AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:41 #21 Skrevet søndag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min bror er alene og ufør. Jeg er godt gift og vi har to inntekter. Om mine foreldre hjelper litt ekstra til hos min bror forventer jeg ikke å få samme sum. Vi har råd til å kjøpe vår egen vaskemaskin, mens min bror har mindre mulighet for å sette av penger til slike uforutsette utgifter. Små summer i ny og ne, legger jeg meg ikke opp i. Foreldrene mine stiller opp for oss med barnevakt, lager middag noe som hjelper oss mye. Om det er større beløp til egenkapital til bolig el. er det mer rettferdig å gi samme sum. Anonymkode: d06dd...cb4 Tid er også penger ja. Ett barn får cash, det andre får barnevakt. Den som får barnevakt kan begynne å regne hvor mye penger de har spart på å ikke ha betalt barnevakt. Anonymkode: 0bc2f...52a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:45 #22 Skrevet søndag kl. 11:45 Urettferdig er det om den som sutrer mest får mest. Dersom behovet er helt avklart og den som trenger får hjelp uten å mase eller hinte, så ser jeg ikke problem med ulik bistand. Men det krever gode familieforhold og en grunntanke om at søsknene unner og vil hverandre godt. Anonymkode: e004c...f40
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #23 Skrevet søndag kl. 11:55 Jeg prøver å gi det samme. Jeg vet for min egen del at folk formidler behov på forskjellige måter, det er ikke gitt at de som tilsynelatende klarer seg selv, ikke kunne ha satt pris på hjelp de også. At barna mine har et godt forhold til hverandre er noe av det mest dyrebare i livet mitt, jeg vil ikke på noen måte bidra til knuter på tråden mellom dem. Anonymkode: ef296...098
Summeer Skrevet søndag kl. 17:13 #24 Skrevet søndag kl. 17:13 Vi kommer ikke til å gjøre det sånn. Rettferdig er ikke det samme som likt.
Brunello Skrevet søndag kl. 17:21 #25 Skrevet søndag kl. 17:21 Jeg synes det er helt greit å forskjellsbehandle om det er rasjonelle grunner for det. Men gis det store pengegaver, bør det gis som forskudd på arv om alle ikke får. Og det bør defineres at beløpet skal indeksjusteres. Og alt må være informert om slik at ingen tror foreldrene forskjellsbehandler fordi de liker en bedre enn en annen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå