AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har en skolestarter, og er nå innkalt til vårt første foreldremøte. Det skal foregå mens elevene har sin første dag. Det står at vi foreldre blir delt opp i grupper og at lek er i fokus. Det vil bli rollespill, diskusjonsgrupper og samarbeidsgrupper. Hva i alle dager? Dette høres jo ut som et komplett mareritt og jeg vet om flere foreldre som ikke har tenkt å delta. Vært borti noe lignende? Anonymkode: 0b95b...537 5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Vært igjennom det der flere ganger i året i over 10 år. Går greit og som voksen tåler, og takler, man å utfordre seg litt Det kan være gøy når ungene også er med. Utover det, litt kleint og noen foreldre blir sure. Men som voksen tåler man det også Anonymkode: 0f865...93f 4
Daria Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Det høres jo ikke ut som om dere skal leke, men at møtet har lek som hovedtema. Sannsyligvis relatert både til sosialt samspill, oppførsel, læring, vennskap, mobbing og utestenging - og det må da være et fornuftig utgangspunkt for skolestartere? 5
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #4 Skrevet 58 minutter siden Men læreren til barna er jo i klassen og underviser? Skal dere leke i skolegården med rektor da el? Herregud,dett må være tull. Voksne mennesker i full jobb har ikke mulighet til å ta flere timer fri for å leke. Anonymkode: b18e5...f32 1
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #5 Skrevet 57 minutter siden Jeg er så glad for at barna er store og vi er ferdig med foreldremøter. Anonymkode: 50ee6...3e2 2
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #6 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men læreren til barna er jo i klassen og underviser? Skal dere leke i skolegården med rektor da el? Herregud,dett må være tull. Voksne mennesker i full jobb har ikke mulighet til å ta flere timer fri for å leke. Anonymkode: b18e5...f32 Her var foreldremøter på ettermiddagstid. Og ja, noen ganger må foreldre ta seg fri for å delta på slike ting - enten det er på dagtid eller på ettermiddagstid Anonymkode: 0f865...93f
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #7 Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har en skolestarter, og er nå innkalt til vårt første foreldremøte. Det skal foregå mens elevene har sin første dag. Det står at vi foreldre blir delt opp i grupper og at lek er i fokus. Det vil bli rollespill, diskusjonsgrupper og samarbeidsgrupper. Hva i alle dager? Dette høres jo ut som et komplett mareritt og jeg vet om flere foreldre som ikke har tenkt å delta. Vært borti noe lignende? Anonymkode: 0b95b...537 Høres helt merkelig og kleint ut. Sikkert noen glupe sjeler som tenker at dette skal bryte isen mellom foreldrene men det stikk motsatte blir jo ofte tilfelle med slike teite leker. På første skoledag her hadde vi et foreldremøte med info om skolen, fagene og SFO. Jeg ville klaget til rektor. Anonymkode: 68621...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #8 Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vært igjennom det der flere ganger i året i over 10 år. Går greit og som voksen tåler, og takler, man å utfordre seg litt Det kan være gøy når ungene også er med. Utover det, litt kleint og noen foreldre blir sure. Men som voksen tåler man det også Anonymkode: 0f865...93f Ungene er ikke med, de er i klasserommet med lærer. Anonymkode: 0b95b...537
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #9 Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men læreren til barna er jo i klassen og underviser? Skal dere leke i skolegården med rektor da el? Herregud,dett må være tull. Voksne mennesker i full jobb har ikke mulighet til å ta flere timer fri for å leke. Anonymkode: b18e5...f32 Dette er en foredragsholder som skal komme å være kreativ. Anonymkode: 0b95b...537
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #10 Skrevet 31 minutter siden Hadde jeg aldri blitt med på, aldri hørt om heller i over 20 år med foreldremøter. Anonymkode: cc3a9...2cd
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #11 Skrevet 28 minutter siden Hadde sagt fra at jeg er voksen og ikke deltar i lek eller rollespill. Viktig å sette grenser tidlig. Anonymkode: 1f971...bee
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #12 Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er en foredragsholder som skal komme å være kreativ. Anonymkode: 0b95b...537 Tror du kan ta det helt med ro, selvsagt så henter ikke skolen inn en foredragsholder for å leke med foreldrene Anonymkode: 6cc59...8b9
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #13 Skrevet 25 minutter siden Det er helt jævlig. Heldigvis har jeg bare et barn så jeg måtte bare gjennom akkurat det løpet en gang. Anonymkode: a7abb...b91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå