AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:56 #1 Skrevet lørdag kl. 19:56 Vi bor i et rekkehus, og har flere barn. Har bodd her i 7 år og har hatt flere ulike naboer her. Aldri vært noen trøbbel. Men i vinter flyttet det inn en dame. Og før vi en gang fikk hilst på denne damen, fikk vi en epost der hun sier vi bråker for mye når vi går i trappen . (Det er trapp inne fra første til andre etg) Vi bråker tydeligvis både dag og natt ved å gå i trappa. Vi har hatt andre naboer. Aldri fått klager. Forrige familie hadde ungdommer . Ja vi hørte de løp opp og ned trappa, men sånt må man regne med når man bor i rekkehus tenker jeg. Nå banker hun i veggen når vi går i trappa vår. Går helt normalt, uten sko. Føler det er veldig ubehagelig å skulle liste seg rundt i egen bolig midt på dagen. Hva tenker dere? Vi prøver jo å ta hensyn og forsiktig, men det er tydeligvis ikke bra nok. Anonymkode: 99ee0...c14
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:59 #2 Skrevet lørdag kl. 19:59 Detter er ikke normalt. Men det tas med en gang, gå bort og snakk med vedkommende. Anonymkode: 928e4...cf1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:13 #3 Skrevet lørdag kl. 20:13 Britiske boliger har tepper i trappene (eller hadde i hvert fall før) for å skåne naboene for lyd. Dere kan jo også bruke det? Det gjør dessuten trappa sikrere å gå i. Vinn-vinn. Anonymkode: 8bef9...826 4 2
visp Skrevet lørdag kl. 20:16 #4 Skrevet lørdag kl. 20:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Britiske boliger har tepper i trappene (eller hadde i hvert fall før) for å skåne naboene for lyd. Dere kan jo også bruke det? Det gjør dessuten trappa sikrere å gå i. Vinn-vinn. Anonymkode: 8bef9...826 Det var vel heller for å ikke fryse på beina da man gikk i trappa. Og for å ikke skli. 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:21 #5 Skrevet lørdag kl. 20:21 visp skrev (3 minutter siden): Det var vel heller for å ikke fryse på beina da man gikk i trappa. Og for å ikke skli. Var vanlig i Norge før og, når jeg vokste opp. I rekkehus i Oslo. Nei, det var for å ikke bråke, var ikke så lang trapp at man begynte å fryse på veien … 😆 Anonymkode: 1b733...bab 4 1
visp Skrevet lørdag kl. 20:24 #6 Skrevet lørdag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var vanlig i Norge før og, når jeg vokste opp. I rekkehus i Oslo. Nei, det var for å ikke bråke, var ikke så lang trapp at man begynte å fryse på veien … 😆 Anonymkode: 1b733...bab Ja, høres riktig ut, men i England var jo boligene relativt kalde før. En grunn til at de hadde disse forferdelige teppene på badene sine
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:25 #7 Skrevet lørdag kl. 20:25 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og før vi en gang fikk hilst på denne damen, fikk vi en epost der hun sier vi bråker for mye når vi går i trappen . ( Hvordan i all verden får hun tilgang til deres epost? Jeg får ikke dette til å stemme. Jeg har iallefall null peiling på mine naboers epost, og vi har bodd her i over 20 år. Anonymkode: 938fa...f6c 13 1
Abra Skrevet lørdag kl. 20:29 #8 Skrevet lørdag kl. 20:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan i all verden får hun tilgang til deres epost? Jeg får ikke dette til å stemme. Jeg har iallefall null peiling på mine naboers epost, og vi har bodd her i over 20 år. Anonymkode: 938fa...f6c Hver gang vi får mail fra sameiet så kan jeg se mailene til alle de har sendt ut til. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:35 #9 Skrevet lørdag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan i all verden får hun tilgang til deres epost? Jeg får ikke dette til å stemme. Jeg har iallefall null peiling på mine naboers epost, og vi har bodd her i over 20 år. Anonymkode: 938fa...f6c Får dere aldri noe fellesmail? Anonymkode: 1b733...bab 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:40 #10 Skrevet lørdag kl. 20:40 "Du har flyttet inn i en flermannsbolig, det er normalt å høre at man har naboer. Alle hører gåing i trappene, sånn er det bare. Vi går helt vanlig, så noe mere er det dessverre ikke å gjøre". Anonymkode: a7137...a1d 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:51 #11 Skrevet lørdag kl. 20:51 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "Du har flyttet inn i en flermannsbolig, det er normalt å høre at man har naboer. Alle hører gåing i trappene, sånn er det bare. Vi går helt vanlig, så noe mere er det dessverre ikke å gjøre". Anonymkode: a7137...a1d Hæ? Men det er jo noe å gjøre med det. "Harde flater genererer mye lyd. Hjemme kan det høres godt når noen går raskt opp eller ned trappa mellom etasjene. Eller når barnas leker dundrer nedover trinnene. Den beste måten å redusere støy på er å unngå den. Med myke belegg på trinnene blir mye av støyen borte." "Trappa mellom etasjene i boligen kan være årsak til mye støy. Med mykt belegg på trinnene reduseres lydene av tråkk opp og ned. I tillegg er det mindre fare for å gå på ratata." Demp støy i trappa | IFI.no Anonymkode: 8bef9...826 3 1
granfeil Skrevet lørdag kl. 20:57 #12 Skrevet lørdag kl. 20:57 (endret) Da må det være pga dårlig lydisolering da og det burde man forstått hvis det er et eldre bygg.... uansett om hun forstod det eller ikke, og dere går normalt så har hun ingenting hun skulle sagt. Fortsetter hun å banke i veggen, ville jeg tatt en prat med henne. Hører ikke hjemme å oppføre seg slik om dere faktisk går normalt I trappa vel å merke. Endret lørdag kl. 20:57 av granfeil 1
makkapakka Skrevet lørdag kl. 21:15 #13 Skrevet lørdag kl. 21:15 Hvordan er det dere går i trappa da? Er det omågjøre å trampe på trinn å dunke borti veggen og kanskje dulte borti hverandre løpe m sko opp og ned. Har akkurat samme type hus, vi har ingen behov for bruke alle muskler opp og ned trappa og våre naboer hører vi heller ikke og der er det mange medlemmer i familien, de har ikke lyddemping i trappa heller. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #14 Skrevet i går, 05:18 makkapakka skrev (8 timer siden): Hvordan er det dere går i trappa da? Er det omågjøre å trampe på trinn å dunke borti veggen og kanskje dulte borti hverandre løpe m sko opp og ned. Har akkurat samme type hus, vi har ingen behov for bruke alle muskler opp og ned trappa og våre naboer hører vi heller ikke og der er det mange medlemmer i familien, de har ikke lyddemping i trappa heller. Nei vi går ikke med sko. Og vi går helt normalt . 😂 Hender tenåringen glemmer seg og løper opp hvis han har glemt noe. Men ellers går normalt og lager ikke unormalt mye lyd når vi går opp og ned. Anonymkode: 99ee0...c14
AnonymBruker Skrevet i går, 05:23 #15 Skrevet i går, 05:23 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har bodd her i 7 år og har hatt flere ulike naboer her. Når ingen andre har klagd tidligere ville jeg ikke brukt en kalori på denne dama. Hun får leve med det, når hun har valgt å bosette seg såpass nært andre mennesker Anonymkode: 25dcb...9a9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:26 #16 Skrevet i går, 05:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når ingen andre har klagd tidligere ville jeg ikke brukt en kalori på denne dama. Hun får leve med det, når hun har valgt å bosette seg såpass nært andre mennesker Anonymkode: 25dcb...9a9 Helt enig. Jeg har også en ny nabo som klager til styret på meg. Før han var det 10 år med ingen klager. Anonymkode: ad6b5...aaf
AnonymBruker Skrevet i går, 05:31 #17 Skrevet i går, 05:31 Vurderer å ringe på og hilse og ta opp problemet med henne. (Ser henne aldri, så har ikke hilst på henne enda) Syns det er veldig ubehagelig, og sliter med å sove fordi jeg ikke liker å irritere andre. Skal snart ha masse familie på besøk pga en begivenhet. Og da vil det være masse folk her noen dager for å hjelpe med å bake osv. og det vil bli ekstra gåing i trappa. (Familie bor langt unna så er ikke sånn at dette er noe som skjer ofte) Så burde sikkert gi henne beskjed. Anonymkode: 99ee0...c14
AnonymBruker Skrevet i går, 05:32 #18 Skrevet i går, 05:32 Man må kunne gå i trappa i sitt eget hjem uten at naboen banker i veggen. Jeg hadde sagt at vi lever et helt normalt familieliv og hvis hun ikke tåler det må hun flytte i enebolig langt fra folk. Anonymkode: 481a9...0af 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:32 #19 Skrevet i går, 05:32 Hvis det irriterer dere at hun banker i veggen, så opplever dere bare hvordan hun har det når dere går i trappen. Du kan fikse det ved å lydisolere og legge på teppefliser. Hva vil du vi skal svare sånn egentlig? Vi har null forutsetninger for å bedømme hvor mye lyd dere lager. Anonymkode: 62690...b5b 1
AllahBallah Skrevet i går, 05:49 #20 Skrevet i går, 05:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei vi går ikke med sko. Og vi går helt normalt . 😂 Hender tenåringen glemmer seg og løper opp hvis han har glemt noe. Men ellers går normalt og lager ikke unormalt mye lyd når vi går opp og ned. Anonymkode: 99ee0...c14 Det må da være lov, en gang i blant. Å løpe i egen trapp. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis det irriterer dere at hun banker i veggen, så opplever dere bare hvordan hun har det når dere går i trappen. Du kan fikse det ved å lydisolere og legge på teppefliser. Hva vil du vi skal svare sånn egentlig? Vi har null forutsetninger for å bedømme hvor mye lyd dere lager. Anonymkode: 62690...b5b Er vel strengt tatt nabo som bør lydisolere om hun er så sensitiv for lyd? Nei, jeg mener at å bo i rekkehus eller blokk innebærer to ting: De som bor der må ta hensyn til at de har naboer, mer enn hvis du bor i enebolig. Ikke dundre på og spille høy musikk til alle døgnets tider, ikke festing og bråk, ta mer hensyn til helligdagsfreden osv. Men det innebærer også at man må tåle «normal støy», lyder og aktivitetsnivå fra sine naboer. Hvis ikke bør man ikke bo vegg-i-vegg med folk. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå