Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet . Over oss bor det noen som røyker hasj. Det lukter jævlig hasj inne på soverommet til babyen våres. Jeg tror at nabo over røyker hasj gjennom soveromsvinduet rett over. Men vi har soverommet rett ved siden av babyen og vinduet til babyen er rett ved siden av våres, men lukten kommer ikke inn til oss. Kan hasj lukten kommer gjennom en annen plass? 

Anonymkode: c65a7...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet . Over oss bor det noen som røyker hasj. Det lukter jævlig hasj inne på soverommet til babyen våres. Jeg tror at nabo over røyker hasj gjennom soveromsvinduet rett over. Men vi har soverommet rett ved siden av babyen og vinduet til babyen er rett ved siden av våres, men lukten kommer ikke inn til oss. Kan hasj lukten kommer gjennom en annen plass? 

Ta kontakt med styret der du bor og be dem sende ut mail om at sjenerende cannabislukt plager naboene. I mitt borettslag er det ikke lov. Det ordnet saken her, heldigvis. 

Anonymkode: eb683...4f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta kontakt med styret der du bor og be dem sende ut mail om at sjenerende cannabislukt plager naboene. I mitt borettslag er det ikke lov. Det ordnet saken her, heldigvis. 

Anonymkode: eb683...4f2

Det er så mye verre lukt enn vanlig røyk lukt 

Skrevet

Litt rart, hasj lukter jo egentlig ikke så mye. Marijuana derimot 🤮

Anonymkode: d5c8f...d35

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Litt rart, hasj lukter jo egentlig ikke så mye. Marijuana derimot 🤮

Jeg trodde at hasj og mariuhana var det samme 

• Liker 1
Skrevet

Si fra! Eneste gang jeg har sendt klage er ifbm en nabo som røyka tett i oppgangen hvor jeg gikk med min dengang nyfødte baby. Han skjønte greia. 

Anonymkode: 06d8d...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde at hasj og mariuhana var det samme 

Hasj og marihuana kommer begge fra cannabisplanten. Forskjellen er at marihuana er toppskuddene til planten, mens hasj er plantens pressede kvae og harpiks. Rusen er den samme, men smak og lukt er forskjellig.

Anonymkode: 4bebf...59d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tja. Jeg synes ferdigsigaretter lukter mindre enn hasj, men rulletobakk lukter langt verre enn hasj.

• Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere vet ikke hva dere snakker om. Det er absolutt ikke "verre". Tradisjonell tobakk lukter død og fordervelse, og lukten setter seg i absolutt alt. Cannabisprodukter setter seg ikke på langt nær på samme måte og lukter mer som en urte. 

Jeg mistenker heller at dere selv har røykt tobakk, og derfor ikke helt forstår hvor jævlig og gjennomtrengende tobakkslukt faktisk er for noen som ikke røyker.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
lilladiode skrev (1 minutt siden):

Dere vet ikke hva dere snakker om. Det er absolutt ikke "verre". Tradisjonell tobakk lukter død og fordervelse, og lukten setter seg i absolutt alt. Cannabisprodukter setter seg ikke på langt nær på samme måte og lukter mer som en urte. 

Jeg mistenker heller at dere selv har røykt tobakk, og derfor ikke helt forstår hvor jævlig og gjennomtrengende tobakkslukt faktisk er for noen som ikke røyker.

Både cannabis og tobakk har en sterk lukt som setter seg i det meste. Hva som lukter verst er vel ganske subjektivt, men jeg tenker det er en grunn til at de fleste røyker utendørs, uavhengig om det er cannabis eller tobakk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hasj og marihuana kommer begge fra cannabisplanten. Forskjellen er at marihuana er toppskuddene til planten, mens hasj er plantens pressede kvae og harpiks. Rusen er den samme, men smak og lukt er forskjellig.

Nei, du kan absolutt lage hasj av toppskudd.

Kort forklart er marijuana tørkede blomster, altså toppskudd, fra cannabisplanten. Hasj lages derimot ved å skille ut og samle trikomene, altså harpiksen fra planten, og deretter presse eller bearbeide dette til en mer konsentrert masse.

Derfor er hasj ofte mer potent enn marijuana, fordi virkestoffene er mer konsentrert

Anonymkode: ea92e...060

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du kan absolutt lage hasj av toppskudd.

Kort forklart er marijuana tørkede blomster, altså toppskudd, fra cannabisplanten. Hasj lages derimot ved å skille ut og samle trikomene, altså harpiksen fra planten, og deretter presse eller bearbeide dette til en mer konsentrert masse.

Derfor er hasj ofte mer potent enn marijuana, fordi virkestoffene er mer konsentrert

Anonymkode: ea92e...060

Forsåvidt sant, men hasj lages mye oftere av kvae og harpiks i europeisk kontekst.

Skrevet
lilladiode skrev (4 minutter siden):

Jeg har røkt (alt for mye) både tobakk og cannabis i mine yngre dager. Jeg bor i et land hvis cannabis er lovlig og lukten av marijuana (jo bedre kvalitet, jo verre) når været er varmt og høy luftfuktighet er helt for jævlig. Hasj lukter på ingen måte det samme. Liker ikke lukta av tobakk heller, men synes ikke den er så plagsom ute som marijuana.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lilladiode skrev (9 minutter siden):

Jeg har aldri røyket tobakk. Har aldri prøvd heller 

TS

Skrevet

Mange som røyker hasj er som regel hyggelige. Fortell personen om problemet, da løser det seg sikkert. 

Anonymkode: 02e52...131

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange som røyker hasj er som regel hyggelige. Fortell personen om problemet, da løser det seg sikkert. 

Anonymkode: 02e52...131

Jeg vet ikke om han er så hyggelig. Har kun truffet han 1 gang. Han virket hyggelig da, men ett par ganger har vi hørt han rope og kjefte på noen der oppe. Kanskje han er psykotisk?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lilladiode skrev (18 minutter siden):

Det lukter jo faen meg kattepuss, da

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det lukter jo faen meg kattepuss, da

Verre synes jeg. Litt sånn søt og ekkel lukt

• Nyttig 1
Skrevet

Prat med naboen @TS. Om det ikke føles trygt ta kontakt med styret deres. Er helt totalt uakseptabelt at en baby må sove i hasjrøyk.

Anonymkode: aa322...cdf

Skrevet

Tips politiet! Drit å gå via styret, ikke sikkert de gidder å gjøre noe med det, så gå heller rett til kilden som faktisk er interessert i det. Du kan eventuelt tipse anonymt på nettsiden deres.

Anonymkode: 41559...565

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...