Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en mann på 24 år og har vært sammen med kjæresten min i rundt fire år. Vi har det i utgangspunktet veldig godt sammen, og hun er egentlig alt jeg ser etter i en partner.

Likevel sliter jeg fortsatt med noe som skjedde før vi ble kjærester. På det tidspunktet hadde vi begge flørtet en stund og var forelsket i hverandre, men vi var altså ikke offisielt sammen.

Jeg går ikke så mye inn i detaljene for å holde innlegget kort, men det endte med at hun lå i samme seng som en annen person, og de hadde sex. Hun har fortalt meg at hun ganske raskt innså hvor feil det føltes og avsluttet det etter kanskje ett minutt.

Da jeg fikk vite om dette i etterkant, gjorde det selvfølgelig veldig vondt. Samtidig var jeg så forelsket i henne at jeg valgte å legge det bak meg, og vi ble kjærester ikke lenge etterpå.

Siden den gang har forholdet vårt egentlig vært veldig bra. Jeg elsker henne, stoler på henne og har ingen grunn til å tro at hun ville gjort noe lignende i dag.

Problemet er at jeg fortsatt, fire år senere, kan kjenne veldig sterkt på det som skjedde. I perioder kan det nesten føles knusende, og det påvirker også forholdet vårt. Jeg kan få bilder og tanker i hodet, kjenne på sjalusi, osv.

Det som gjør det ekstra vanskelig, er at jeg selv skjønner at hun teknisk sett ikke var utro. Vi var ikke kjærester på det tidspunktet. Likevel føles det vondt, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg burde klare å legge det fra meg eller om følelsene mine faktisk er forståelige.

Jeg har egentlig ingen å snakke med om dette og derfor tenkte jeg å skrive her.

Er jeg teit som fortsatt bryr meg om noe som skjedde før vi faktisk ble kjærester? Og hvordan kan jeg eventuelt klare å komme meg videre fra det?

Anonymkode: 73264...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dere bare datet uten å ha tatt praten om at dere bare ligger med hverandre? Hvis du dveler med dette fire år etter, så har du et problem. Gå videre(slutt å dvel ved det) eller gjør det slutt om du ikke klarer det. Dere var ikke sammen den gang..  

Anonymkode: 4ab99...c02

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei. Jeg er en mann på 24 år og har vært sammen med kjæresten min i rundt fire år. Vi har det i utgangspunktet veldig godt sammen, og hun er egentlig alt jeg ser etter i en partner.

Likevel sliter jeg fortsatt med noe som skjedde før vi ble kjærester. På det tidspunktet hadde vi begge flørtet en stund og var forelsket i hverandre, men vi var altså ikke offisielt sammen.

Jeg går ikke så mye inn i detaljene for å holde innlegget kort, men det endte med at hun lå i samme seng som en annen person, og de hadde sex. Hun har fortalt meg at hun ganske raskt innså hvor feil det føltes og avsluttet det etter kanskje ett minutt.

Da jeg fikk vite om dette i etterkant, gjorde det selvfølgelig veldig vondt. Samtidig var jeg så forelsket i henne at jeg valgte å legge det bak meg, og vi ble kjærester ikke lenge etterpå.

Siden den gang har forholdet vårt egentlig vært veldig bra. Jeg elsker henne, stoler på henne og har ingen grunn til å tro at hun ville gjort noe lignende i dag.

Problemet er at jeg fortsatt, fire år senere, kan kjenne veldig sterkt på det som skjedde. I perioder kan det nesten føles knusende, og det påvirker også forholdet vårt. Jeg kan få bilder og tanker i hodet, kjenne på sjalusi, osv.

Det som gjør det ekstra vanskelig, er at jeg selv skjønner at hun teknisk sett ikke var utro. Vi var ikke kjærester på det tidspunktet. Likevel føles det vondt, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg burde klare å legge det fra meg eller om følelsene mine faktisk er forståelige.

Jeg har egentlig ingen å snakke med om dette og derfor tenkte jeg å skrive her.

Er jeg teit som fortsatt bryr meg om noe som skjedde før vi faktisk ble kjærester? Og hvordan kan jeg eventuelt klare å komme meg videre fra det?

Anonymkode: 73264...d60

Dere datet og var forelsket, og ble sammen kort tid etterpå.. så på en måte var dere sammen alt, når det er snakk om forelskelse, da har man holdt på en stund. Jeg hadde ikke klart å glemme dette. 

Jeg er fra en tid der man møtes og henger man sammen, så er man på en måte sammen fra der og da. Var ikke snakk om noe dating, man møttes, gikk steder sammen, dukket opp steder sammen, osv. Sammen. 

Så jeg skjønner deg.

Anonymkode: 18663...12a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det her må du bestemme deg for å glemme, eller gjøre det slutt. Dere var ikke en gang sammen!! Herlighet

Anonymkode: d5cd8...b58

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er teit. Hvor mye skam har du påført henne?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden du fremdeles gnager på dette i så mange år senere tviler jeg på at du kommer over dette. Stakars kjæresten din. Hun hadde ingen forpliktelser i forhold til deg på det tidspunktet. Det er en ikke-sak. 

Anonymkode: c03a8...2f7

• Liker 5
Skrevet

Det er rett og slett bare noe du må bestemme deg for. 

Hvis du bestemmer deg for at du stoler på henne og hun er den rette må du slutte å tenke på det. Du kan styre dine egne tanker. Hver gang tanken dukker opp sier du til deg selv: Å ja, der var den tanken igjen. Den skal jeg ikke tenke på i dag, jeg lar den fly videre.

Der er faktisk så enkelt. Alt er inni ditt eget hode. Og det er rett og slett noe du må bli ferdig med.  

Anonymkode: 46baf...99c

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere var forelsket i hverandre og datet skjønner jeg ikke hvordan i allverden hun kunne havne i seng med noen andre! Det er bare ekkelt! Skjønner deg godt og jeg hadde dumpet henne med en gang jeg fikk vite det. 

Anonymkode: 93c83...574

• Nyttig 1
Skrevet
Hansehan skrev (18 minutter siden):

Ja, det er teit. Hvor mye skam har du påført henne?

Så om en mann som sliter med noe sånt(som mange menn OG kvinner kan slite med,så blir han stemplet som et svin?

Kanskje ta på de hvite sokkene for en gangs skyld og ikke dømme noen fordi man selv har vært utsatt for "skam".

Hold tåta

Skrevet
Kriminelliam skrev (Akkurat nå):

Så om en mann som sliter med noe sånt(som mange menn OG kvinner kan slite med,så blir han stemplet som et svin?

Kanskje ta på de hvite sokkene for en gangs skyld og ikke dømme noen fordi man selv har vært utsatt for "skam".

Hold tåta

Nope. Jeg har gjort det selv. Havnet til sengs med en annen jente fordi jeg følte meg usikker på om hun jeg var forelsket i egentlig var interessert i meg. Det var ikke så uvanlig. Kanskje vi som er født på 70-tallet var mer robuste?

• Liker 1
Skrevet
Hansehan skrev (3 minutter siden):

Nope. Jeg har gjort det selv. Havnet til sengs med en annen jente fordi jeg følte meg usikker på om hun jeg var forelsket i egentlig var interessert i meg. Det var ikke så uvanlig. Kanskje vi som er født på 70-tallet var mer robuste?

Samme her, dame f. På 90 tallet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her, dame f. På 90 tallet. 

Det var vel ganske vanlig på 80- og 90-tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...