Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en skolestarter, og er nå innkalt til vårt første foreldremøte. Det skal foregå mens elevene har sin første dag. Det står at vi foreldre blir delt opp i grupper og at lek er i fokus. Det vil bli rollespill, diskusjonsgrupper og samarbeidsgrupper. 

Hva i alle dager? Dette høres jo ut som et komplett mareritt og jeg vet om flere foreldre som ikke har tenkt å delta. Vært borti noe lignende?

Anonymkode: 0b95b...537

• Liker 33
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vært igjennom det der flere ganger i året i over 10 år. Går greit og som voksen tåler, og takler, man å utfordre seg litt :) Det kan være gøy når ungene også er med. Utover det, litt kleint og noen foreldre blir sure. Men som voksen tåler man det også

Anonymkode: 0f865...93f

• Liker 21
  • Nyttig 9
Skrevet

Det høres jo ikke ut som om dere skal leke, men at møtet har lek som hovedtema. Sannsyligvis relatert både til sosialt samspill, oppførsel, læring, vennskap, mobbing og utestenging - og det må da være et fornuftig utgangspunkt for skolestartere?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men læreren til barna er jo i klassen og underviser? Skal dere leke i skolegården med rektor da el? Herregud,dett må være tull. Voksne mennesker i full jobb har ikke mulighet til å ta flere timer fri for å leke.

Anonymkode: b18e5...f32

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad for at barna er store og vi er ferdig med foreldremøter.

Anonymkode: 50ee6...3e2

• Liker 20
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men læreren til barna er jo i klassen og underviser? Skal dere leke i skolegården med rektor da el? Herregud,dett må være tull. Voksne mennesker i full jobb har ikke mulighet til å ta flere timer fri for å leke.

Her var foreldremøter på ettermiddagstid. Og ja, noen ganger må foreldre ta seg fri for å delta på slike ting - enten det er på dagtid eller på ettermiddagstid :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har en skolestarter, og er nå innkalt til vårt første foreldremøte. Det skal foregå mens elevene har sin første dag. Det står at vi foreldre blir delt opp i grupper og at lek er i fokus. Det vil bli rollespill, diskusjonsgrupper og samarbeidsgrupper. 

Hva i alle dager? Dette høres jo ut som et komplett mareritt og jeg vet om flere foreldre som ikke har tenkt å delta. Vært borti noe lignende?

Høres helt merkelig og kleint ut. Sikkert noen glupe sjeler som tenker at dette skal bryte isen mellom foreldrene men det stikk motsatte blir jo ofte tilfelle med slike teite leker.

På første skoledag her hadde vi et foreldremøte med info om skolen, fagene og SFO. Jeg ville klaget til rektor.

Anonymkode: 68621...0e1

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vært igjennom det der flere ganger i året i over 10 år. Går greit og som voksen tåler, og takler, man å utfordre seg litt :) Det kan være gøy når ungene også er med. Utover det, litt kleint og noen foreldre blir sure. Men som voksen tåler man det også

Ungene er ikke med, de er i klasserommet med lærer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er en foredragsholder som skal komme å være kreativ.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri blitt med på, aldri hørt om heller i over 20 år med foreldremøter. 

Anonymkode: cc3a9...2cd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt fra at jeg er voksen og ikke deltar i lek eller rollespill. Viktig å sette grenser tidlig.

Anonymkode: 1f971...bee

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er en foredragsholder som skal komme å være kreativ.

Tror du kan ta det helt med ro, selvsagt så henter ikke skolen inn en foredragsholder for å leke med foreldrene 

Anonymkode: 6cc59...8b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt jævlig.

Heldigvis har jeg bare et barn så jeg måtte bare gjennom akkurat det løpet en gang. :D 

Anonymkode: a7abb...b91

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som skolen ønsker at færrest muøig skal komme, det er ingen som får noe ut av det oopleghet der. Jeg har bedre ting å bruke tiden på, jeg ønsker info, ikke tull og tøys som liksom skal gjøre en opplyst.

Anonymkode: cb74e...aee

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på mange forskjellige foreldremøter og opplegg. Det er jo noe skolen har funnet ut av som skal bidra positivt for barna. Og det er faktisk veldig nyttig å kjenne de andre foreldrene litt :)  Spesielt når barna blir eldre. 

husker da min eldste byttet skole så hadde foreldremøtet først 10 min med foreldrebingo. Det var faktisk ganske nyttig, hyggelig og morsomt for meg som var helt ny i gruppen! Prøv å ha et åpent sinn, det er jo bare snakk om 1-2 timer og mye av møtene går uansett bort til å høre på lærerne som snakker om hva de gjør på skolen. Lykke til😄

Anonymkode: 711e5...d33

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn har vi vært på. Det er like jævlig som det høres ut. Alle foreldrene prøver å virke ekstra flinke ved å svare akkurat det som «er forventet» på alle spørsmålene. Og dermed så får en ingen ekte diskusjoner. Bare 50 foreldre som er sårt enige om at de alltid vil inkluedere alle barn og ikke la barna se filmer med høy aldersgrense 

Anonymkode: 87f2f...3cc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn har vi vært på. Det er like jævlig som det høres ut. Alle foreldrene prøver å virke ekstra flinke ved å svare akkurat det som «er forventet» på alle spørsmålene. Og dermed så får en ingen ekte diskusjoner. Bare 50 foreldre som er sårt enige om at de alltid vil inkluedere alle barn og ikke la barna se filmer med høy aldersgrense 

Ja, er ikke de fleste enige om dette da?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, læreren hater det like hardt og intenst som foreldrene… 

Anonymkode: 98628...0f1

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tro meg, læreren hater det like hardt og intenst som foreldrene… 

Anonymkode: 98628...0f1

Læreren slipper unna. Dette er rektor som står for, og det kommer en som skal holde foredrag og få oss foreldre i lekegrupper.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, er ikke de fleste enige om dette da?

I praksis er ikke alle foreldre enig i dette nei. Men på papiret er de selvsagt det. En får ikke en konstruktiv dialog på disse møtene fordi alle bare svarer det de tror andre vil høre. 

mange barn får spille spill over aldersgrensen, mange har ikke store begrensinger på spill tid eller det like strengt når det kommer til sukker. Veldig få foreldre er veldig flinke å aktivt inkludere andre barn. (Undersøke hvem som er utenfor Og invitere de spesifikt f.eks.) men ALLE svarer i disse møtene

At det vil de selvsagt gjøre 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...