AnonymBruker Skrevet i går, 20:23 #1 Skrevet i går, 20:23 Hvilke navn synes du er penest? Anonymkode: c0993...adf
AnonymBruker Skrevet i går, 21:02 #3 Skrevet i går, 21:02 Ingen. Tenker dronning Sonja. Og natalia er veldig russisk. Anonymkode: c55ed...1cb 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:02 #4 Skrevet i går, 21:02 Sonja, synes jeg. Nathalia høres også veldig utenlandsk ut. Jeg ville bare tatt for gitt at hun hadde utenlandsk forelder eller to. Ikke noe galt i det, altså, men ville lurt litt på hva som var greia hvis en helnorsk familie valgte det. Så synes jeg personlig altså at Sonja er det fineste navnet også, altså, helt uavhengig av det. Anonymkode: f05ab...b66 2
AnonymBruker Skrevet i går, 21:07 #6 Skrevet i går, 21:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nathalia høres også veldig utenlandsk ut. Jeg ville bare tatt for gitt at hun hadde utenlandsk forelder eller to. Ikke noe galt i det, altså, men ville lurt litt på hva som var greia hvis en helnorsk familie valgte det. Anonymkode: f05ab...b66 Det er mange slike tilfeller med fremmede navn som høres "utenlandske" ut. Når jeg treffer folk med navn som "David", "Sara" og "Benjamin" så går jeg automatisk ut i fra at de er jøder. Litt forvirrende, og forstår ikke hvorfor en helnorsk familie skulle valgt sånne navn. Se for deg at Ola og Kari hadde tre barn som ble døpt "Olga", "Vladimir" og "Sergej" liksom. Snodige greier. Anonymkode: 59e37...fca 2
AnonymBruker Skrevet i går, 21:11 #8 Skrevet i går, 21:11 Av de to, Sonja. Men hvis du endrer Natalia til Natalie så liker jeg det best. Natalia er veldig øst-europeisk syns jeg. Anonymkode: 2163f...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Hva med Natalie? Anonymkode: 5d687...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Sonja fremfor Natalia, men Natalie fremfor Sonja. Anonymkode: 6ca4e...630 3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen. Tenker dronning Sonja. Og natalia er veldig russisk. Anonymkode: c55ed...1cb Og? Anonymkode: 4ac95...4d2 1 1
Lykkeliten* Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden Sonja, uten tvil. Stilig å bruke et så sjelden navn. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden Heller Natalie enn Natalia. Sonja er litt gammeldags. Anonymkode: 14dbd...7c0
Daisy-love Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Jeg liker også Natalie bedre enn med a, men synes også Sonja er fint. Jeg tipper at Sonja vil få et lite (eller stort) oppsving når dronningen en gang dør. At det da blir mer populært. Fint å være litt tidligere ute 😊 Sonja er et klassisk navn, og jenta i Reisen til julestjernen het også det. 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Daisy-love skrev (30 minutter siden): Jeg liker også Natalie bedre enn med a, men synes også Sonja er fint. Jeg tipper at Sonja vil få et lite (eller stort) oppsving når dronningen en gang dør. At det da blir mer populært. Fint å være litt tidligere ute 😊 Sonja er et klassisk navn, og jenta i Reisen til julestjernen het også det. 😊 Sonja er allrede på vei oppover, men fremdeles et relativt sjeldent navn. Hadde valgt Sonja. Natalia gir meg unge mødre-blogger-Paradise hotell vibber. I mitt hode er Sonja en person som tar utdanning og liker friluftsliv. Natalia blir smelt på tjukken som 16åring og jobber som frisør. Rart det står mellom to såpass ulike navn. Anonymkode: 9070c...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sonja er allrede på vei oppover, men fremdeles et relativt sjeldent navn. Hadde valgt Sonja. Natalia gir meg unge mødre-blogger-Paradise hotell vibber. I mitt hode er Sonja en person som tar utdanning og liker friluftsliv. Natalia blir smelt på tjukken som 16åring og jobber som frisør. Rart det står mellom to såpass ulike navn. Anonymkode: 9070c...5d5 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Av de to, Sonja. Men hvis du endrer Natalia til Natalie så liker jeg det best. Natalia er veldig øst-europeisk syns jeg. Anonymkode: 2163f...1ab AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sonja, synes jeg. Nathalia høres også veldig utenlandsk ut. Jeg ville bare tatt for gitt at hun hadde utenlandsk forelder eller to. Ikke noe galt i det, altså, men ville lurt litt på hva som var greia hvis en helnorsk familie valgte det. Så synes jeg personlig altså at Sonja er det fineste navnet også, altså, helt uavhengig av det. Anonymkode: f05ab...b66 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen. Tenker dronning Sonja. Og natalia er veldig russisk. Anonymkode: c55ed...1cb Sonja er mer russisk enn Natalia 😉 Sonja er et russisk kjælenavn for navnet Sophia (som forsåvidt er et gresk navn). Natalia er ikke russisk, men har vært populært i slaviske land, og lenger sør i Europa. I norden er selvfølgelig Sonja mer vanlig enn Natalia, så assosiasjonene er jo ikke feil. Siden min datter heter Sonja må jeg nesten stemme på det navnet 🤗 Anonymkode: df3c8...667 1 1
Daisy-love Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sonja er allrede på vei oppover, men fremdeles et relativt sjeldent navn. Hadde valgt Sonja. Natalia gir meg unge mødre-blogger-Paradise hotell vibber. I mitt hode er Sonja en person som tar utdanning og liker friluftsliv. Natalia blir smelt på tjukken som 16åring og jobber som frisør. Rart det står mellom to såpass ulike navn. Anonymkode: 9070c...5d5 Jeg er enig i at jeg og hadde valgt Sonja av de to. Jeg tenker derimot ikke på Paradise hotell eller i de baner med Natalia. Ikke at jeg ser på det heller da. Jeg kjenner til tre som har det navnet. Ei fra Øst-Europa, ei fra Sør-Amerika, og en yngre jente i USA. Så ganske internasjonalt navn. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen. Tenker dronning Sonja. Og natalia er veldig russisk. Anonymkode: c55ed...1cb Er russisk dårlig da? Anonymkode: c0993...adf
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er mange slike tilfeller med fremmede navn som høres "utenlandske" ut. Når jeg treffer folk med navn som "David", "Sara" og "Benjamin" så går jeg automatisk ut i fra at de er jøder. Litt forvirrende, og forstår ikke hvorfor en helnorsk familie skulle valgt sånne navn. Se for deg at Ola og Kari hadde tre barn som ble døpt "Olga", "Vladimir" og "Sergej" liksom. Snodige greier. Anonymkode: 59e37...fca Om vi er fra et land der Sergej og Vladimir er normalt da? Har man da "lov" til å bruke et navn som gir slaviske assosiasjoner som Natalia? Anonymkode: c0993...adf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå