AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Vært sammen med kjæresten i 5 år. Han hadde ikke barn fra før av, jeg hadde 2. Fant egentlig ut ganske kjapt at skjer det så skjer det, men ingen krise om det ikke skjer. Han trodde heller ikke at han kunne få barn, da han og x-damen prøvde i 3-4 år uten resultat. For 2 år siden uten noen resultater på noen år så slo vi oss til ro med at det er ikke meningen at vi skal ha barn. Helsen min ble også brått dårligere. (En rekke autoimmune sykdommer). Og har nå vært sykemeldt i snart 1 år, å det går mot AAP. Jeg har 2 fra før, å alderen begynner å ta oss igjen. (41 og 39 år). Vi har aldri hatt så lite sex som siste året, samtidig har mensen vært veldig ustabil og jeg har tegn på å komme i tidlig overgangsalder. I forge uke tenkte jeg at jeg syns mensen har uteblitt vel lenge nå, å heller ikke småblødninger som jeg er vandt med. Tok en test før helgen, å den ble positiv med en gang. Jeg er i sjokk, å fortvilet. Jeg har lyst å beholde, men jeg har ikke helse til det. Ene barnet mitt har også spesielle behov, å jeg er redd for at vi ikke har kapasitet til å følge han opp, om vi velger å beholde det barnet her. Samtidig så lurer jeg på hvorfor det skjedde nå, etter 5 år!! Noen som har noen råd å komme med? Anonymkode: 5a769...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Samtidig så lurer jeg på hvorfor det skjedde nå, etter 5 år!! Anonymkode: 5a769...6a0 Fordi dere pulte uten prevensjon. Jeg vet hva jeg ville gjort, men det er jo ikke så relevant for deg. Du må jo selv vurdere om dere er i en livssituasjon (ikke bare nå, men også minst 18 år frem i tid) der det passer med enda et barn. Anonymkode: 8ce0d...520 5 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi dere pulte uten prevensjon. Jeg vet hva jeg ville gjort, men det er jo ikke så relevant for deg. Du må jo selv vurdere om dere er i en livssituasjon (ikke bare nå, men også minst 18 år frem i tid) der det passer med enda et barn. Anonymkode: 8ce0d...520 Ja, men så har ikke vi brukt prevensjon på 5 år heller. Han og x-dama prøvde somsagt å få barn i flere år uten at det skjedde, vi prøvde halvhjertet i noen år.. Så vi har jo tenkt at han ikke kan få barn. Vi har hatt sex kansje 4-5 ganger siden januar pga helsen. Å nå skal det skje 🫣 Anonymkode: 5a769...6a0
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men så har ikke vi brukt prevensjon på 5 år heller. Han og x-dama prøvde somsagt å få barn i flere år uten at det skjedde, vi prøvde halvhjertet i noen år.. Så vi har jo tenkt at han ikke kan få barn. Vi har hatt sex kansje 4-5 ganger siden januar pga helsen. Å nå skal det skje 🫣 Anonymkode: 5a769...6a0 Da har du sikkert ikke hatt eggløsning de gangene. Det er ikke så mye hokus pokus her egentlig, eksdama er kanskje steril for alt man vet og du har ikke hatt eggløsning de andre gangene dere har hatt sex. Anonymkode: 8ce0d...520 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Vanlig å få en fruktbarhetstopp på slutten av fertiliteten. Man slipper bl.a flere egg, så det kan være det som er grunnen. Eller så er det bare veldig tilfeldig, siden det ikke har vært 0% sjanse for å bli gravid, så kan det jo skje på et tidspunkt. Anonymkode: 1de0f...afa
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Jeg vet også hva jeg hadde gjort, og det spiller ingen rolle for deg. Anonymkode: 72b3f...e8c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Snakk med fastlegen, om du virkelig ikke har helse til det er jo valget enkelt (mors helse først). Og snakk med barnefar. Anonymkode: f171a...866 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vanlig å få en fruktbarhetstopp på slutten av fertiliteten. Man slipper bl.a flere egg, så det kan være det som er grunnen. Eller så er det bare veldig tilfeldig, siden det ikke har vært 0% sjanse for å bli gravid, så kan det jo skje på et tidspunkt. Anonymkode: 1de0f...afa Jepp leste det jeg å, derfor jeg er gravid nå som 40åring å ikke blitt gravid på flere år🫣 Anonymkode: 7f9af...2e1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Takk for svar. Har selvsagt pratet med kjæresten min om det her. Han sier at han støtter meg uansett hva det blir til. Blir det abort støtter han meg i den situasjonen, velger jeg å beholde er vi to om det å han tar den rollen. Selv om han sier at han kjenner at han er skeptisk til hvordan det vil endre familie-dynamikken i forhold til ene barnet mitt har spesielle behov, helsen min er på vei nedover mm.. Det heller jo mot abort, selv om jeg er i mot å bruke abort som prevensjonsmiddel. Men vi trodde oppriktig ikke at det var en mulighet for graviditet. Anonymkode: 5a769...6a0
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Har selvsagt pratet med kjæresten min om det her. Han sier at han støtter meg uansett hva det blir til. Blir det abort støtter han meg i den situasjonen, velger jeg å beholde er vi to om det å han tar den rollen. Selv om han sier at han kjenner at han er skeptisk til hvordan det vil endre familie-dynamikken i forhold til ene barnet mitt har spesielle behov, helsen min er på vei nedover mm.. Det heller jo mot abort, selv om jeg er i mot å bruke abort som prevensjonsmiddel. Men vi trodde oppriktig ikke at det var en mulighet for graviditet. Anonymkode: 5a769...6a0 Først og fremst, så bruker dere ikke abort som prevensjonsmiddel. Det er en tanke du kan slå fra deg med det samme. Du vet heller ikke hvor langt du evt er på vei. Det må du finne ut av. Derfor må du til ultralyd for å finne ut av dette. Du kan også ta en NIPT-test om du er så langt på vei allerede. Gravide som er 35 år eller eldre ved termin får tilbud om NIPT i forbindelse med ultralydundersøkelsen i uke 11 til 14. Dette gjelder også gravide med medisinsk indikasjon. For disse gruppene er NIPT gratis. Det er godt han er støttende uansett. Hvor ille er helsen din? Og hvor store er behovene for barnet ditt som har spesielle behov? Anonymkode: 93823...652
Ibot Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden De prøvde i 3-4 år. Dere prøvde i 5 år. Du har barn fra før. Det er vel ham det står og faller på. Han har vel dårlig sædkvalitet og trengte såpass tid før han endelig fikk det til. Synes det er rart at ei dame på rundt 40 år er overrasket over at hun er gravid etter å ha hatt samleie uten prevensjon. At mannen sier at han «trudde ikke han kunne få»… Dette er noe han har konkludert med uten å vite om det er ham eller eksen som ikke kunne få. Med dette sagt er det kun dere som par som kan ta denne beslutningen. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden Jeg ville stilt meg spørsmålet om jeg vil komme til å angre på en abort. Du sier du har lyst å beholde, og det betyr jo egentlig alt. Det er jo naturlig å bli bekymret og føle seg overveldet når man blir uplanlagt gravid. Utfordringer vil nok alltid oppstå. Men tenk for en glede det vil gi også. Et ekstra barn å bli glad i. Og du er jo ikke alene. Kanskje hjelper det å fokusere på å finne løsninger på utfordringene, i steder for å tenkte for mye på hva og hvis. Nå vet jeg ikke hva slags helseproblemer du har, men det er jo mange med ulike helseutfordringer som får barn. Man må bare tilpasse seg, og kanskje akseptere at man ikke blir en forelder som klarer absolutt alt man ønsker, men at det man klarer er mer enn godt nok. Kanskje er det mulig å få mer hjelp til det barnet du har med spesielle behov. Avlastning eller støttekontakt for eksempel? Jeg ble uplanlagt gravid for 10 år siden. Mine utfordringer var noe annerledes enn dine, men jeg ble veldig stresset og bekymret. Abort klarte jeg ikke. Viste seg at det gikk veldig fint og jeg er så glad for at jeg fikk barnet. Ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: ac6de...7d6
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men så har ikke vi brukt prevensjon på 5 år heller. Han og x-dama prøvde somsagt å få barn i flere år uten at det skjedde, vi prøvde halvhjertet i noen år.. Så vi har jo tenkt at han ikke kan få barn. Vi har hatt sex kansje 4-5 ganger siden januar pga helsen. Å nå skal det skje 🫣 Anonymkode: 5a769...6a0 Kanskje han endret noe på helsen? Kosthold osv kan avgjøre også. Men kan være det bestandig bare var svake svømmere? Så fikk dere flaks? Anonymkode: 41eb8...119
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Folk på KG må seriøst slutte å skrive at det er så godt som 0 sjanse for å bli gravid som 40-åring. De driver jo misinformasjon Anonymkode: 72e85...1de 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, men så har ikke vi brukt prevensjon på 5 år heller. Han og x-dama prøvde somsagt å få barn i flere år uten at det skjedde, vi prøvde halvhjertet i noen år.. Så vi har jo tenkt at han ikke kan få barn. Vi har hatt sex kansje 4-5 ganger siden januar pga helsen. Å nå skal det skje 🫣 Anonymkode: 5a769...6a0 Du virker ikke så veldig happy. Lykke til ked det. Anonymkode: 184e9...b35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå