AnonymBruker Skrevet 8. august #21 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil si at jeg er stabil, og nevrolog er enig i det. Min EDSS score har vært 3.5 siden 2016. Ingen nye arr siden 2008. Har du min vært på rehabilitering på MS-senteret? De kan hjelpe han både med fatigue og mobilitet. Hva med arbeidsrettet rehabilitering? Anonymkode: c41d1...727 Din mann* Jeg skriver og spiser samtidig😅 Anonymkode: c41d1...727
AnonymBruker Skrevet 8. august #22 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Din mann* Jeg skriver og spiser samtidig😅 Anonymkode: c41d1...727 Trodde dere kvinner var gode på multitasking? Anonymkode: 2d9ec...606 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #23 Skrevet 8. august Var sykemeldt et år i 50 prosent, sendte inn søknad om uføregrad på 50 prosent. Fikk det innvilget etter 4 mnd. Hos meg var det nav som ønsket meg uføre, jeg hadde absolutt ikke lyst. Men ser nå i dag att jeg absolutt har behov for det. Jobber 50 prosent og det fungerer bra. Har diagnosen scitzoaffektiv lidelse. Anonymkode: a959a...0f1
AnonymBruker Skrevet 8. august #24 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vil si at jeg er stabil, og nevrolog er enig i det. Min EDSS score har vært 3.5 siden 2016. Ingen nye arr siden 2008. Har du min vært på rehabilitering på MS-senteret? De kan hjelpe han både med fatigue og mobilitet. Hva med arbeidsrettet rehabilitering? Anonymkode: c41d1...727 Nå gjelder dette min ektefelle da 😉 Men nei, har ikke vært på rehabiliteringssenteret nei, logistikken med barn etc krever vi begge er «innen rekkevidde» å har ingen hjelp fra familie til slikt, arbeidsrettet rehabilitering ? Har får tilrettelagt ting på jobb som muligheten til å sette seg litt mer ned osv Anonymkode: 912c4...35a
AnonymBruker Skrevet 8. august #25 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nå gjelder dette min ektefelle da 😉 Men nei, har ikke vært på rehabiliteringssenteret nei, logistikken med barn etc krever vi begge er «innen rekkevidde» å har ingen hjelp fra familie til slikt, arbeidsrettet rehabilitering ? Har får tilrettelagt ting på jobb som muligheten til å sette seg litt mer ned osv Anonymkode: 912c4...35a Ja, jeg skreiv feil. På MS-senteret kan din mann få noe som heter arbeidsrettet rehabilitering. Der kartlegger de hva han kan og ikke kan, og hva både han og arbeidsgiver kan gjøre for å holde han i arbeid lengst mulig. Ditt fylke har helt sikkert et rehabiliteringssenter som er enklere å være på med tanke på oppfølging av barn. Han kan ta dette opp med nevrolog. Jeg hadde anstrengt meg hadde jeg vært dere. 4 uker på rehabilitering kan gi 5 ekstra år i arbeidslivet. Og betydelig bedre livskvalitet. Anonymkode: c41d1...727 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #26 Skrevet 8. august 17 år på aap/sosialstønad. Har aldri vært i ordinær jobb. Kptsd, kronisk suicidal og generalisert angstlidelse. Har hele veien kjempet for å ikke bli ufør men trengte til slutt den stabiliteten som uføretrygd gir. Anonymkode: d68b2...542 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #27 Skrevet 11. august Autisme + kronisk depresjon + kptsd + omsorgssvikt + psykose + suicidal. Ett år med sykemelding direkte på ufør. Livet er tøft, men jeg er ønsker å dø mindre enn før, så takknemlig for trygden. Anonymkode: 0854e...005 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #28 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 20.03): 17 år på aap/sosialstønad. Har aldri vært i ordinær jobb. Kptsd, kronisk suicidal og generalisert angstlidelse. Har hele veien kjempet for å ikke bli ufør men trengte til slutt den stabiliteten som uføretrygd gir. Anonymkode: d68b2...542 Hvor mange år mottok du aap? Går på aap, og er redd for at jeg må søke sosialstønad en gang i framtida.. Anonymkode: 2d9ec...606
AnonymBruker Skrevet 11. august #29 Skrevet 11. august Hadde først en fibromyalgidiagnose, så ble den fjernet til fordel for en ME-diagnose. Etter at jeg fikk innvilget uføretrygd er begge fjernet og nå aner de ikke hva som feiler meg, men de er sikre på det er genetisk. Det tok over 16 år fra sykmeldingsperioden min gikk ut og til jeg fikk uføretrygd. Først rehabiliteringspenger, deretter attføringspenger, så tidsbegrenset stønad og til slutt aap. Og inni der ble det vel et par år tilsammen uten noen stønad i drt hele tatt. Var gjennom et 5 dagers kurs om skriving av jobbsøknader hvor jeg måtte kjøres rett på sykehuset siste dagen fordi jeg var helt ødelagt. That's it. Ingen krav, men derfor heller ingen hjelp. "Hvile" var det som sto som aktivitetskrav. Tror forresten det hadde tatt langt mer enn de 16 åra hvis det ikke hadde vært for at det var svært spesielle forhold rundt mannen min sin uføresøknad og den ble behandlet for seg, ved siden av det ordinære systemet. Jeg var med på møtet hvor han fikk legge fram sin side og saksbehandleren plukka raskt opp at min helse var alt annet enn bra. Jeg hadde ikke engang noen søknad inne på det tidspunktet, men to dager etter at brevet med innvilgelse kom til mannen min, kom et identisk brev til meg. De hadde på eget initiativ behandlet den nyligste anken min på nytt og kommet til at jeg fylte alle krav. Så de pinte meg i 16 år, men så møtte jeg plutselig et effektivt, handlekraftig og empatisk menneske på NAV. Godt å vite at de i finnes. Anonymkode: 2138c...419
AnonymBruker Skrevet 11. august #30 Skrevet 11. august Fikk en smell i ryggen av en kraftblokk på fiskebåt. Sykemeldt et år, 4 år AAP, så innvilget uføretrygd i 2015. Var på møter hos Nav hver 3-4 mnd, ingenting utover det. Anonymkode: 6ff13...90b
AnonymBruker Skrevet 11. august #31 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange år mottok du aap? Går på aap, og er redd for at jeg må søke sosialstønad en gang i framtida.. Anonymkode: 2d9ec...606 Av de 17 årene så var 14 av de på aap... (hadde litt sosialstønad imellom der og det var også en periode med kvalifiseringsstønad). Anonymkode: d68b2...542 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #32 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Av de 17 årene så var 14 av de på aap... (hadde litt sosialstønad imellom der og det var også en periode med kvalifiseringsstønad). Anonymkode: d68b2...542 14 år på aap? Er det ikke regler for hvor lenge man kan gå på det? Anonymkode: 1454b...655
AnonymBruker Skrevet 11. august #33 Skrevet 11. august Delvis ufør i 2 år og så 4 år etter 100% ufør. AAP bare 4 mnd etter endt sykemelding. Fikk ufør bare 2 mnd etter søknad Attakvis MS. Anonymkode: faf5e...8a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå