AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:10 #1 Skrevet lørdag kl. 10:10 Begynte å trene mer systematisk i mai i år, med mål om bedre kondis og livskvalitet. Jogger 3-4 ganger pr uke, samme løype på 4 km. Det er noen tøffe oppoverbakker som tar pusten fra meg, og etter disse må jeg stoppe noen minutter før jeg henter meg inn igjen. Jeg er ca 10 kilo overvektig også, så jeg er ingen lettvekter. Merker formen kommer seg, men min beste tid er 33 minutter på 4 km. Er det helt elendig? Jeg føler de bakkene er viktige, for føler de har hjulpet på formen. Merker også at jeg har mer muskler i beina. Burde jeg variere løypa, kanskje ikke ta den samme hver gang? Er det noen andre måter jeg kan få opp løpeformen på? Anonymkode: b526e...4cf
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:36 #2 Skrevet lørdag kl. 10:36 Syns det høres bra ut jeg! Anonymkode: 0d500...976 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:39 #3 Skrevet lørdag kl. 10:39 Tror du må variere mer. Legg inn en rolig økt som kanskje er litt lengre, intervall og en vanlig. Merket at løpeformen min ble bedre med litt variasjon. Anonymkode: 95f26...b1f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:56 #4 Skrevet lørdag kl. 10:56 Kan det være at du stagnerer i progresjon ved å bare løpe den samme løypa hver eneste gang, flere ganger i uken? Jeg løper ikke, men jeg går turer i raskt tempo. Den løypa mi som er nærmest din i lengde er på 3,6 km. Den går jeg på 39 minutter. For meg virker det derfor ikke som det er veldig raskt å jogge 4 km på 33 min. Beklager om det demotiverer deg Anonymkode: a117a...c3d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:02 #5 Skrevet lørdag kl. 11:02 Du vet jo selv hvor fort/sakte det er, men alt er relativt! Tenk heller forbedring og gled deg over at det går raskere. Anonymkode: 2165c...087
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:05 #6 Skrevet lørdag kl. 11:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være at du stagnerer i progresjon ved å bare løpe den samme løypa hver eneste gang, flere ganger i uken? Jeg løper ikke, men jeg går turer i raskt tempo. Den løypa mi som er nærmest din i lengde er på 3,6 km. Den går jeg på 39 minutter. For meg virker det derfor ikke som det er veldig raskt å jogge 4 km på 33 min. Beklager om det demotiverer deg Anonymkode: a117a...c3d Litt forskjell på å gå flatt eller å løpe i motbakke da? Stoltzekleiven er feks 830m lang. Helt vanlig å bruke over 20 minutter på den. Anonymkode: 05f6a...e31 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:06 #7 Skrevet lørdag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt forskjell på å gå flatt eller å løpe i motbakke da? Stoltzekleiven er feks 830m lang. Helt vanlig å bruke over 20 minutter på den. Anonymkode: 05f6a...e31 (Da går man i greit tempo, man løper ikke) Anonymkode: 05f6a...e31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:18 #8 Skrevet lørdag kl. 11:18 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt forskjell på å gå flatt eller å løpe i motbakke da? Stoltzekleiven er feks 830m lang. Helt vanlig å bruke over 20 minutter på den. Anonymkode: 05f6a...e31 Hvem sa jeg går flatt? Anonymkode: a117a...c3d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:23 #9 Skrevet lørdag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem sa jeg går flatt? Anonymkode: a117a...c3d Min erfaring er at det er vesentlig forskjell på hva en fra Gjøvik anser som bratt og hva en fra Hardanger anser som bratt. Bratt er et veldig relativt begrep. Anonymkode: 05f6a...e31 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:26 #10 Skrevet lørdag kl. 11:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min erfaring er at det er vesentlig forskjell på hva en fra Gjøvik anser som bratt og hva en fra Hardanger anser som bratt. Bratt er et veldig relativt begrep. Anonymkode: 05f6a...e31 Nå er jeg verken fra Gjøvik eller Hardanger, og du vet heller ikke hva TS legger i noen tøffe motbakker. Min løype har også noen steile motbakker. Sånn - gidder du å gi deg nå? Anonymkode: a117a...c3d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:29 #11 Skrevet lørdag kl. 11:29 Med en høy vekt og ikke mange måneder trening synes jeg du skal være kjempefornøyd! Spesielt om du står i ro noen minutter etter bakkene også. Jeg vil råde deg til å variere litt mer for å optimalisere treningen. Dersom du er komfortabel med ruten på 4km, forsøk å ta en lengre runde på 6-7km en gang eller to i uken. Her kan du så klart bytte mellom jogging/gange, eller løpe intervaller. Jeg vil også anbefale, for å virkelig øke formen, å legge inn noen få etapper med rask løping/spurt i noen få sekunder, for eksempel 10/20 sek til å begynne med. Om du legger inn 3-4 spurteetapper på slutten av joggeturen, vil du enda raskere se formen øke. Du kan jo ha din faste runde på 4km, med mål om å minimere tiden du bruker på den. For eksempel kan du ha et mål om å løpe den på under 30 minutter innen en måned. Anonymkode: bdd88...7b6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:30 #12 Skrevet lørdag kl. 11:30 Du er flink! Det viktigste er jo at du har funnet en treningsform du trives med, som du kan opprettholde over tid - bra jobba! Også er det jo flere måter å «angripe» det som for en selv er bratt bakke, så du kan jo variere med metode også. Slow & steady, så du fortsetter å kunne jogge når du kommer opp. Eller spurte så raskt du klarer, så du er dødssliten når du kommer opp. Ville variert litt mellom disse også. Keep up the good work 😀 Anonymkode: b77df...eba 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:10 #13 Skrevet lørdag kl. 21:10 Jeg lastet ned gratisappen just run. Har nå straks rundet begge programmene. Elsker den, og det er fin motivasjon. Anonymkode: 74748...9ad 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:26 #14 Skrevet lørdag kl. 21:26 Jeg bruker 55min. på å gå 7km. og det er oppover bortover oppover 2,5km bortover mer oppover og nest siste strekningen er det 300m nedover før de siste 1,8km er rett frem og oppover igjen. Går i cirka 5-7 km i timen. I følge klokka. Og stopper ingenting. Er 45kg overvektig. Alle har forbedringspotensiale💪🏻 Anonymkode: 177f1...154 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:34 #15 Skrevet lørdag kl. 21:34 Er ikke det helt toppp, da? Du trener regelmessig og blir andpusten. Fint! Skjønner ikke hvorfor man skal gjøre trening så komplisert Anonymkode: e7340...6b2 3 1
Mei88 Skrevet lørdag kl. 21:43 #16 Skrevet lørdag kl. 21:43 Drit i den tiden.. du gjør det viktigste, du er ute å går opp blodpumpen 1
I Grosny Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Begynte å trene mer systematisk i mai i år, med mål om bedre kondis og livskvalitet. Jogger 3-4 ganger pr uke, samme løype på 4 km. Det er noen tøffe oppoverbakker som tar pusten fra meg, og etter disse må jeg stoppe noen minutter før jeg henter meg inn igjen. Jeg er ca 10 kilo overvektig også, så jeg er ingen lettvekter. Merker formen kommer seg, men min beste tid er 33 minutter på 4 km. Er det helt elendig? Jeg føler de bakkene er viktige, for føler de har hjulpet på formen. Merker også at jeg har mer muskler i beina. Burde jeg variere løypa, kanskje ikke ta den samme hver gang? Er det noen andre måter jeg kan få opp løpeformen på? Anonymkode: b526e...4cf Gratulerer med å komme godt i gang. Bra! En annen måte er å legge inn litt mer distanse, kanskje annen løype, kanske 2 runder en gang i uka. Mykt underlag anbefales. Det går an å gå rask tur i skogen også, kanskje løpe litt innimellom.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Hvis du løper litt lengre distanse en eller to ganger i uka, vil du bli raskere etterhvert. Anonymkode: fad8d...ece
Mhmjadda Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden Jeg fikk veldig motivasjon av å bruke Strava. Driter i hva andre gjør, og legger ut øktene privat slik at de er synlige for bare følgere og noen ganger bare for meg selv. Da ser du lettere fremgangen Har du prøvd å jogge kjempeseint opp bakkene, slik at det blir nesten som tripping? Da trenger du kanskje ikke stoppe helt opp på toppen, og tiden vil bli bedre bare av det. Har samme type løype her, og langsom fart evt gå-jogg utgjør mye på sluttiden. Støtter også Just Run-appen! Enkelt og greit, rask fremgang 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Litt forskjell på å gå flatt eller å løpe i motbakke da? Stoltzekleiven er feks 830m lang. Helt vanlig å bruke over 20 minutter på den. Anonymkode: 05f6a...e31 Ikke så vanlig for de som går den en del. Selv min far på godt over 60 klarer under 20 minutter. Anonymkode: 2165c...087
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå