AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg sliter sånn med flass i forbindelse med serborreisk dermatitt og den slags. Jeg behandler for serborreisk dermatitt med Fungoral shampo, men jeg syns ikke den hjelper noe særlig på flass. Pr nå kan jeg ikke ha på meg svarte klær for skuldrene og ryggen blir helt snødekt av flass og det er så ekkelt. Noen andre som har noen gode tips til shampoo/behandling? Jeg bruker allerede slike renseserum og saltvannoppløsning. Saltvannoppløsningen er god men virker som jeg trenger noe mer. Har ikke så god erfaring med head and shoulders, men er villig til å prøve mye om noen med skikkelig flass har positiv erfaring. Anonymkode: 5e372...3a0
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Ville gått til legen. Noen har behov for reseptbelagt liniment i tillegg. Anonymkode: aa71b...0b8 2 1
dinfarsrevolver Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden (endret) Head and sholders markedsføres til menn fordi det er oftest den gruppen som går seborreisk eksem. Det hjelper ikke. Jeg har brukt alt. Linimenter, diprosalic-syre, daxxin, paoriasissjampo. Grønn daxxin hjalp litt. Det som hsr hjulpet mest har faktisk vært rosmarinsjampoen fra katrinasurtehage med rosmarinserum. Skikkelig betennelsesdempende. Nå er problemet bare at jeg piller på skorpene, men det kan ikke katrina hjelpe meg med ... Hele hodebunnen min var sprekker med skorper, det var rødt og klødde og avla ikke flass men SMULER. Lukta skikkelig fælt også. Vært sånn hele livet, men ble betydelig verre da jeg ble voksen Vet at det høres litt spaca ut men jeg ble så desperat at jeg tenkte at nå har jeg prøvd alt apoteket har å by på, nå er det på tide å begynne på noe man ikke får kjøpt der. Hjelper også å føne hodebunnen og holde den så tørr som mulig, hvertfall for meg. God bedring. Endret 22 timer siden av dinfarsrevolver 1
Voksenstudent Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg sliter sånn med flass i forbindelse med serborreisk dermatitt og den slags. Jeg behandler for serborreisk dermatitt med Fungoral shampo, men jeg syns ikke den hjelper noe særlig på flass. Pr nå kan jeg ikke ha på meg svarte klær for skuldrene og ryggen blir helt snødekt av flass og det er så ekkelt. Noen andre som har noen gode tips til shampoo/behandling? Jeg bruker allerede slike renseserum og saltvannoppløsning. Saltvannoppløsningen er god men virker som jeg trenger noe mer. Har ikke så god erfaring med head and shoulders, men er villig til å prøve mye om noen med skikkelig flass har positiv erfaring. Anonymkode: 5e372...3a0 Har du prøvd daxxin? Jeg får eksem og betente kuler i skallen av vanlig shampo, men denne fungerer for meg. Jeg bruker den hver dag.
dinfarsrevolver Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden (endret) Men dra også til legen for å finne ut hva den underliggende årsaken til plagene er. Kan være et symptom på ganske mange autoimmune sykdommer, spesielt hvis det har kommet plutselig. Et annet tips jeg fikk fra hudlegen jeg ble henvist til (2 års venteliste fordi "alle" skal til hudlege) var å rotere mellom alle psoriasis sjampoene apoteket hadde for å "forvirre" soppen fordi den kan utvikle motstandsdyktighet fortere om man bare bruker én Endret 22 timer siden av dinfarsrevolver 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Jeg har hatt perioder med flass og det er ingenting som har fungert helt til jeg prøvde en sjampo fra Vichy Dercos som er for tørr hodebunn, den fungerer veldig bra for meg og nå er flassingen så godt som borte. https://www.apotek1.no/varemerker/vichy-dercos?sortMethod=0&pageSize=20&pageNumber=1&categoryId=129476&facets=#load-more-potential Anonymkode: 814ea...815 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Locoid liniment er korrekt behandling for seboreisk eksem i hodebunnen. Fås på resept Anonymkode: a8d8d...f3d
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden En venninne av meg bruker sånn infrarød maske på hodebunnen, og hun sier hun har blitt bedre etter det. Har du prøvd Maria Nila sin Heal shampo? Anonymkode: 7fba3...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden dinfarsrevolver skrev (12 minutter siden): Men dra også til legen for å finne ut hva den underliggende årsaken til plagene er. Kan være et symptom på ganske mange autoimmune sykdommer, spesielt hvis det har kommet plutselig. Et annet tips jeg fikk fra hudlegen jeg ble henvist til (2 års venteliste fordi "alle" skal til hudlege) var å rotere mellom alle psoriasis sjampoene apoteket hadde for å "forvirre" soppen fordi den kan utvikle motstandsdyktighet fortere om man bare bruker én Takk for tips ang shampoo, skal sjekke den. Jeg har alltid hatt problemhud i form av psoriasis, eksem og slikt siden jeg var barn, så det er ikke nytt. Har vært hos hudlege for bare noen år siden da jeg fikk oppbluss av psoriasis og eksem etter mye håndsprit under covid. Men serborreisk derm. i hodebunnen min kom ca samtidig som jeg drev på med "no poo/low poo" for håret for ca 10 år siden. Så jeg fucket vel opp biomet i hodebunnen da. Jeg har heldigvis veldig lite kløe i hodebunnen. Kanskje bare om jeg har mye produkter i. Og ingen skroper eller sår. Men det lukter gammel bikkje av meg om jeg slurver med Fungoral og rensesyrer, og jeg har et sånn hvitt mykt belegg i hodebunnen (bare synlig når jeg dusjer). Anonymkode: 5e372...3a0
dinfarsrevolver Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips ang shampoo, skal sjekke den. Jeg har alltid hatt problemhud i form av psoriasis, eksem og slikt siden jeg var barn, så det er ikke nytt. Har vært hos hudlege for bare noen år siden da jeg fikk oppbluss av psoriasis og eksem etter mye håndsprit under covid. Men serborreisk derm. i hodebunnen min kom ca samtidig som jeg drev på med "no poo/low poo" for håret for ca 10 år siden. Så jeg fucket vel opp biomet i hodebunnen da. Jeg har heldigvis veldig lite kløe i hodebunnen. Kanskje bare om jeg har mye produkter i. Og ingen skroper eller sår. Men det lukter gammel bikkje av meg om jeg slurver med Fungoral og rensesyrer, og jeg har et sånn hvitt mykt belegg i hodebunnen (bare synlig når jeg dusjer). Anonymkode: 5e372...3a0 Da har du vel vært innom det meste som kan kjøpes i vanlig butikk, om katrinas ikke gjør deg bedre kan vi jo spleise på konsultasjon med sjaman eller vibrasjons-healing. Det er så sykt sjenerende å ha flass Dercos har serum og sjampo, sjampoen funka bra for meg en periode, serumet var hver natt i 4 uker, gikk tom og den kosta over 300 kr, og ble også helt uttørket i huden av all dusjinga så jeg fikk eksem andre steder 🫣 men alt hva hud angår så må man vel bare prøve seg frem. TS går en dyr framtid i møte! Endret 22 timer siden av dinfarsrevolver
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden dinfarsrevolver skrev (11 minutter siden): Da har du vel vært innom det meste som kan kjøpes i vanlig butikk, om katrinas ikke gjør deg bedre kan vi jo spleise på konsultasjon med sjaman eller vibrasjons-healing. Det er så sykt sjenerende å ha flass 😂😭 takk, ja sjaman neste. Har du prøvd andre rosmarin-sjampoer? Har sett en del men bare prøvd en og annen, som har vært ræl. Suger ekstra å ha flass når man i tillegg har kronisk stygt hår også 🤪 Anonymkode: 5e372...3a0
dinfarsrevolver Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 😂😭 takk, ja sjaman neste. Har du prøvd andre rosmarin-sjampoer? Har sett en del men bare prøvd en og annen, som har vært ræl. Suger ekstra å ha flass når man i tillegg har kronisk stygt hår også 🤪 Anonymkode: 5e372...3a0 Ikke prøvd noen andre. Tror det hjelper at såpa er litt sterk også, slik at hodebunnen strippes litt for olje? Vet ikke, bare synser basert på egen erfaring. Er også et offer av at jeg bruker opp ting jeg kjøper selv om det ikke funker optimalt. 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): En venninne av meg bruker sånn infrarød maske på hodebunnen, og hun sier hun har blitt bedre etter det. Har du prøvd Maria Nila sin Heal shampo? Anonymkode: 7fba3...1f5 Den hadde jeg god erfaring med da jeg slet med mye flass, så den anbefales virkelig! Anonymkode: cf9fd...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Det eneste som funket for meg var en type head & shoulders, men de fjernet den ene ingrediensen som hjalp mot Seboreisk eksem. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal bruke 🫣 Men merker at når jeg reiser til varmere land så er eksemet mer stabilt også. Anonymkode: 05337...5de
elisabeth30 Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Slitt mye med seborreisk eksem i hodebunnen selv, men funnet shampo og balsam: Ida Warg Cure (grønne flasker). Fikk også tips om renseshampo et par ganger i uken og dette har gjort underverker for hodebunnen min
Plexi Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Bruker denne, gjør underverker. Fungerer mye bedre for meg enn Fungoral.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Plexi skrev (7 minutter siden): Bruker denne, gjør underverker. Fungerer mye bedre for meg enn Fungoral. Har akkurat kjøpt den og tenkte prøve Fant den til fin pris på Farmasiet! Til andre i tråden, har lagt Maria Nila og Ida Warg bak øret (samme med katrinas urter)! 💚 Anonymkode: 5e372...3a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå