Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ferska mannen sammen med ei anna dame. Tror ikke jeg kan leve videre med dette, men veit ikke hva jeg skal gjøre. Er fullstendig knust.

Anonymkode: 19103...796

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må si til ham at du ikke aksepterer det og at dere går fra hverandre. 

Eier dere hus sammen, har dere barn?

Snakk med en god venninne først. 

Anonymkode: f6715...129

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har villa vært litt alene noen dager for å samle tankene først. Så må dere snakke sammen. Er det barn innblandet her.  Hus? Ja mye som må tenkes på. Og husk. Hvis du går ifra han så er det ikke du som har ødelagt dette. Dette er noe han har gjort.  

Anonymkode: f4b87...71d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke kan leve med det, så tror jeg du skal begynne å planlegge å forlate han. Helt praktisk. Innordne deg på best mulig måte.

Hva det vil si er ikke mulig å uttale seg uten at vi vet mer om situasjonen. Har dere felles barn? Hva eier dere sammen? Er dere gift? Er penger et problem for deg når det gjelder å gå videre med livet ditt?

Anonymkode: be740...4fb

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere ikke har barn sammen så hadde jeg nok vurdert å anbefalt brudd.

Men livet er ikke så enkelt. Og det er mange eksempler på at forhold faktisk kan bli sterkere etter en sånn episode. Jeg hadde prøvd å snakke med noen som faktisk har levd litt og opplevd mer enn de fleste. Jeg gjorde det og fikk bra innspill. Noe som gjorde brudd ved neste tillitsbrudd "enklere". 

For min del angrer jeg på at jeg ikke gikk tidligere selv om jeg egentlig innerst inne visste at hun ville gjøre det igjen hvis hun følte at det var rett for henne. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den samme som kom med rådet om å tenke på hvordan du løser det praktisk hvis du går.

En annen ting jeg vil foreslå er at hvis du snakker med andre om dette så prøv å ha et bevisst forhold til om den personen tenker på ditt beste eller andres beste. Jeg har dessverre en smertefull erfaring med at folk rundt meg gir råd ut fra hensyn til alt annet enn meg og pakker det inn som mitt eget beste.

Anonymkode: be740...4fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er grusomt. Sender deg kjærlighet og omtanke 😔

Mitt råd er å bli kald og avslutte det. Uansett om du egentlig vil prøve på nytt, fordi det er det som gir størst sjanse for at han lærer av denne feilen. Dess kaldere du er og dess raskere du avslutter/flytter ut/kaster han ut, dess hardere følee han konsekvensen av sitt valg. 

Var det en engangsgreie eller et annet forhold, vet du det?

Anonymkode: fef52...7c0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så leit TS. Klem til deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forferdelig å bli bedratt. ❤️💔

Har dere ikke barn bør du gå fra han, for dette kommer til å ødelegge deg/dere. Spesielt om dere ikke har barn å kjempe for. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ferska mannen sammen med ei anna dame. Tror ikke jeg kan leve videre med dette, men veit ikke hva jeg skal gjøre. Er fullstendig knust.

Anonymkode: 19103...796

Anonymkode: ad4b5...f45

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er du knust. Det er et enormt tillitsbrudd og en mangel på respekt for deg og for deres forhold. Dette har han valgt å gjøre. Utroskap er ikke noe som «bare skjer». Det er en hel rekke av beslutninger hvor man tillater seg selv å gå videre og synes det er ok at man gjør.

Har dessverre erfaring og valgte å tilgi. Det ble nok oppfattet som at risikoen ikke var så stor og han valgte å gjenta det.

Anonymkode: 72f0c...46b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig er du knust. Det er et enormt tillitsbrudd og en mangel på respekt for deg og for deres forhold. Dette har han valgt å gjøre. Utroskap er ikke noe som «bare skjer». Det er en hel rekke av beslutninger hvor man tillater seg selv å gå videre og synes det er ok at man gjør.

Har dessverre erfaring og valgte å tilgi. Det ble nok oppfattet som at risikoen ikke var så stor og han valgte å gjenta det.

Anonymkode: 72f0c...46b

Hva om det skjer på fest, kan man tilgi det når det inkluderte alkohol? 

Anonymkode: 511e1...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Sikre deg og dine og dine verdier så snart som mulig. Og det før mannen begynner å omskrive historien fra at han var utro, til at han søkte oppmerksomhet fra noen andre fordi du ikke ga han nok. 

Anonymkode: 8a83b...2b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kunne tilgitt det dersom partner selv fortalte det, og fortalte åpent og brutalt ærlig - selv om sannheten er vond å høre. Alle kortene må ut på bordet og han må tåle at de harde samtalene vil gjenta seg med jevne mellomrom. Hans evne til å sitte i ubehaget hver gang en smertefull bølge dukker opp, vil avgjøre hvor raskt tilliten bygges opp igjen. 

Jeg hadde også forventet at han selv la bort alkoholen fullstendig, i perioden hvor vi jobber oss tilbake til tillit.

Når man gjør slikt på fylla, er det jo grunnleggende verdier som mangler i bunn. For verdier blir en del av vår grunnmur og lever i det ubevisste.

Mange lever i fornektelse rundt manglende verdier, og tillater seg til å tro at det er rusen og alkoholen som gjør det - men det er at man ikke enda har bygget gode verdier. Det må jobbes med og tilliten vil følge med som naturlig konsekvens.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikre deg og dine og dine verdier så snart som mulig. Og det før mannen begynner å omskrive historien fra at han var utro, til at han søkte oppmerksomhet fra noen andre fordi du ikke ga han nok. 

Anonymkode: 8a83b...2b9

Dette! Jeg var der du er nå TS. Helt fortvilet, men valgte å tilgi. Det tok ikke lang tid så fikk han skrevet om hele historien vår. Og jeg trodde på den nye historien etterhvert. Alt var min feil liksom. Ende på viset er at han var utro igjen mange år senere. Og kanskje flere ganger også. Men jeg har kun bevis for 2 tilfeller. 

I ettertid så tror jeg at tilgivelsen min og all min innsats for å få tilliten tilbake ble tolket som at det ikke var noen alvorlige konsekvenser for han. 

Jeg går ennå i terapi for å bygge megselv opp igjen. Ta deg god tid å kjenne på hva DU føler og ønsker for fremtiden.  Jeg ønsker deg masse styrke. 💞 

Anonymkode: fbf8b...997

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lever dere i et sexløst forhold ? Tror oftere folk som ikke får sex hjemme kan være utro

Anonymkode: c3893...190

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lever dere i et sexløst forhold ? Tror oftere folk som ikke får sex hjemme kan være utro

Da får de gå fra personen. Eneste som var utro mot meg, hadde jeg et veldig aktivt sex liv med, daglig sex. Og min erfaring med utro menn, er at det ikke har vært snakk om mangel på sex. 

Anonymkode: 9d8ba...f5b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Svar til overskriften - Du er ikke sammen med en som er utro. Du går ifra de.

Anonymkode: 275a2...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette er jo bevist at ikke stemmer. 

De som ikke har bygget gode verdier kan være utro. Enten de får mye sex, lite sex eller ingen sex.

De må lære seg å kommunisere og heller forlate dersom forholdet ikke fungerer for dem/hvis de behøver mer eller noe annet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Få han til å forklare seg, hvorfor var han utro, å hvem var det med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter min mening; nei! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...