AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:13 #1 Skrevet fredag kl. 08:13 Samboer har gradvis blitt mer og mer sur etter at vi fikk baby. Når han blir sint eller irritert, kan han kalle meg idiot eller ber meg om å holde munn. Ved noen sjeldne anledninger har han kastet ting i gulvet. Det var ikke slik før babyen kom. Jeg er så usikker på hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. Jeg leser at man ikke bør ta noen drastiske valg før det har gått ett år. Jeg er usikker på om det er slik han faktisk er eller om han kan ha utviklet fødselsdepresjon og trenger hjelp. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: aaae1...b32
Ymse meninger Skrevet fredag kl. 08:17 #2 Skrevet fredag kl. 08:17 Høres ut som han sliter litt med omstillingen? 1
Sirah Skrevet fredag kl. 08:18 #3 Skrevet fredag kl. 08:18 Ta en skikkelig prat med han i "fredstid". Han han være skikkelig, skikkelig sliten og overveldet pga baby, han kan ha utviklet fødselsdepresjon eller han er kort og greit en drittsekk. Oppfordre han til å dra til legen sin. Lykke til og gratulerer med baby ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:19 #4 Skrevet fredag kl. 08:19 Kanskje han er sliten og sliter med å takle det/ ikke er vant til å sette seg selv i 2. rekke osv. Tror det er vanligere enn det snakkes om at ting er skikkelig slitsomt og vanskelig i forholdet etter en fødsel. hvis det går an å ta det opp med han når begge er rolige og snakke utfra hvordan dette får deg til å føle deg så gjør det. Du trenger ikke forsvare opplevelsen din eller følelsene dine ovenfor han heller, bare sette ord på hva greia er og la det synke inn en liten stund og se hva som skjer. Anonymkode: 6a823...b8e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:20 #5 Skrevet fredag kl. 08:20 Punkt 1 er å snakke med han. Og da mener jeg snakke med han på et tidspunkt han er mottakelig for samtaler (utenom disse situasjonene han er irritabel i). Ikke vær anklagende men forklar han hvordan du har det og hva du føler og tenker. Enten har han reflektert over det og innrømmer det eller så vil han ikke komme deg i tale. Jeg aner ikke hvordan han er som person. Punkt 2 vil da være å ta han med på time med helsestasjon hvor du da også kan åpne opp for en samtale med en nøytral part til stede. Jeg håper dette kan hjelpe. Hvis ikke er neste steg familiesenter og/eller parsamtaler eller parterapi. Det er mange endringer når man får baby. Ikke alle takler mindre søvn eller flere ting i hverdagen man må forholde seg til like godt. Anonymkode: b5b3d...a84
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:23 #6 Skrevet fredag kl. 08:23 Hehe var det ikke gøy å bli voksen. Anonymkode: 22fbc...3fb 3
Gjest Polette Skrevet fredag kl. 08:31 #7 Skrevet fredag kl. 08:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hehe var det ikke gøy å bli voksen. Anonymkode: 22fbc...3fb Hva feiler det deg?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:36 #8 Skrevet fredag kl. 08:36 Han er vel en av de som sliter med å ikke få oppmerksomheten alene lenger. Dere bør snakke med familievernkontoret. De har psykologer. Anonymkode: 76f58...e82 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:15 #9 Skrevet fredag kl. 12:15 Eksmannen min ble sånn. Takket ikke å ikke være sentrum av universet lenger. Møtte ny mann som setter meg og ungene først ♥️ Anonymkode: 10b98...6fd 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:16 #10 Skrevet fredag kl. 18:16 Jeg har en strategi for å snakke med mannen min om ting. I stedet for å sette opp en samtale og kreve svar av han der og da, så ber jeg han tenke på det jeg sa. Jeg kan f.eks. ta opp en hendelse eller mer vanlig, foreslå noe i forbindelse med oppussing eller liknende. Så sier jeg at han ikke trenger å svare der og da, men han kan tenke på det litt hvis han vil. Da er det lettere for han å gjøre opp sin egen mening i stedet for å gå i forsvar. Han kommer alltid med et svar etter hvert, og det er ofte gjennomtenkt. Anonymkode: 58c21...dda 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå