AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Her ved skolen er det hjertesone, noen som vil si at vi ikke får kjøre opp til skolen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal få dette til å gå opp i hverdagen når nærmeste godkjente parkeringsplass er 300 meter unna. Må vel levere på SFO ihvertfall første halvåret? Må jo kle på meg fullt regntøy og støvler 😅 Og det kommer til å gå ekstra lang tid, noe jeg ikke har når jeg skal rekke jobb. Skjønner ingenting. Hvordan får andre foreldre dette til å gå opp? Anonymkode: 89ea3...8e1
Delia Peabody Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Da reiser du 10 minutter tidligere…. 11 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Delia Peabody skrev (Akkurat nå): Da reiser du 10 minutter tidligere…. Og leverer ungen til låst skole? 😂 Anonymkode: 89ea3...8e1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Det er samme her. Er utrolig keitete. Man må bare holde ut til de kan begynne å gå selv.. Anonymkode: 06c14...089
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er samme her. Er utrolig keitete. Man må bare holde ut til de kan begynne å gå selv.. Anonymkode: 06c14...089 Det står at man kan kjøre opp til skolen etter avtale med rektor. Oppe ved skolen er det ti parkeringsplasser og der står det "droppsone SFO". Lurer på om det er greit å kontakte rektor eller om det er kun tiltenkt de på krykker 🙈 Anonymkode: 89ea3...8e1
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og leverer ungen til låst skole? 😂 Anonymkode: 89ea3...8e1 Nei, hvis du bruker lenger tid på å komme deg fram til skolen, må avreise fra hjemmet gjøre tidligere. 12
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Nei, hvis du bruker lenger tid på å komme deg fram til skolen, må avreise fra hjemmet gjøre tidligere. Det vil uansett ta tid å gå fra skolen. Ikke minst er det fryktelig upraktisk hvis været er forferdelig. Må ha med både skobytte og tykke ytterklær i bilen. Anonymkode: 89ea3...8e1
Ullvott Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og leverer ungen til låst skole? 😂 Anonymkode: 89ea3...8e1 Men da er det jo ikke hjertesonen som er problemet, men at SFO ikke åpner tidlig nok for deg? 10
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og leverer ungen til låst skole? 😂 Anonymkode: 89ea3...8e1 Så det er de 300 metrene tilbake til bilen som er problemet? I følge google maps tar det ca 4 minutter å gå 350 meter. Skjønner ikke helt at 4 minutter velter hele tidsskjemaet ditt?? Anonymkode: f92cf...1ea 10 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Ullvott skrev (Akkurat nå): Men da er det jo ikke hjertesonen som er problemet, men at SFO ikke åpner tidlig nok for deg? Sånn egentlig, ja. SFO åpner 7:30 og da bør jeg optimalt være på jobb. Hadde jeg kunne levert ved døren og kjørt direkte til jobb, hadde jeg kommet nesten tidsnok. Anonymkode: 89ea3...8e1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vil uansett ta tid å gå fra skolen. Ikke minst er det fryktelig upraktisk hvis været er forferdelig. Må ha med både skobytte og tykke ytterklær i bilen. Anonymkode: 89ea3...8e1 Uff da, det hørtes vanskelig ut. Eller vent.. Anonymkode: 4f01f...2d9 6
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vil uansett ta tid å gå fra skolen. Ikke minst er det fryktelig upraktisk hvis været er forferdelig. Må ha med både skobytte og tykke ytterklær i bilen. Anonymkode: 89ea3...8e1 Hvis været er forferdelkg, tar du på gummistøvler/regntøy/vinterjakke når du kjører hjemmefra. Skobytte kan du vel ha på jobb? Anonymkode: f92cf...1ea 5 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn egentlig, ja. SFO åpner 7:30 og da bør jeg optimalt være på jobb. Hadde jeg kunne levert ved døren og kjørt direkte til jobb, hadde jeg kommet nesten tidsnok. Anonymkode: 89ea3...8e1 Men det er snakk om FIRE MINUTTER gange. Anonymkode: f92cf...1ea 8
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det vil uansett ta tid å gå fra skolen. Ikke minst er det fryktelig upraktisk hvis været er forferdelig. Må ha med både skobytte og tykke ytterklær i bilen. Anonymkode: 89ea3...8e1 Ja huff a meg, dette hørtes grusom ut - mye verre enn at et barn skal bli påkjørt av stressede foreldre fordi de har dårlig tid om morgenen! 8 1 10
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Men klarer ikke barnet å gå de 300m alene? er så klart greit å følge de første gangene da det er ny plass, men trenger vel ikke å følge barnet et halvt år? Anonymkode: 0c455...03b 11
NoaideBiehtar Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Stor sannsynlighet for at barnet ditt greier å gå selv fra bilen da, før det har gått et halvt år. Her tok det en uke? Førstemann var klar for å gå selv etter første dag. 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden Ungen klarer å gå fra bilen og til skolen selv. Eller tom. hjemmefra til skolen faktisk. Anonymkode: e9f95...7ca 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden For en rar problemstilling. De fleste leverer og henter vel til fots? Vi har ca. én kilometer å gå hver vei og kjører aldri bil. Forstår ikke hvordan 300 meter skal gjøre dette uoverkommelig. Her kan man levere barnet i en droppsone, men det er fortsatt ca. 100 meter bort til inngangen til førsteklasse-SFO, så barnet må uansett ha på regnjakke og støvler hvis det regner. Anonymkode: 9f281...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden Er det en følgegruppe hun kan gå med? Eller, hvis du "nesten" rekker jobb 0730 hvis du slipper henne av 0730 så høres det jo ut som både skole og jobb er i kurant sykkelavstand. En elsykkel/lastesykkel ville eliminert problemet ditt samtidig som du holder farten oppe og kan parkere i skolegården. Anonymkode: 938d8...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden Og du kan ikke slippe barnet av der hjertesonen begynner? En 6-åring klarer å gå et par hundre meter selv? Anonymkode: c275b...b0a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå