Gå til innhold

Du som har slanket deg. Typisk dagsmeny?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, hjelp, hjelp! 

Du som har gått ned i vekt, hvordan kunne en typisk tirsdag og en typisk lørdag se ut for deg? Hva og hvor mye spiste og drakk du? Kan selvfølgelig svare om du er midt i prosessen også, bare du har gått ned litt slik at dette fungerer for deg 😊

Jeg vet at alt til syvende og sist handler om kalorier inn/ut, men greit å høre hvor mye og hva flere av dere har spist/drukket underveis. Jeg ender alltid opp med grovbrødskiver med leverpostei, så dette blir til stor hjelp.

Anonymkode: 0cbe7...240

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ligge lavt i kcal pga overgangsalder så det skal sies at jeg er mye sulten! Ikke så glad i å styre med middag, så en vanlig dag ser sånn ut:

Kl. 12 1 banan

Kl. 14 Knekkebrød med 1 kokt egg, 1 eple

Kl. 16 En neve havregryn og en god og fyldig tine porsjonsyoghurt, 2 gulrøtter

Kl. 18 lavkarbo Knekkebrød med 1 ss cottage cheese og  1 ss lettsyltetøy

Kl. 20 1 grovt pitabrød med 1 kokt egg 

Kl. 21 Proteinpudding 

Ca 1200 kcal

Anonymkode: 1e40a...168

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser helt vanlig mat. For meg er det mengdene, noen små justeringer og hvor mye kosemat jeg spiser i helgene som har mest å si.

Jeg spiser havregrøt til frokost hver dag, en brødskive med forskjellig pålegg til lunsj, og til middag spiser jeg alt fra laks til pizza og pasta.

I helgene koser jeg meg gjerne med nystekte rundstykker med brie, og jeg spiser både sjokolade og ulike typer bakst. Er jeg i bursdag eller på besøk, spiser jeg det som blir servert. Jeg orker ikke å leve med strenge begrensninger når det gjelder mat – det fungerer rett og slett ikke for meg. Jeg sitter ikke i en bursdag og knasker gulrøtter, for å si det sånn.

Likevel har jeg gått ned 20 kg.

Anonymkode: d68db...eea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To knekkebrød til frokost.

En helt vanlig middag.

That's it.

Det som gjorde at jeg ble så tjukk var mellommåltider og snacks. Aldri mer.

Anonymkode: d52b1...446

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser akkurat det samme. Koser meg med Snickers og spiser helt normal mat. Det samme som før vektnedgang.

Forskjellen er mengden (kalorier inn).

Anonymkode: 3a514...69e

Skrevet

Ja, jeg tok et tak og gikk ned 13 kilo. 

Spiste vanlig mat, men reduserte mengder. 

Frokost:

I grov brødskive med ost og agurk

Lunsj:

2 rugsprø med baconost

Middag

Vanlig mat med familien men passet på å ikke spise meg mett. Tanken var at metthet kommer etter 20 minutter og det stemte. 

Og så gikk jeg ca 1,5 timer tur hver dag. 

Gikk ned ca 1 kg i uka, men var ikke svært overvektig. 

Anonymkode: 875dc...9f6

Skrevet

Typisk dag:

Frokost: To grove hjemmebakte rundstykker delt i to. Skinke og et stekt egg på to av halvdelene, nugatti på de to andre (dagens utskeielse ;))
Lunsj: Havrengrynsgrøt laget på 6,5dl lettmelk og 120g steelcut havregryn. Toppet med lettmargarin, rosiner, sukrin gold og kanel. 
Middag: Ymse, men aldri ferdigretter. Typisk f.eks green curry wok med kylling, og ris til. 
Mellommåltider: Litt frukt, banan, pære eller klementin som regel. 

Da ligger jeg på ca. 2500kcal og går ned rundt en kg per uke siden jeg gjennomsnittlig forbrenner ca. 3500kcal daglig. 

Mann, 85kg. 

Skrevet

Intermittent fasting. Spiser lunsj og middag, spiser det jeg vil, men normale porsjoner. Drikker ikke kalorier, drikker vann. Spiser ikke sukker i hverdagen. Trener styrke og cardio. Gikk ned over 30 kg på kort tid slik. 

Anonymkode: 77e7c...435

Skrevet

Kl. 14: En boks cottage cheese eller skyr naturell med 300 gr bær

Kl: 17 eller 18: middag med mye grønnsaker litt potet/ris og minimu. 200 gr rent kjøtt

Kl. 20 eller 21: et knekkkebrød med pålegg/yoghurt naturell med nøtter/havregryn, alt etter hva som frister. 

Teller ikke kalorier, men er ikke sulten mellom måmtidene.. var det i begynnelsen, men lærte fort at det ikke var sult, men sug/tanken på mat. 

Anonymkode: 4d0a3...8be

Skrevet

Dropper frokost spiser første måltid rundt lunsj-tid. Da gjerne knekkebrød, havregryn e.l. Spiser middag som vanlig, men lesser gjerne på med mer grønnsaker og kjøtt, en karbs. Eller unner jeg meg det jeg har lyst på, men alt med måte.

Anonymkode: 46abd...95f

Skrevet

Vann, halv agurk og kaffe. 

kyllingbryst, halv grovt rundstykke, masse mørke bladgrønnsaker og en halv avokado. Farris, glass melk og kaffe. 

bær, 15-20gr nøtter og 75gr gresk yoghurt. 

Laks, linser, grønnsaker dampet. Vann/farris. 

grønn-te og eple. 

et glass Biola, en appelsin og jordbær. 

Spiser ikke etter 19:00 og legger meg tidligere, hvis jeg kjenner at jeg ikke klarer å tenke på annet enn mat. Pleier å legge meg rundt 23:00, men kan godt bli 21:30 noen dager. 

Anonymkode: 19a7f...159

Skrevet

Litt kjedelig i matveien, så begynner å gå lei. Frokost er gjerne cottage cheese med bær, aller helst blåbær. En ørliten halvneve med frokostblanding (axa blåbær f.eks) bare for å få litegrann crunch. I helgene gidder jeg kanskje å lage en omelett. Til middager prøver jeg å holde meg høyt i protein med rene kilder som stekt eller kokt fisk eller stekt kjøtt, fokus på mye grønnsaker til. Har spist så mye kylling med wok at det tyter ut av ørene snart...

Jeg er ikke så flink å lage mat og veldig dårlig på å eksperimentere, så det blir veldig lite spennende mat egentlig. Til helgen kan jeg spise taco f.eks, men bruker veldig lite rømme til, og velger å lage tacosalat over å bruke skjell eller lefse. 

Anonymkode: 9e4a0...479

Skrevet

Jeg spiser så og si den samme maten, men i mindre mengder. Spiser stort sett 2 måltider; frokost og middag. Prøver å ikke spise etter kl. 21:00 på hverdager. 

Koser meg med litt chips og sjokolade max. 2 dager i uken (fredag og lørdag). Også det i normale mengder. 

I tillegg går jeg tur så og si hver dag. Har gått ned ca. 25 kg i en periode på 2 1/2 år. Er langt ifra ferdig med slankingen, men gidder ikke "haste" slanke meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...