Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke enig. "Jeg må se det an" virker useriøst.

Anonymkode: d9986...953

Ikke når hun har forklart hvordor. Da kan man faktisk ikke låse seg.

Anonymkode: 521c4...f01

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du har gitt beskjed alt for sent, ikke rart hun er skuffet og ikke svarer deg.

Det er ikke sent om foreldrene har sagt de må se an planer for sommeren. Mine er ofte spontan og kan kjøre på camping etter været. Da forventer jeg ikke at de må holde av en helg. Her har det feks vært dårlig vær nesten hele sommeren, så hadde vært forstålig om de plutselig ønsket å reise.

Om noen er sen å svare meg kan jeg gjerne komme med en påminnelse litt før "Hei. Jeg holder på å planlegge festen. Fint om jeg kan få et endelig svar innen x dato. Når venninnen ikke svarer ts, virker hun jo heller ikke åpen for dialog.

Ts: jeg ville ringt og gratulert og gjerne fortalt om bruddet siden dere også er venninner. Og at foreldrene ikke fikk gjort om på planer eller noe. Så skjønner hun sannsynligvis at det er god grunn for hvorfor du ikke kommer.

Har selv en venninne som bor et helt annet sted, og som ønsker besøk av kun meg (uten barn). Dessverre er det noen ganger vanskelig å få til da jeg må bruke feriedager når skole/barnehage er stengt, planleggingsdager osv. Får ikke alltid pass. Og må også kjøre flere timer fra flyplassen til hennes bosted. Det krever at jeg må ha fri og barnepass ca 4 dager. To går i reise. Og vi skal jo ha litt tid sammen når vi først møtes. 

Anonymkode: 6ec50...3b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje på tide og utvide nettverket ditt i nærområdet, når foreldrene dine er de eneste som kan være barnevakt? Hva gjør du hvis du havner i en ulykke, og foreldrene dine er på ferie langt unna? Det er egoistisk ovenfor barnet å ikke ha flere i livet å spille på.

Beskjed en uke før er også altfor lite, når invitasjonen kom for flere mnd siden. Du kunne pushet på dine foreldre, og du kunne undersøkt andre muligheter. 

Anonymkode: 0da85...7e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke når hun har forklart hvordor. Da kan man faktisk ikke låse seg.

Anonymkode: 521c4...f01

Hun har forklart det for oss her nå, fordi vi har spurt. Venninnen visste ikke dette. 

Skrevet

Send henne morgenlevering eller fine blomster. Og ring/ skriv for å gratulere. Du har gjort det du kan. Alle skjønner at du ikke kan la barnet være alene, ei heller kreve barnevakt en helg av foreldrene dine. 

Anonymkode: f46a5...436

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sent om foreldrene har sagt de må se an planer for sommeren. Mine er ofte spontan og kan kjøre på camping etter været. Da forventer jeg ikke at de må holde av en helg. Her har det feks vært dårlig vær nesten hele sommeren, så hadde vært forstålig om de plutselig ønsket å reise.

Hvis jeg trenger og ber om hjelp i en helt konkret sammenheng, forventer jeg at de jeg spør klarer å gi et svar og forplikte seg til det - særlig når det er et spørsmål om 50-årsdag kontra en helgetur til campingen hvis været er bra. Såpass klarer man for sine nærmeste. 

• Liker 10
Skrevet

Synes det er helt innafor. Jeg stoler aldri på at folk med barn kommer, selv hvis de har sagt de skal komme. Ting kan jo skje. Var du en av svært få gjester? Får hun noen utgifter på at du ikke kommer? 

Anonymkode: d480c...a01

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje på tide og utvide nettverket ditt i nærområdet, når foreldrene dine er de eneste som kan være barnevakt? Hva gjør du hvis du havner i en ulykke, og foreldrene dine er på ferie langt unna? Det er egoistisk ovenfor barnet å ikke ha flere i livet å spille på.

Beskjed en uke før er også altfor lite, når invitasjonen kom for flere mnd siden. Du kunne pushet på dine foreldre, og du kunne undersøkt andre muligheter. 

Anonymkode: 0da85...7e1

Ærlig talt, det er realiteten for svært mange. Egoistisk? I verste fall blir barnet ivaretatt av det offentlige, inntil familien kan komme. 

Enig i at det er litt liten tid å gi beskjed en uke før. Men venninnen kunne purret på hun også, om hun trengte svar tidligere. Det er bedre det, enn å være sur og furt nå. Man bør egentlig kunne forvente mer av voksne mennesker.

Ts har stått i en krevende situasjon, og det har barnet også. Store omveltninger i livet til de begge. Denne gangen gikk det ikke å komme seg på fest, og ts ga beskjed når hun fikk avklart dette. Selvsagt er det kjipt for verten om 10 stykk har meldt avbud nå på tampen, men når jeg inviterer småbarnsforeldre til noe, vet jeg også at planene deres kan endre seg i siste liten. Barnevakt kan bli forhindret, barn kan bli syke eller noe annet oppstår. Og jeg blir ikke sur av den grunn.

Anonymkode: b0091...3ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje, jeg vet ikke, jeg må se an. Det er for dårlig! Her synes jeg du har gitt endelig svar altfor seint, foreldrene dine har vært urimelige om jeg forstår det rett har valgt ferie framfor å passe et barnebarn. Du har det i tillegg tøft etter et brudd og hadde sikkert hatt godt av å dra til din venninne, allikevel får du ikke avklaring som du selv sier, før én uke innen selskapet hennes. Du burde ha fått svar fra foreldrene dine samme dag og du burde gitt et klart svar til venninnen din omtrent på samme tiden. Jeg kan forstå venninnen din. Du lurer på om en sms er nok? Svaret er nei.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bestilt blomster på døra og prøvd å ringe. Fikk ikke svar, men da har jeg gjort det beste jeg kunne i situasjonen. Håper ikke det var kroken på døra, har virkelig ikke ment å såre. Kall meg gjerne fjern, men hadde selv ikke reagert på at ei venninne i en slik situasjonen ikke kunne gi meg et svar før, men vi er ulike. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Stellia skrev (3 minutter siden):

Jeg har bestilt blomster på døra og prøvd å ringe. Fikk ikke svar, men da har jeg gjort det beste jeg kunne i situasjonen. Håper ikke det var kroken på døra, har virkelig ikke ment å såre. Kall meg gjerne fjern, men hadde selv ikke reagert på at ei venninne i en slik situasjonen ikke kunne gi meg et svar før, men vi er ulike. 

Det er ditt ansvar å svare din venninne innen for rimelig tid. 

Da du fortsatt ikke hadde garanti for barnevakt tre uker før, burde du meldt avbud. 

Ingenting ved din situasjon forhindret deg i dette. 

Hvis hun skal ha fest i dag har hun nok mye å gjøre og ikke tid til å prate. Prøv igjen om et par dager. Eller skriv et brev. 

Anonymkode: 3a3e1...53d

• Liker 2
Skrevet

Ikke bare sent avbud, i tillegg inviterer du deg selv til henne. Kanskje en ide å invitere henne?

Anonymkode: b10ab...1a7

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke forventet at venninner som bor på andre kanter av landet skal ta kostnaden med å komme i en bursdag til meg, uansett om det er rundt år eller ikke. Det er dyrt, og det krever logistikk på hjemmebane som man kanskje ikke får til. Særlig når det er barn med i bildet.

Vet din venninne at du er i blitt alenemor da? Da må hun jo forstå! Hvis du ikke har fortalt henne hvorfor du ikke kan komme, så gjør det. Hun kan umulig bli sur da om hun vet det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ditt første svar om å «se det an» er et svar som man gir hvis man egentlig ikke har lyst. Skjønner derfor venninna di. 

Anonymkode: 1bd5a...210

• Liker 1
Skrevet

Men du er 50 år.. ungen din er vel typ 10 Eller 15 år gammel? Da må det da gå an å finne noe barnepass tenker jeg… 

Anonymkode: 67c13...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men du er 50 år.. ungen din er vel typ 10 Eller 15 år gammel? Da må det da gå an å finne noe barnepass tenker jeg… 

Anonymkode: 67c13...ed2

Antakelser? Hvem har sagt at hun er 50 år? 

Anonymkode: e50f3...606

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Hvis jeg trenger og ber om hjelp i en helt konkret sammenheng, forventer jeg at de jeg spør klarer å gi et svar og forplikte seg til det - særlig når det er et spørsmål om 50-årsdag kontra en helgetur til campingen hvis været er bra. Såpass klarer man for sine nærmeste. 

Enig i dette. Foreldrene dine burde gitt deg et ordentlig svar, og stilt opp om de hadde hatt mulighet til det. 

Ettersom du aldri fikk noe svar fra dem ville jeg sagt til foreldrene mine at jeg regner med at svaret om barnepass er nei, og at du trenger å vite nå for å kunne melde avbud. 

Anonymkode: c0b43...958

• Liker 1
Skrevet
Stellia skrev (9 timer siden):

Jeg sendte melding for noen mnd. siden om at jeg gjerne ville få det til, rett etter at invitasjonen kom ut. Jeg visste at barnefar var på jobb (turnus), så det måtte bli mine foreldre som passet barnet. De var usikre på sine sommerplaner, så jeg skrev at jeg måtte se det an. En uke før feiringen fikk jeg avklaring og sendte  melding om at jeg ikke fikk det til. 

En uke er alt for seint. Da skulle du tatt en sjefsavgjørelse og meldt avbud en måned før. Minst. 

Men det burde vær rom for å stå i vanskelige ting hos oss voksne folk. Du bare sier at du stær I brudd, alt er kaotisk og du gjorde en feilvurdering som gjorde at du håpet å kunne komme helt til siste slutt. En voksen person som ikke godtar det, er ingen venn.. 

Anonymkode: 44cc4...393

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Syns det er spesielt at du ikke får noe som helst svar.. Meldte du avbud i siste liten, etter å ha først svart ja? Da kan det i så fall tenkes at hun tror du plutselig takket nei igjen fordi et bedre tilbud kom. I og med at hun ikke vet hva du står i. 

Men uansett, det er sært å ikke svare på noen meldinger. På et vis ghoster hun deg.

Anonymkode: b0091...3ae

Dersom du nettopp meldte avbud og bursdagsfeiringen er i morgen har hun sannsynligvis mye å styre med. Har hun barn? Ikke sikkert hun har rukket å svare deg.

Anonymkode: 3a1bd...503

Skrevet
Stellia skrev (22 timer siden):

Jeg sendte melding for noen mnd. siden om at jeg gjerne ville få det til, rett etter at invitasjonen kom ut. Jeg visste at barnefar var på jobb (turnus), så det måtte bli mine foreldre som passet barnet. De var usikre på sine sommerplaner, så jeg skrev at jeg måtte se det an. En uke før feiringen fikk jeg avklaring og sendte  melding om at jeg ikke fikk det til. 

Har du sendt gave? Vipps eller lignende?

Anonymkode: f248f...6b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...