeg ikke har opplæring eller noe. Kom med nyvasket hår på jobb og den nye kom inn og sa: Oj, har du vasket håret. Så tok hun hendene sine og strøk på håret og gjorde litt som frisører gjør. Fint sa hun. Jeg ble helt satt ut, min intimsone fullstendig overkjørt og følte det var ekkelt. For det første syntes jeg det var ekkelt å ha hendene til en ukjent (for meg) oppi mitt nyvaskede hår og i tillegg er det vel ikke normalt ? En annen dag satt jeg ved siden av henne i lunsjen og kjente hun satt seg veldig nærme meg og strøk meg plutselig på ermet. Fin genser sa hun. Trakk ermet mot meg og rygget vekk med stolen. Og i går da jeg skulle gå hjem. Tok på meg ytterjakken og den nye kom inn på kontoret. Sa at jakken min var fin (gammel utvasket, kanskje 10 år gammel). Takket for komplimentet. Så tar hun hendene sine bak på hodet mitt og dro i hetten. Jeg rygget brått. Hun ville se hvilket merke det var og lurte på hvilken størrelse jeg brukte !!! WTF ? Kan umulig være normal oppførsel. Idag på jobb kjenner jeg for å bare sitte med døren igjen og håpe ikke på flere stunt fra henne. Jeg er kvinne selv, gift med barn. Tror ikke hun er lesbisk eller bifil eller noe, snakker mye om en date hun holder på med (mann). Men hvordan formidle at jeg har en annen intimsone enn henne ? 

Anonymkode: 48c6f...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det med en gang. Legg det frem som at det er ditt problem, ikke hennes. 

Si at du sliter litt med nærkontakt så fint om hun ikke tar på deg osv for du finner det ubehagelig

Anonymkode: 8da2b...8e1

Skrevet

Er en del kvinner som tar mye på andre. Har ei på jobb som pleier å rette på skjorta mi, stryke meg på ryggen etc. Ser det er flere andre som gjør lignende. Aldri sett menn gjøre slike ting.

Jeg synes ikke det er et problem. Hvis du synes det er et problem så tror jeg bare du må vise det med kroppsspråk.

Anonymkode: 98c9e...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fått ny kollega på avdelingen, vi sitter på kontor. Kjenner vedkommende lite og har ikke så mye med henne å gjøre, da jeg ikke har opplæring eller noe. Kom med nyvasket hår på jobb og den nye kom inn og sa: Oj, har du vasket håret. Så tok hun hendene sine og strøk på håret og gjorde litt som frisører gjør. Fint sa hun. Jeg ble helt satt ut, min intimsone fullstendig overkjørt og følte det var ekkelt. For det første syntes jeg det var ekkelt å ha hendene til en ukjent (for meg) oppi mitt nyvaskede hår og i tillegg er det vel ikke normalt ? En annen dag satt jeg ved siden av henne i lunsjen og kjente hun satt seg veldig nærme meg og strøk meg plutselig på ermet. Fin genser sa hun. Trakk ermet mot meg og rygget vekk med stolen. Og i går da jeg skulle gå hjem. Tok på meg ytterjakken og den nye kom inn på kontoret. Sa at jakken min var fin (gammel utvasket, kanskje 10 år gammel). Takket for komplimentet. Så tar hun hendene sine bak på hodet mitt og dro i hetten. Jeg rygget brått. Hun ville se hvilket merke det var og lurte på hvilken størrelse jeg brukte !!! WTF ? Kan umulig være normal oppførsel. Idag på jobb kjenner jeg for å bare sitte med døren igjen og håpe ikke på flere stunt fra henne. Jeg er kvinne selv, gift med barn. Tror ikke hun er lesbisk eller bifil eller noe, snakker mye om en date hun holder på med (mann). Men hvordan formidle at jeg har en annen intimsone enn henne ? 

Anonymkode: 48c6f...a28

Bare si det rett ut. At jeg skjønner vi har forskjellige grenser iht intomsone, så jeg vil bare si fra at jeg liker ikke å bli tatt på så mye og setter pris på om du kan slutte med å ta på håret og klærne mine. 

Svarer hun at hun ikke skjønner det, eller prøver å latterlig gjøre det etc, så svarer du at hun trenger ikke forstå det,bare respekter at du har andre grenser og forholde seg til det. Er det behov, så kan du  minne om at du ellers ikke har noe problemer og at du tok dette opp på en fin måte, ikke sint måte

Anonymkode: 920de...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...