Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det viser seg at man var psykotisk da man la inn bud på en bolig, har man da rett til å få handelen hævet og pengene tilbake? Det er 2 mnd siden jeg fikk denne dritt leiligheten og jeg hadde på forhånd satt meg en klar grense på at alt som er eldre enn 2 år er uaktuelt! Totalt uaktuelt. Likevel drar jeg på visning på en leilighet som er 20 år og legger inn bud på den. Tidligere hadde jeg vært på visning på kun nye leiligheter og ikke lagt inn bud, selv om jeg kunne kjøpt 90% av de. Jeg har åpenbart ikke vært ved mine fulle fem. Folk som begår drap I psykose som ikke er selvppført rusbruk blir jo ikke straffet på lik linje med folk som begår drap uten at det foreligger en alvorlig sinnslidelse bak på samme måte. Jeg mener derfor jeg burde ha rett til å komme ut av dette uten å tape penger. Det er 2 mnd siden jeg fikk budet akseptert og jeg har flyttet inn. Skal til legen om noen dager. Er det håp eller må jeg bare innfinne meg med at jeg har fullstendig rævpult meg selv?

Anonymkode: a769d...37e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen kommer til å gjennomskue deg. 

Anonymkode: d59d6...d3f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke håp, da du har overtatt leiligheten. Skulle det vært noe håp, måtte du kontaktet lege, rett etter du la inn budet. Og kunne vise til en historie med psykisk sykdom og psykose. 

Anonymkode: f4f18...fd3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke uten kjent problem med psykose. Og selv da skal det bevises at du hadde en episode ved handelen - og som må ha vært pågående i to mnd nå da. Det er helt usannsynlig.

Så nei. Du må nok stå i beslutningene dine som andre voksne må.

Anonymkode: 643db...4a4

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Legen kan ikke ta stilling til en tilstand du hevder du hadde for 2 mnd siden. Om du sliter med psykoser må du skaffe deg økonomisk verge.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis trenger man ikke være sammen med den leiligheten til evig tid. Du kan faktisk selge. 

Anonymkode: 5306f...ac3

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha verge. Stakkars vedkommende som solgte deg leiligheten. Du skal avfinne deg med hva du har gjort. Ta lærdom og gå videre… 

Anonymkode: ab0dd...965

• Liker 5
Skrevet

10 måneder til og du kan selge og flytte! 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bør ha verge. Stakkars vedkommende som solgte deg leiligheten. Du skal avfinne deg med hva du har gjort. Ta lærdom og gå videre… 

Anonymkode: ab0dd...965

Hvorfor må jeg ha verge? Jeg hadde selv spart opp nesten 1 mill på en inntekt som går under fattigdomsgrensa i Norge på under 6 år. Hvorfor er det synd på vedkommende som solgte meg leiligheten? Vedkommende der er vel åpenbart den heldige part.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må jeg ha verge? Jeg hadde selv spart opp nesten 1 mill på en inntekt som går under fattigdomsgrensa i Norge på under 6 år. Hvorfor er det synd på vedkommende som solgte meg leiligheten? Vedkommende der er vel åpenbart den heldige part.. 

Hvis du oppriktig mener at du har kjøpt en leilighet uten å ville det, så kan du jo ikke ha det økonomiske ansvaret for deg selv? Hva annet har du kjøpt i påstått psykose?

Hvis du mener du ikke trenger verge så må det jo være fordi du selv er økonomisk ansvarlig nok til å forvalte egne penger. 

Det er da ikke selger sitt ansvar at du angrer deg. Voks opp, ta ansvar for egne valg og selg eventuelt leiligheten igjen da vel. Sånn som vi andre hadde gjort.

Anonymkode: 909a1...eb9

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke du kommer noen vei, men du kan selge da.

Anonymkode: 4fcfe...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror deg. Men du må få legeerklæring som sannsynliggjør det. 

Anonymkode: caf75...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Nice try. 

Anonymkode: afb4f...576

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerangrep.

Matas, mod.

Endret av Matas
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror nok ikke du kommer noen vei, men du kan selge da.

Jeg kan selge, ja, men selv om jeg får det samme så betyr det at jeg mister over 200k til megler og omkostningene. Jeg vil ha 200k mindre å handle for... Jeg tror det vil gjøre situasjonen enda værre enn å heller vente til at styringsrenten går ned fra 4,25 til 3 slik at jeg sitter igjen med 200-300k netto gevinst fra salget.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan selge, ja, men selv om jeg får det samme så betyr det at jeg mister over 200k til megler og omkostningene. Jeg vil ha 200k mindre å handle for... Jeg tror det vil gjøre situasjonen enda værre enn å heller vente til at styringsrenten går ned fra 4,25 til 3 slik at jeg sitter igjen med 200-300k netto gevinst fra salget.

Det er sånn det er å gjøre et bomkjøp. Du må bare stå i det, som andre voksne. Du er ikke den første som har angret på et boligkjøp. 
Jeg har vært borte i problemstillingen, med en venninnes mor, som har bipolar lidelse og ofte er manisk. Så lenge man ikke har økonomisk verge, står man fritt til å bruke pengene sine på hva man vil. 

Anonymkode: afb4f...576

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok så hva er alternativet? Legen kan jo ikke dokumentere at du hadde en psykose for 2 mnd siden.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok så hva er alternativet? Legen kan jo ikke dokumentere at du hadde en psykose for 2 mnd siden.

Hvis du skal vente på at renta går ned til 3% tror jeg du må vente veeeldig lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du trenger noen som er ansvarlig og må godkjenne store pengebeløp kjøp for deg. 

Anonymkode: 5c713...b54

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du skal vente på at renta går ned til 3% tror jeg du må vente veeeldig lenge.

Ok. På samme måte som at folk i 2020 som valgte flytende rente trodde at renten skulle bli på 0 i uendelig lang tid fremover? Sverige sin styringsrente er 1,75, hva er det Norge gjør så dårlig at de er nødt til å ha den 3x så høy nesten? Den blir nok ikke satt ned til 3 før 2029 eller 2030, men forskjellen på en bolig i verdistigning bare ved at renten settes til 3 er at den stiger dobbelt så mye i verdi vs der renta er nå. Men i sum har det vel fint lite å si, for alt av boliger stiger jo 2x når renta går ned til 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...