Gå til innhold

Hvorfor bytter inkassoselskap navn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først - ja, jeg har økonomiske vansker, det er et faktum, men ikke det jeg ønsker å diskutere. 

Inne på inkassoregisteret finnes det jo da oversikt over saker, der jeg jeg blant annet :

B2 Impact AS (Tidligere Zolva)

Myntro Collect AS (Tidligere Alektum)

Credicare AS (Tidligere Convene Collection)

Gothia har også byttet navn til Riverty

Hvorfor dette behovet for å bytte navn når man forholder seg til mennesker som allerede trolig har vansker med å holde oversikt? 

Anonymkode: 86de4...dfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Først - ja, jeg har økonomiske vansker, det er et faktum, men ikke det jeg ønsker å diskutere. 

Inne på inkassoregisteret finnes det jo da oversikt over saker, der jeg jeg blant annet :

Hvorfor dette behovet for å bytte navn når man forholder seg til mennesker som allerede trolig har vansker med å holde oversikt? 

Det handler i hovedsak om at kredittinstitusjonene blir kjøpt opp av andre (gjerne utenlandske) selskaper. Er slik med noen av bankene mine også. (vanlige banker, ikke inkassobyrå). 

Anonymkode: cac82...112

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har nok noe med at de er sadistiske hore-jævler. De vil at gjeldsofferet skal ikke ønske å leve lenger, samtidig som de ønsker å tyne en for siste dråpe blod når det gjelder brutale renter og straffesatser, diverse salærer, osv. 

Anonymkode: 06e6a...5f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det har nok noe med at de er sadistiske hore-jævler. De vil at gjeldsofferet skal ikke ønske å leve lenger, samtidig som de ønsker å tyne en for siste dråpe blod når det gjelder brutale renter og straffesatser, diverse salærer, osv. 

Står dette i vedtektene til selskapene?

Anonymkode: 8f945...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Eh…. Nei.

Anonymkode: 9479d...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det handler i hovedsak om at kredittinstitusjonene blir kjøpt opp av andre (gjerne utenlandske) selskaper. Er slik med noen av bankene mine også. (vanlige banker, ikke inkassobyrå). 

Anonymkode: cac82...112

Takk for et saklig informativt svar :)

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, inkasso har man (vi) skaffet oss selv, ikke skyld på andre, jeg jobber med å nedbetale min og var bare nysgjerrig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for et saklig informativt svar :)

Altså, inkasso har man (vi) skaffet oss selv, ikke skyld på andre, jeg jobber med å nedbetale min og var bare nysgjerrig. 

Sånn det skal vær. Bøy deg ned for de mektige og spre skinkene 😂 Det er selvsagt aldri de mektige sin skyld. Alltid offeret sin skyld, slik det bør være.

Anonymkode: 0b746...b9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sånn det skal vær. Bøy deg ned for de mektige og spre skinkene 😂 Det er selvsagt aldri de mektige sin skyld. Alltid offeret sin skyld, slik det bør være.

Skjerp deg. Jeg vet meget vel at det er jeg som ikke overholdt mine økonomiske forpliktelser som gjør at jeg er der jeg er mtp gjeld i dag. Jeg er ikke noe offer heller i grunn. Innsikten er tydeligvis ikke like tilstede hos andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Offeret er de som ikke har fått betalt for varer eller tjenester de har solgt.

Anonymkode: c1cae...97f

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg også! 😠

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hvorfor gidde å ta ansvar for noe selv, alltid andre sin feil, er det ikke?

TS nå vet jeg ikke hvorfor disse akkurat har byttet navn, men i flere bransjer så er det mye utskift av eiere, større firma kjøpe opp mindre osv, dette har vi sett ofte i telecom bransjen opp igjennom, ellers så kan det og vær rebranding, de tjener lite på å skifte navn bare for å kødde med folk liksom.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (13 minutter siden):

Ja hvorfor gidde å ta ansvar for noe selv, alltid andre sin feil, er det ikke?

To skal være med på dansen, vet du. Det er ganske koselig å være en brutal finansinstitusjon som kan pushe kreditt med svært høye renter på alle og enhver.

Husk at det er Stortinget som prøver gang på gang å regulere disse institusjonene, slik at dem ikke lenger kan gå Ape Shit Crazy med tane på utlån. 

Så for ordens skyld, nei, det er ikke noe fast regel på at absolutt alle lån skal betales tilbake. Det er den som låner ut som må forsikre seg at kunden kan betale på tidspunktet lånet ble gitt. 

Jo høyere renter, jo større sjanse for at flere ikke betaler, og det sier seg selv. Ironien blir selvsagt komplett med tanke på at det er høye renter som gjør at man ikke kan betale, men så setter bankene høye renter likevel. Gøy dans, det der. Gjeld med høye renter og løssluppen utlånspraksis har ødelagt liv her i landet altfor mange ganger - og en gang er for mye.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så for ordens skyld, nei, det er ikke noe fast regel på at absolutt alle lån skal betales tilbake. Det er den som låner ut som må forsikre seg at kunden kan betale på tidspunktet lånet ble gitt.

Den der må du nesten forklare. For man skriver faktisk under på at man skal betale tilbake det lånet man får.

Så...hvorfor mener du at det "ikke noe fast regel" på at man må tilbakebetale det man har lånt og signert for? Og rentene signerer man også for, det står oppgitt svart på hvitt hva den er, og at den kan og vil stige i takt med markedet. (stigning gjelder alle lån, unntatt de man tar med fastrente f.eks for bolig.)

Dette blir spennende å høre svaret på. Det er ingen fast regel.... hm.

Endret av Million
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...