AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:31 #21 Skrevet torsdag kl. 17:31 Har jobbet myyye svart som håndtverker mot kontant betaling. Pengene har blitt brukt til oppussing og verdistigning på bolig så pengene er vasket idag... Anonymkode: 36442...a08 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:26 #22 Skrevet torsdag kl. 18:26 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har jobbet myyye svart som håndtverker mot kontant betaling. Pengene har blitt brukt til oppussing og verdistigning på bolig så pengene er vasket idag... Anonymkode: 36442...a08 Er det mulig å betale tømrer, elektriker, flislegger, murer og rørlegger for å totalrenovere et bad og få all dokumentasjon som er nødvendig for at takstmannen skal resette badet til 0 år og tg0 med å betale alt i kontanter? Anonymkode: 7c885...0b1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:33 #23 Skrevet torsdag kl. 18:33 Hva hadde straffen blitt om man kjøpte 100 øl, og stilte seg utenfor en uteplass og solgte til alle når nattklubbene akkurat har stengt? Gjør man det i en by på 200k pluss innbyggere er vel de øllene borte på 2 min. Null problem å få solgt hver halvvliter for 70 kr. Men mulig dnb eller de som eier vipps hadde reagert på fullt av småbeløp, hvis ikke man ble tatt av politiet? Å få solgt de kontant er vel umulig i dag. Anonymkode: 7c885...0b1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:40 #24 Skrevet torsdag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva hadde straffen blitt om man kjøpte 100 øl, og stilte seg utenfor en uteplass og solgte til alle når nattklubbene akkurat har stengt? Gjør man det i en by på 200k pluss innbyggere er vel de øllene borte på 2 min. Null problem å få solgt hver halvvliter for 70 kr. Men mulig dnb eller de som eier vipps hadde reagert på fullt av småbeløp, hvis ikke man ble tatt av politiet? Å få solgt de kontant er vel umulig i dag. Anonymkode: 7c885...0b1 Dette burde selvsagt hvert lovlig. Anonymkode: 028c8...701
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:47 #25 Skrevet torsdag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det mulig å betale tømrer, elektriker, flislegger, murer og rørlegger for å totalrenovere et bad og få all dokumentasjon som er nødvendig for at takstmannen skal resette badet til 0 år og tg0 med å betale alt i kontanter? Anonymkode: 7c885...0b1 Spør deg selg dette. Hvor meget er de papirene der verdt når badet er 10 år gammelt tror du? Det er faktisk flere enn du tror som setter totalpris foran ett papir så lenge de som utfører jobber hvitt på dagen og har fagbrev. Kvaliteten er jo den samme om enn ikke bedre!! Og man trenger heller ikke å ta bad for å tjene penger som håndverker..... Anonymkode: 36442...a08
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:47 #26 Skrevet torsdag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette burde selvsagt hvert lovlig. Anonymkode: 028c8...701 Ok. Du svarer ikke på spørsmålet! Anonymkode: 7c885...0b1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:51 #27 Skrevet torsdag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør deg selg dette. Hvor meget er de papirene der verdt når badet er 10 år gammelt tror du? Det er faktisk flere enn du tror som setter totalpris foran ett papir så lenge de som utfører jobber hvitt på dagen og har fagbrev. Kvaliteten er jo den samme om enn ikke bedre!! Og man trenger heller ikke å ta bad for å tjene penger som håndverker..... Anonymkode: 36442...a08 Hvis man kjøper en leilighet fra si 1997 og man totalrenoverer badet med å leie inn håndverkere fra utlandet og alt er utført helt perfekt, så vil badet automatisk få tg3 der takstmannen skriver at hen ikke går god for badet og at det bør påregnes totalrenovering av badet med engang til en kostnad på 300-500k. Samme gjelder om det er norske håndverkere, hvis idet ikke foreligger dokumentasjon på hvordan badet er utført, hvem som har utført det så er badet like lite verdt som et 30 år gammelt bad selv om alt er gjort riktig. Anonymkode: 7c885...0b1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:05 #28 Skrevet fredag kl. 03:05 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så flaut Anonymkode: dd483...1fb At en bonde betegner yrket sitt som en "side hustle" ja det er flaut. Anonymkode: b04c3...d8b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:58 #29 Skrevet fredag kl. 07:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At en bonde betegner yrket sitt som en "side hustle" ja det er flaut. Anonymkode: b04c3...d8b Ingen bonde her, jeg er uføretrygdet. Solbærene og hobbyene er 100% "side hustles". Jeg bor ikke der solbærene står engang. Anonymkode: 6509d...d3d 1
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 08:21 #30 Skrevet fredag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen bonde her, jeg er uføretrygdet. Solbærene og hobbyene er 100% "side hustles". Jeg bor ikke der solbærene står engang. Anonymkode: 6509d...d3d Så hvordan har du da fått jordbruksfradrag?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:24 #31 Skrevet fredag kl. 08:24 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er for "vanlige folk" som plukker i nauren elns. Jeg har jordbruksfradrag på 99600 i året. Anonymkode: 6509d...d3d Nettopp, man skal være nøyaktig med begrepsbruken her. Da er det ikke "skattefritt" i den forstand at du bare kan kjøre på og selge en ubegrenset mengde med bær "svart". Var nok det inntrykket de fleste her fikk av ditt første innlegg. Du driver næring, leverer skattemelding, og hele operasjonen er "hvit"(?) Men pga. det særskilte jordbruksfradraget på 99600 kroner vil det i praksis ikke bli noen inntektsskatt på de første 99600 kr i overskudd(?). Blir kanskje litt misvisende å omtale dette som en sidehustle, og som "skattefritt" på linje med småinntekter på noen få hundre- eller tusenlapper fra hver kilde. Anonymkode: 9c963...e55
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:30 #32 Skrevet fredag kl. 08:30 skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Så hvordan har du da fått jordbruksfradrag? Ved å leie jorden gjennom et enk. Jeg får også arealtilskudd og tilskudd til kulturpleie på dette. Anonymkode: 6509d...d3d
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 08:31 #33 Skrevet fredag kl. 08:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved å leie jorden gjennom et enk. Jeg får også arealtilskudd og tilskudd til kulturpleie på dette. Anonymkode: 6509d...d3d Men da driver du jo næring?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:33 #34 Skrevet fredag kl. 08:33 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nettopp, man skal være nøyaktig med begrepsbruken her. Da er det ikke "skattefritt" i den forstand at du bare kan kjøre på og selge en ubegrenset mengde med bær "svart". Var nok det inntrykket de fleste her fikk av ditt første innlegg. Du driver næring, leverer skattemelding, og hele operasjonen er "hvit"(?) Men pga. det særskilte jordbruksfradraget på 99600 kroner vil det i praksis ikke bli noen inntektsskatt på de første 99600 kr i overskudd(?). Blir kanskje litt misvisende å omtale dette som en sidehustle, og som "skattefritt" på linje med småinntekter på noen få hundre- eller tusenlapper fra hver kilde. Anonymkode: 9c963...e55 Det er definitivt en side hustle, det er ikke mange timene i året som går med til dette. Med klipping og høsting totalt, mulig 200 timer max i året. Godt fordelt vår, sommer og høst. Sannsynligvis ikke så mye heller. Skattefritt er det også. Anonymkode: 6509d...d3d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:34 #35 Skrevet fredag kl. 08:34 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Men da driver du jo næring? Ja, som en side hustle. Det går med få timer til dette pga at det er ikke så stort. Er næring unntatt fra side hustle? Anonymkode: 6509d...d3d
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 08:40 #36 Skrevet fredag kl. 08:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, som en side hustle. Det går med få timer til dette pga at det er ikke så stort. Er næring unntatt fra side hustle? Anonymkode: 6509d...d3d Trådstarter spurte nå eksplisitt etter det som IKKE anses som næring.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:44 #37 Skrevet fredag kl. 08:44 skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Trådstarter spurte nå eksplisitt etter det som IKKE anses som næring. Åja, jeg svarte basert på overskriften i tråden. Uansett fikk vi nå klarert opp i sted at dette også kan drives med som hobby, men da med 10000 som grense på inntekten. Jeg for min del har dette og annet som side hustle til uføretrygden. Ser også at det jeg driver med går under begrepet side hustle også, selv om det er næring. https://www.nrk.no/norge/mange-vil-ha-ekstra-inntekt-_-slik-fikk-laereren-det-til-1.17449301 De andre hobbyene mine er da side hustles uten å være næring. Anonymkode: 6509d...d3d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:01 #38 Skrevet lørdag kl. 04:01 AnonymBruker skrev (På 6.8.2026 den 20.47): Spør deg selg dette. Hvor meget er de papirene der verdt når badet er 10 år gammelt tror du? Det er faktisk flere enn du tror som setter totalpris foran ett papir så lenge de som utfører jobber hvitt på dagen og har fagbrev. Kvaliteten er jo den samme om enn ikke bedre!! Og man trenger heller ikke å ta bad for å tjene penger som håndverker..... Anonymkode: 36442...a08 «Deg selg»😂😂😂 Anonymkode: 65a4b...693
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå