Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ei venninne blir 50 år i morgen. Jeg ble invitert i 50-årsdagen i en annen del av landet, men måtte dessverre melde avbud ettersom jeg er alene med barnet mitt. Hun svarte meg ikke når jeg meldte avbud, og jeg foreslo også at vi ville gjerne ta en tur til henne og familien i høst. Hun bor i en annen by et stykke unna, og har tidligere nevnt det for meg. Fikk ikke svar på det. Redd hun kan være skuffet over at jeg ikke kommer, men jeg står midt i et samlivsbrudd hvor jeg har barnet mye alene og barnefar ikke bidrar. Hun har ikke fått alle detaljene siden det er en stund siden vi har møttes. Uansett, i morgen blir hun 50 og jeg vil selvsagt gratulere henne. Burde jeg ringe eller holder det med melding når jeg ikke har fått svar? 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når meldte du avbud? 

Anonymkode: 63677...2f5

Skrevet

Om dette er ei god venninne, ville jeg ringt, og sendt en blomsterbukett til henne. 

Anonymkode: 2666c...145

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når meldte du avbud? 

Veldig relevant spørsmål. Meldte du avbud kort etter at invitasjonen kom, eller gjorde du det i går? Stor forskjell.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dette er ei god venninne, ville jeg ringt, og sendt en blomsterbukett til henne. 

Anonymkode: 2666c...145

Dette! Du har sikkert kjøpt en gave du kan sende? Morgenlevering? Noe?

Til spørsmålet ditt; jeg hadde nok sendt ny melding og gratulert, og selvfølgelig igjen beklaget at jeg ikke kunne komme denne gangen, vist til brudd og aleneansvar for barn (men uten å gjenta det for mye, men mer som en forklaring, det er ikke at jeg ikke har lyst til å komme), ønske henne en kjempefin dag osv osv., også først om noen dager igjen spurt på nytt om vi kan komme til høsten.

Anonymkode: d9986...953

• Liker 8
Skrevet

Syns det er spesielt at du ikke får noe som helst svar.. Meldte du avbud i siste liten, etter å ha først svart ja? Da kan det i så fall tenkes at hun tror du plutselig takket nei igjen fordi et bedre tilbud kom. I og med at hun ikke vet hva du står i. 

Men uansett, det er sært å ikke svare på noen meldinger. På et vis ghoster hun deg.

Anonymkode: b0091...3ae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når meldte du avbud? 

Jeg sendte melding for noen mnd. siden om at jeg gjerne ville få det til, rett etter at invitasjonen kom ut. Jeg visste at barnefar var på jobb (turnus), så det måtte bli mine foreldre som passet barnet. De var usikre på sine sommerplaner, så jeg skrev at jeg måtte se det an. En uke før feiringen fikk jeg avklaring og sendte  melding om at jeg ikke fikk det til. 

• Liker 2
Skrevet
Stellia skrev (5 minutter siden):

Jeg sendte melding for noen mnd. siden om at jeg gjerne ville få det til, rett etter at invitasjonen kom ut. Jeg visste at barnefar var på jobb (turnus), så det måtte bli mine foreldre som passet barnet. De var usikre på sine sommerplaner, så jeg skrev at jeg måtte se det an. En uke før feiringen fikk jeg avklaring og sendte  melding om at jeg ikke fikk det til. 

Du har gitt beskjed alt for sent, ikke rart hun er skuffet og ikke svarer deg.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har gitt beskjed alt for sent, ikke rart hun er skuffet og ikke svarer deg.

Uff, veldig dumt. Ville veldig gjerne få det til, men var avhengig av om jeg fikk barnevakt eller ei. 

• Hjerte 1
Skrevet
Stellia skrev (8 minutter siden):

Synes det var helt innafor av deg. Men mulig hun er opptatt mtp planlegging også. Gratulerer på dagen som ingen ting har hendt. Dersom hun blir eller er sur så er det faktisk hennes eget problem altså.

Anonymkode: 521c4...f01

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Stellia skrev (1 minutt siden):

Uff, veldig dumt. Ville veldig gjerne få det til, men var avhengig av om jeg fikk barnevakt eller ei. 

Jeg synes det er dårlig av foreldrene dine som ikke har kunnet gi deg et svar før uken før heller, når de har visst det i flere måneder. Det innebærer tross alt reise og planlegging for din del, i tillegg til at det er en viktig dag for venninnen din og deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Og dette burde en person på 50 forstå. De kan ikke mene at de selv er verdens navle såpass mye at de ikke forstår dette.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det var helt innafor av deg. Men mulig hun er opptatt mtp planlegging også. Gratulerer på dagen som ingen ting har hendt. Dersom hun blir eller er sur så er det faktisk hennes eget problem altså.

Jeg er ikke enig. "Jeg må se det an" virker useriøst.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

"Jeg må se det an" og at det går flere uker før man får svar på barnevakt eller ei gir jo inntrykk av at dette ikke var noe du ønsket å prioritere. Og at du gjerne har holdt kortene litt åpne for å se om noe bedre dukket opp.

Og en uke før er etter at planlegging og innkjøp er gjort. 

Anonymkode: fad70...423

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Stellia skrev (13 minutter siden):

Var det virkelig så vanskelig for foreldrene dine å gi en avklaring?? 

Og hvorfor har du ikke hatt telefonkontakt med denne venninna og kommunisert om hva som faktisk skjer i livene deres i mellomtiden? Den der frasen 'må se det an' er faktisk stygg, den kan tyde at man må se om det kommer noe bedre før du gir et svar. 

Anonymkode: d8c3f...765

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Stellia skrev (14 minutter siden):

Synes det er frekt å svare så sent. 

Du burde gitt endelig beskjed tre uker før. 

Anonymkode: 3a3e1...53d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var det virkelig så vanskelig for foreldrene dine å gi en avklaring?? 

Og hvorfor har du ikke hatt telefonkontakt med denne venninna og kommunisert om hva som faktisk skjer i livene deres i mellomtiden? Den der frasen 'må se det an' er faktisk stygg, den kan tyde at man må se om det kommer noe bedre før du gir et svar. 

Anonymkode: d8c3f...765

Men jeg skrev jo at jeg måtte se det an fordi jeg er avhengig av andre for å få det til?

Uansett, sånn ble det. Diskusjonen rundt mine foreldre og at de burde gitt meg en tilbakemelding før er jeg helt enig i, men det får jeg ikke styrt. Spørsmålet er hva gjør jeg nå? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men jeg skrev jo at jeg måtte se det an fordi jeg er avhengig av andre for å få det til?

Uansett, sånn ble det. Diskusjonen rundt mine foreldre og at de burde gitt meg en tilbakemelding før er jeg helt enig i, men det får jeg ikke styrt. Spørsmålet er hva gjør jeg nå? 

"Kjære Beate, jeg ser jo nå at jeg har gitt deg beskjed alt for sent og det er jeg oppriktig lei meg for. Jeg skjønner at du har holdt på mye for planlegge dette godt. I min situasjon for tiden har jeg vært avhengig av andre rundt meg for å kunne planlegge, og disse har ikke gitt meg avklaring selv om jeg har purret på flere ganger. Jeg synes det er ordentlig synd."

Og noe mer. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ser flere mener hun skal utbrodere hva som foregår i livet, men vi er alle forskjellige når noe vanskelig skjer i livene våres. Noen prater mer mens andre prater mindre. Slik er det bare og vi må kunne respektere det. Samlivsbrudd er forferdelig vondt og særlig når det er barn inni bildet. Barna blir veldig berørte av det og særlig når den andre forelderen ikke bidrar så mye eller bare ikke bryr seg. Og så tro at alle foreldre og barn har så god forhold seg i mellom at de passer barnebarn hele tiden er dessverre ikke noe som skjer i alle familier. Mange besteforeldre har sitt eget liv og prioriterer det overfor barn og barnebarn. 

Så ts havnet dessverre i en situasjon som var vanskelig og som dessverre ikke alle klarer å forstå. Det er klart at venninnen kan bli skuffet, men skuffelse betyr ikke at venninnen er sur. Sendt en blomsterbukett (pass på hvis venninnen har dyr fordi flere type blomster er giftige for dyr) eller ring henne og fortell at du kommer seinere og at dere to da kan gjøre noe koselig sammen. 

Anonymkode: 145e4...5f1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det hadde nok vært på sin plass med oppdatering underveis fra deg. 3 uker før kunne du beklaget at du fortsatt ikke visste og forklart situasjonen. 

Anonymkode: 99323...d41

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Med flere måneders varsel er det beste du har fått til "jeg må se det an" og så melder du avbud en uke før? Jeg skjønner godt at hun er litt sår... Du kan ikke styre foreldrene dine, men du kan styre hva og hvordan du kommuniserer med venninnen din. 

Endret av Daria
  • Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...