AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Altså… kjenner jeg blir helt matt. Vi har vært der at vi bare handler den maten vi har lyst på, og det blir litt for mange småturer på butikken. Så blir det alltid litt ekstra. Dårlig planlegging rett og slett. Vi bruker 19000 kr i måneden på mat. Vi er 3 voksne i hus. Og vi foreldre har en uvane med snus… jobber med saken. Nå skal vi virkelig begynne å planlegge maten, se hva vi har og bli flinkere til å bruke opp det vi har. Tenk så mye vi kan spare på det. Uansett er jo matprisene spinnville og det er helt sykt! flere enn oss som ikke har vært flinke på dette? Anonymkode: a149b...934 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså… kjenner jeg blir helt matt. Vi har vært der at vi bare handler den maten vi har lyst på, og det blir litt for mange småturer på butikken. Så blir det alltid litt ekstra. Dårlig planlegging rett og slett. Vi bruker 19000 kr i måneden på mat. Vi er 3 voksne i hus. Og vi foreldre har en uvane med snus… jobber med saken. Nå skal vi virkelig begynne å planlegge maten, se hva vi har og bli flinkere til å bruke opp det vi har. Tenk så mye vi kan spare på det. Uansett er jo matprisene spinnville og det er helt sykt! flere enn oss som ikke har vært flinke på dette? Anonymkode: a149b...934 Jeg vil ikke si at vi ikke er flinke. Vi kjøper det vi vil ha, spiser ren mat, fersk fisk, ferskt kjøtt, gode oster, kun friske grønnsaker osv. Vi bruker det dobbelte av dere. Anonymkode: c32de...b59
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke si at vi ikke er flinke. Vi kjøper det vi vil ha, spiser ren mat, fersk fisk, ferskt kjøtt, gode oster, kun friske grønnsaker osv. Vi bruker det dobbelte av dere. Anonymkode: c32de...b59 Bruker dere 38.000 på mat i mnd? Hvor mange er dere i husstanden? Kanskje vi ikke er så ille likevel ? Anonymkode: a149b...934 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Vi er to voksne og to barn på hhv 8 og 11 år. Vi bruker ca 15000 i måneden, og tenker ikke spesielt over hva vi kjøper. Men vi er ganske vanlige, dvs. middager er kjøttboller, fiskekaker, spiser ellers havregryn og ikke noe fancy (Inkluderer vaskepulver, kattemat, såper osv) Anonymkode: c1c42...d27
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Ja jeg har ikke vært flink så kjenner meg igjen og dere er ikke alene. Grøsser med tanken på alle pengene som har forsvunnet i mat jeg ikke engang spiste opp 😩 Kunne sikkert kjøpt en ok priset bil spart opp fra jeg flyttet ut som tenåring til nå. Å alle klærne jeg kunne hatt 😱 Å en tristere tanke, alle de som sulter som kunne blitt mett. Min nye plan som kun har vart i august for jeg orker ikke dette mer, å skal ha endring. Er å ha så lite som mulig om gangen for jeg er så dårlig til å rekke å spise opp før jeg føler nå er maten «gammel» har ocd. Men er også bare et surrehue som følger lyst og glede, ikke en god kombo. Må også huske å ikke kjøpe ting jeg vet jeg sliter med å fullføre hver gang, som appelsin marmelade og dessverre nå blir det stopp på egg en stund. Også aggurk. Dere vil ikke vite av min historie med gamle agurker. Å ja, prisene er syke. Har ikke sett så mye på prisene før, å har ikke det helt som vane enda. Men de gangene jeg ser så hjelper det mot impulsen. Kjøpte ikke kjeksene som kostet over 60 kr 💔 og heller ikke salami tror jeg det var, som jeg også tror kostet 60? 70?? Det var noe kjøttpålegg å sååå lyst har jeg ikke på det. Anonymkode: 1801b...814 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vil ikke si at vi ikke er flinke. Vi kjøper det vi vil ha, spiser ren mat, fersk fisk, ferskt kjøtt, gode oster, kun friske grønnsaker osv. Vi bruker det dobbelte av dere. Anonymkode: c32de...b59 Holy shit. Det er jo helt ekstreme summer. Anonymkode: 1801b...814 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Vi er 5, to voksne og to barn og en tenåring. Bruker sikkert 20k i mnd. Det er helt sinnsykt mye penger. Tror aldri jeg handler under 1000kr. Anonymkode: 31030...88e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er 5, to voksne og to barn og en tenåring. Bruker sikkert 20k i mnd. Det er helt sinnsykt mye penger. Tror aldri jeg handler under 1000kr. Anonymkode: 31030...88e Det er sykt. Så skal drivstoff opp fra sept av. Med høye boligpriser i tillegg så koster det å leve Anonymkode: a149b...934
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Jeg kjøper deg jeg har lyst på å bruker under 10 % av lønna mi på mat. Jeg syns ikke mat er spesielt dyrt. Anonymkode: e3e18...918
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjøper deg jeg har lyst på å bruker under 10 % av lønna mi på mat. Jeg syns ikke mat er spesielt dyrt. Anonymkode: e3e18...918 Er du alene? Jo mat er dyrt. Matbudsjettet til folk har doblet seg etter matprisene steg. Det er ikke noe man føler, det er fakta Anonymkode: a149b...934 1 2
Sofakona Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden ,2 voksne og 2 barn. Vi bruker ca 10-15.000 i mnd på mat Jeg lager matbudsjett og lager matliste for hva vi skal spise mandag til søndag, så handler jeg inn på lørdag før Men det blir ofte dyrere... ikke bare går mat opp i pris hele tiden..men plutselig må vi ha mm er melk.. youghurt... brød... pålegg etc
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du alene? Jo mat er dyrt. Matbudsjettet til folk har doblet seg etter matprisene steg. Det er ikke noe man føler, det er fakta Anonymkode: a149b...934 Jeg fører regnskap og vet at mitt matbudsjett ikke er i nærheten av doblet. Anonymkode: e3e18...918 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Sofakona skrev (8 minutter siden): ,2 voksne og 2 barn. Vi bruker ca 10-15.000 i mnd på mat Jeg lager matbudsjett og lager matliste for hva vi skal spise mandag til søndag, så handler jeg inn på lørdag før Men det blir ofte dyrere... ikke bare går mat opp i pris hele tiden..men plutselig må vi ha mm er melk.. youghurt... brød... pålegg etc Bare en chips pose og lørdagsgodt, brus og litt ekstra blir jo fort 400 kr. Anonymkode: a149b...934 1 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare en chips pose og lørdagsgodt, brus og litt ekstra blir jo fort 400 kr. Anonymkode: a149b...934 Da kjøper du mer enn "litt ekstra". Anonymkode: e3e18...918
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg fører regnskap og vet at mitt matbudsjett ikke er i nærheten av doblet. Anonymkode: e3e18...918 Jeg gjør det samme. Overfører penger til en «matkonto» en gang i måneden, eget kort. Så jeg vet på øret hva jeg bruker på mat og alt annet som kjøpes på matbutikk. Utenom alkohol. Synes alltid det er morsomt når de med hinsides matbudsjett påstår at de som har lavt matbudsjett ikke har kontroll på hva som «egentlig» brukes. Jo, vi gjør det. Jeg bruker ca 4000 i måneden. Enslig voksen kvinne som har middagsgjester innimellom. For det meste mat laget fra bunnen, råvare, lite UP. Både kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker etc. Handler om planlegging. Anonymkode: 8e4dd...f06 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Vi har frem til nå vært 4 voksne (gutter på 17 og 21) og 1 barn på 10, og har brukt 20 000 på mat hver måned det siste halvåret. Nå har eldstemann flyttet for å studere, og jeg håper å få matbudsjettet under 18 000. Anonymkode: 03335...046
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bruker 19000 kr i måneden på mat. Vi er 3 voksne i hus. Er dette så ille da? Jeg er en voksne mann i 30 årene å bruker mellom 6-7k alene hver måned. kunne sikkert spart 1500 av de dersom jeg kuttet ut sukkerfri brus/energidrikk og dyre matvarer som ost, men man skal jo leve også. Hadde jeg prøvd å levd sunnere så tror jeg prisen hadde skutt til vers. Anonymkode: 6f5e4...f90 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg fører regnskap og vet at mitt matbudsjett ikke er i nærheten av doblet. Anonymkode: e3e18...918 Samme her Anonymkode: 53604...af8
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #19 Skrevet 50 minutter siden 1 voksen og 1 barn 11år bruker 6k i måneden på dagligvarer, spise sunt, variert og godt med det, ikke billig ultraprossesert mat. Handel planlegges og tas 1 gang i uke +en liten lørdags godt tur på Lørdagen. Kaster så og si 0 mat, og planlegge for at forskjellige retter kan bruke samme ingrediens, spesielt om det er noe med kort varighet. Anonymkode: cce4c...55f
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #20 Skrevet 46 minutter siden Bruker ca 7000 , en voksen to barn annenhver uke . Anonymkode: 034ef...a1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå