Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men syns det er interessant å lese om forskjellige religioner. Er det rart? 

Anonymkode: 2e51b...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5a377...e26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

men syns det er interessant å lese om forskjellige religioner. Er det rart? 

Anonymkode: 2e51b...897

Jeg er ikke kriminell, men jeg ser åsted norge. 

Hadde det vært; 

Jeg er ikke religiøs... men jeg jobber som prest...

var jeg villig til å vurdere en slik merkelapp. Men selv her vet man at det er overraskende mange som praktiserer (i USA).

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke religiøs, men tror på både Gud og Jesus. Kanskje litt rarere?

Anonymkode: 71bc8...d7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er heller ikke religiøs, men tror på både Gud og Jesus. Kanskje litt rarere?

Det er ikke bare rart, det er en selvmotsigelse. 

AnonymBruker
Skrevet
Midgard skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bare rart, det er en selvmotsigelse. 

Det er det absolutt ikke. Kristne har sine trossetninger, og de tror at Bibelen er Guds ord. Jeg bekjenner meg ikke til deres trossetninger, og jeg mener aliens er tilstede og mange ganger utgir seg for Gud i Gamle Testamentet. Jeg mener også at Paulus var en falsk profet, at reinkarnasjon eksisterer, og jeg driver med telepatisk dyrekommunikasjon samt jeg mener at det er ingenting galt med mediumskap.

Så ut fra hva kristendom er definert som, som er det jeg håper du også går ut fra, så er jeg langt fra kristen.

AnonymBruker
Skrevet

Som noen som jobber med historie på et vis det.

Anonymkode: 13274...41b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det absolutt ikke. Kristne har sine trossetninger, og de tror at Bibelen er Guds ord. Jeg bekjenner meg ikke til deres trossetninger, og jeg mener aliens er tilstede og mange ganger utgir seg for Gud i Gamle Testamentet. Jeg mener også at Paulus var en falsk profet, at reinkarnasjon eksisterer, og jeg driver med telepatisk dyrekommunikasjon samt jeg mener at det er ingenting galt med mediumskap.

Så ut fra hva kristendom er definert som, som er det jeg håper du også går ut fra, så er jeg langt fra kristen.

Her tror jeg rart ikke blir dekkende i del hele tatt. 

Dar mer så en logisk kortslutning. Det at du mener gud er noe annet enn hva andre forbinder med begrepet, er kanskje det minste av problemene her.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er langt mer sannsynlig det var politikere og forfattere blandet med overtroen som kom av at de skulle prøve å svare for hva livet er og naturen, uten forskningen vi har i dag. Så de trodde Lyn var en sint Gud. 

Anonymkode: 13274...41b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart. Faren min er overhodet ikke religiøs, men på skolen i sin ungdom ble de tvunget til å lese bibelen og lære deler utenat osv. I voksen alder fant han ut at han ville se litt nærmere på hva som egentlig sto i Koranen, og leste deler av den på engelsk. Bare for å få litt mer innsikt i hva det dreier seg om.

Det har jo ikke nødvendigvis noe med religiøsitet å gjøre, men nysgjerrighet, og lyst til å vite mer om hva alle disse millionene med mennesker tror på. Hva er det med disse bøkene som gjør at så mange tror på det?

Anonymkode: bd3b9...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...