Ladybug89 Skrevet fredag kl. 17:18 #1 Skrevet fredag kl. 17:18 Hei. Vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget, kanskje bare å få ventilere. Vært sammen med samme kjæreste i 11 år, vi har det i grunn bra. Men jeg tror jeg er iferd med å miste følelsene mine for han. Hvordan vet jeg det sikkert?! Problemet er også at siden jeg ble syk for en del år tilbake, så har jeg blitt avhengig av at han er her siden jeg ikke klarer å gjøre alt som før. Sex har vi ikke hatt på flere år, greit for meg da sex ikke er et must for meg, han er fornøyd med runk her og der. Tok han på fersken på tlf en gang hvor han sa han elsket noen andre, har aldri kommet meg over det enda så mye jeg har prøvd. Fikk et annet syn på ham liksom. I det siste har jeg tatt meg selv i å se på videoer på Instagram av ting som tenner meg, masked men er visst en trend nå og det pirrer. Tar selvsagt aldri kontakt med de osv, bare ser snuttene. Dette ble bare rotete, vet som sagt ikke hva jeg vil med innlegget. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:30 #2 Skrevet fredag kl. 17:30 Forståelig du er lei deg, han var jo utro. Det går fint at ting blir kronglete, du har sikkert mye på brystet som vil ut. Bare se på disse mennene. Kanskje du begynner å bli klar til å gå videre? Anonymkode: 4a0b2...7c9 1
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 17:34 Forfatter #3 Skrevet fredag kl. 17:34 Har så mye som vil ut men ingen å prate med om det. Ønsker å gå videre, men samtidig har han gjort meg avhengig av at han er her pga sykdom som jeg har som gjør at jeg ikke kan gjøre i nærheten av det jeg gjorde før. Matlaging, husarbeid osv 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:48 #4 Skrevet fredag kl. 17:48 Ladybug89 skrev (6 minutter siden): Har så mye som vil ut men ingen å prate med om det. Ønsker å gå videre, men samtidig har han gjort meg avhengig av at han er her pga sykdom som jeg har som gjør at jeg ikke kan gjøre i nærheten av det jeg gjorde før. Matlaging, husarbeid osv ❤️ Det er vanskelig, men sikkert ikke umulig. Bare stiller spørsmål for å se, om kanskje du har flere løsninger enn du tror du har. Er hans bidrag en ressurs eller en innbilt en? Er det måter du kan få tilrettelagt så du kan ha trivsel, klare deg, med mindre jobb? Er han en ekte god støtte? Det er veldig vanskelig da, jeg vet ensomheten er grusom, så ikke tro jeg tar lett på det å gå. Det er oppriktig tunge stunder på andre siden selv om å gå er ønsket. Gjorde det selv, men min sykdom er psykisk, så jeg har følt meg sårbar og alene men jeg klarer jo ting selv om jeg ikke klarer ting på et vis. Det er noe annet. Siden du ikke har noen å prate med, er det det at du syns det er vanskelig, eller er det av å mangle noen rundt deg? Å hvor stor hindring er det å bygge et større nettverk? Jeg vet det kan være kjempe vanskelig. Men igjen kanskje ikke umulig? Hvor mye hjelp får du av nav, fastlege? Er det hjelp du har krav på som du ikke benytter deg av? Å hva tenker du om å i fremtiden gjøre nettop det? Å så over til andre ting. La oss si at du vil bo med han å han er grei. Kan dere endre på noe dere imellom tror du? Er det ting dere ikke har pratet om som kanskje kan øke at du trives mer i livet? Anonymkode: 4a0b2...7c9 1
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:02 Forfatter #5 Skrevet fredag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ❤️ Det er vanskelig, men sikkert ikke umulig. Bare stiller spørsmål for å se, om kanskje du har flere løsninger enn du tror du har. Er hans bidrag en ressurs eller en innbilt en? Er det måter du kan få tilrettelagt så du kan ha trivsel, klare deg, med mindre jobb? Er han en ekte god støtte? Det er veldig vanskelig da, jeg vet ensomheten er grusom, så ikke tro jeg tar lett på det å gå. Det er oppriktig tunge stunder på andre siden selv om å gå er ønsket. Gjorde det selv, men min sykdom er psykisk, så jeg har følt meg sårbar og alene men jeg klarer jo ting selv om jeg ikke klarer ting på et vis. Det er noe annet. Siden du ikke har noen å prate med, er det det at du syns det er vanskelig, eller er det av å mangle noen rundt deg? Å hvor stor hindring er det å bygge et større nettverk? Jeg vet det kan være kjempe vanskelig. Men igjen kanskje ikke umulig? Hvor mye hjelp får du av nav, fastlege? Er det hjelp du har krav på som du ikke benytter deg av? Å hva tenker du om å i fremtiden gjøre nettop det? Å så over til andre ting. La oss si at du vil bo med han å han er grei. Kan dere endre på noe dere imellom tror du? Er det ting dere ikke har pratet om som kanskje kan øke at du trives mer i livet? Anonymkode: 4a0b2...7c9 Han er uten tvil verdens beste, støtter meg alltid og trår til på alle vis. Har ligget på sykehus med meg og snakket hardt til helsepersonell som ikke har hørt på hva jeg selv har sagt osv. Siden jeg er bundet til husets 4 vegger er det å opprettholde tidigere og eventuelt nye vennskap vanskelig dessverre. Er allerede ufør. Vi har hatt hjemmetjenesten her, da pga helse riktig nok. Fikk tilbud om at vi fikk kommunal bolig, men pga sånn vår leilighet ligger og at vi er mennesker som ikke liker å ha noen helt inntil oss så er dette ingen løsning heller. Vi snakker om alt sånn egentlig, skal innrømme at jeg ikke alltid er så god på å sette ord på alt jeg føler samt at jeg ikke alltid tør å si det jeg føler og mener. Blir så fort krangling. Ellers når vi krangler er det stort sett bare om idiotiske ting som ikke har betydning for noe, som f.eks. musikk, kjendiser, osv. Har også snakket flere ganger om dagen jeg han på fersken også, men klarer likevel ikke å legge det bak meg
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:14 #6 Skrevet fredag kl. 18:14 Ladybug89 skrev (53 minutter siden): Tok han på fersken på tlf en gang hvor han sa han elsket noen andre, har aldri kommet meg over det enda så mye jeg har prøvd. Fikk et annet syn på ham liksom. Han sa han elsker noen andre?? Men da har han jo en relasjon på si, det er jo ikke bare noe en sier liksom.. Virker som du mest er avhengig av ham for all støtte, omsorg og hjelp han gir, ar det er en slags kjærlighet der, men ikke den det burde være.. Jeg tror du må begynne å tenke på å klare deg selv, være mer selvstendig. Tenk deg hvis du var helt frisk, hadde du ønsket dette da? Anonymkode: 5e545...489 1
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:19 Forfatter #7 Skrevet fredag kl. 18:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han sa han elsker noen andre?? Men da har han jo en relasjon på si, det er jo ikke bare noe en sier liksom.. Virker som du mest er avhengig av ham for all støtte, omsorg og hjelp han gir, ar det er en slags kjærlighet der, men ikke den det burde være.. Jeg tror du må begynne å tenke på å klare deg selv, være mer selvstendig. Tenk deg hvis du var helt frisk, hadde du ønsket dette da? Anonymkode: 5e545...489 Er mange år siden, men absolutt ikke greit å vite har pratet og kranglet om det mange ganger. Merker at kjærligheten ikke er den samme lengre, den har vært slik den er for meg nå kanskje rundt 2 år. Helt ærlig, så vet jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:26 #8 Skrevet fredag kl. 18:26 Jeg syns det er rart at du sier at han har gjort deg avhengig av at han er der. Det er jo du selv som har gjort deg avhengig av ham?! Heldigvis er det mulig å gjøre om på dårlige valg. Anonymkode: 51684...aa6 1
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:30 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er rart at du sier at han har gjort deg avhengig av at han er der. Det er jo du selv som har gjort deg avhengig av ham?! Heldigvis er det mulig å gjøre om på dårlige valg. Anonymkode: 51684...aa6 Akkurat den der er nok begge sin feil. I begynnelsen så klarte jeg knapt nok å gå selv til toalettet, nå når jeg går lettere så handler det egentlig om å trene seg opp igjen, da helst på hjemmebane. Også å være litt strengere mot han at han må la meg få gjøre ting også når jeg klarer, han er en slik person som vil alltid hjelpe til osv. Han er helt nydelig der som person og partner, men jeg burde bli strengere.
Ibot Skrevet fredag kl. 18:41 #10 Skrevet fredag kl. 18:41 Frigjør deg fra ham. Folk som mister armer og bein klarer seg selv… Hvordan går det med deg økonomisk og praktisk om han en dag sier han har møtt en ny og vil skilles? Du har gått i dame-fella. Ei selvstendig dame hadde sparka ut mannen for lengst dersom han hadde sagt han elsket en annen. Det er jo det største svik. Stå opp for deg selv kvinne, forsørg deg selv, klar deg selv.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:44 #11 Skrevet fredag kl. 18:44 Ladybug89 skrev (12 minutter siden): Akkurat den der er nok begge sin feil. I begynnelsen så klarte jeg knapt nok å gå selv til toalettet, nå når jeg går lettere så handler det egentlig om å trene seg opp igjen, da helst på hjemmebane. Også å være litt strengere mot han at han må la meg få gjøre ting også når jeg klarer, han er en slik person som vil alltid hjelpe til osv. Han er helt nydelig der som person og partner, men jeg burde bli strengere. Mulig han hjelper deg så mye at det blir usunt og du får ikke lære å klare deg selv, du må si hardt fra om at du må få klare deg selv. Mulig dette har blitt sånn at han trenger at du trenger ham på en måte.. at det er det som holder dere sammen Anonymkode: 5e545...489 1
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:44 Forfatter #12 Skrevet fredag kl. 18:44 Ibot skrev (1 minutt siden): Frigjør deg fra ham. Folk som mister armer og bein klarer seg selv… Hvordan går det med deg økonomisk og praktisk om han en dag sier han har møtt en ny og vil skilles? Du har gått i dame-fella. Ei selvstendig dame hadde sparka ut mannen for lengst dersom han hadde sagt han elsket en annen. Det er jo det største svik. Stå opp for deg selv kvinne, forsørg deg selv, klar deg selv. Verken økonomisk eller praktisk ville det gått så bra. Dette skjedde uansett mens jeg var "oppegående", er en vanskelig situasjon syns jeg hvor alt ikke er svart/hvitt
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:45 Forfatter #13 Skrevet fredag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig han hjelper deg så mye at det blir usunt og du får ikke lære å klare deg selv, du må si hardt fra om at du må få klare deg selv. Mulig dette har blitt sånn at han trenger at du trenger ham på en måte.. at det er det som holder dere sammen Anonymkode: 5e545...489 Det hadde ikke forundret meg faktisk
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:50 #14 Skrevet fredag kl. 18:50 Ladybug89 skrev (3 minutter siden): Det hadde ikke forundret meg faktisk I såfall er det nok ikke med vilje, men at det skled over til det desto sykere du var. Leit å høre forresten, jeg håper du kommer deg og blir friskere. Anonymkode: 5e545...489
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 18:55 Forfatter #15 Skrevet fredag kl. 18:55 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I såfall er det nok ikke med vilje, men at det skled over til det desto sykere du var. Leit å høre forresten, jeg håper du kommer deg og blir friskere. Anonymkode: 5e545...489 Du har nok rett i at det bare skled over og ble slik. Takk for at du nevnte dette, hadde aldri tenkt tanken. 💕 Takk for det, har blitt mye bedre, men lang vei igjen. Den tid den sorg 😊 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:38 #16 Skrevet fredag kl. 21:38 Hvorfor vurdere å fortsette et forhold med noen som elsker en annen? Anonymkode: 467cf...ca7
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 22:02 Forfatter #17 Skrevet fredag kl. 22:02 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor vurdere å fortsette et forhold med noen som elsker en annen? Anonymkode: 467cf...ca7 Som sagt så skjedde dette for mange år siden. Har selvsagt ingen garanti for at han kuttet kontakten slik han sa, men har ikke sett de tegnene fra den gang igjen. Forholdet var den gang også veldig nytt.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:40 #18 Skrevet fredag kl. 23:40 Ladybug89 skrev (1 time siden): Som sagt så skjedde dette for mange år siden. Har selvsagt ingen garanti for at han kuttet kontakten slik han sa, men har ikke sett de tegnene fra den gang igjen. Forholdet var den gang også veldig nytt. Kjæresten min var sammen med en annen i nesten 20 år og fikk barn med henne. Men han elsket meg før de ble sammen, mens de var sammen og etter det ble slutt. Da fortalte han meg det, og vi ble sammen. Man kan elske en annen for alltid. Anonymkode: 467cf...ca7
Ladybug89 Skrevet fredag kl. 23:43 Forfatter #19 Skrevet fredag kl. 23:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjæresten min var sammen med en annen i nesten 20 år og fikk barn med henne. Men han elsket meg før de ble sammen, mens de var sammen og etter det ble slutt. Da fortalte han meg det, og vi ble sammen. Man kan elske en annen for alltid. Anonymkode: 467cf...ca7 Man kan det så absolutt, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke elsker sin nåværende partner heller. Og vi har begge to våre traumer, noe vi har vært ærlige om hele veien. Alle kan gjøre feil, selv om feilen kan gjøre vondt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå