AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:06 #1 Skrevet onsdag kl. 13:06 Jeg er da så heldig i alder av nesten 40 begynt å få kraftige sorte hår i ansiktet. De kjennes så harde ut også😤 det er nok for adenemyosen/pcos. Jeg sluttet på pillen etter siste barnet og etter det eskalerte alt slike ting. Har begynt på en annen medisin nå som hjelper. Men det som har kommet, er kommer for å bli. Barten er heldigvis dun, så den blekes lett. Men det er de kraftige sorte da.. Noen som har noen tips som ikke gjør det verre? Har nappet, men nå begynner det å bli så mange. Ikke er de samlet heller. Sprett med et par her og noen der osv Anonymkode: 545a2...075
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:19 #2 Skrevet onsdag kl. 13:19 Du kan teste ipl, eller annen laser, eller å vokse. Anonymkode: c66ea...c2b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:54 #3 Skrevet onsdag kl. 13:54 Anbefaler laser. Hjalp veldig for min del. Anonymkode: b42ac...6c9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:22 #4 Skrevet onsdag kl. 14:22 Jeg var så heldig å få dun på store deler av kroppen, da jeg hadde spiseforstyrrelser som ungdom. Jeg vokser. Vasker med sprit serviett, vokser, tar på aloe gel og en god fuktighetskrem krem og dagene etterpå peeler jeg og smører med fukt. Liker ikke å oppholde med i sola, pga. dunet. Men så ser jeg så mange som faktisk har skjegg. Da er det litt lettere å gi faen. Lørdager er en fast dag jeg pleier å vokse. Det er best. Det er vondt dagene før mens. og dagene etterpå. Pga. hormoner. Det lille der er ingenting i forhold til andre smerter. Jeg anbefaler kun å vokse, med mindre det gir deg kraftig akne. Jeg får kviser av å shave, ikke av voks. Det er viktig å peele, for å unngå inngrodde hår. Det trenger ikke å fungere for deg. Hårene blir tynnere, færre og gror saktere og saktere. Det er et pluss. Anonymkode: de37a...9f4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:11 #5 Skrevet torsdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 15.06): Jeg er da så heldig i alder av nesten 40 begynt å få kraftige sorte hår i ansiktet. De kjennes så harde ut også😤 det er nok for adenemyosen/pcos. Jeg sluttet på pillen etter siste barnet og etter det eskalerte alt slike ting. Har begynt på en annen medisin nå som hjelper. Men det som har kommet, er kommer for å bli. Barten er heldigvis dun, så den blekes lett. Men det er de kraftige sorte da.. Noen som har noen tips som ikke gjør det verre? Har nappet, men nå begynner det å bli så mange. Ikke er de samlet heller. Sprett med et par her og noen der osv Anonymkode: 545a2...075 Elektrolyse er det eneste som ødelegger hårsekkene slik at hårene ikke kommer tilbake Anonymkode: 7e96b...c2a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:12 #6 Skrevet torsdag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 16.22): Jeg var så heldig å få dun på store deler av kroppen, da jeg hadde spiseforstyrrelser som ungdom. Jeg vokser. Vasker med sprit serviett, vokser, tar på aloe gel og en god fuktighetskrem krem og dagene etterpå peeler jeg og smører med fukt. Liker ikke å oppholde med i sola, pga. dunet. Men så ser jeg så mange som faktisk har skjegg. Da er det litt lettere å gi faen. Lørdager er en fast dag jeg pleier å vokse. Det er best. Det er vondt dagene før mens. og dagene etterpå. Pga. hormoner. Det lille der er ingenting i forhold til andre smerter. Jeg anbefaler kun å vokse, med mindre det gir deg kraftig akne. Jeg får kviser av å shave, ikke av voks. Det er viktig å peele, for å unngå inngrodde hår. Det trenger ikke å fungere for deg. Hårene blir tynnere, færre og gror saktere og saktere. Det er et pluss. Anonymkode: de37a...9f4 Hjelper ikke å vokse ansiktet for det er hormonelt pga pcos Anonymkode: 7e96b...c2a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:12 #7 Skrevet torsdag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 15.19): Du kan teste ipl, eller annen laser, eller å vokse. Anonymkode: c66ea...c2b Man vokser ikke ansiktet pga hormonell hårvekst Anonymkode: 7e96b...c2a
AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #8 Skrevet i går, 11:33 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Man vokser ikke ansiktet pga hormonell hårvekst Anonymkode: 7e96b...c2a Å? Hva gjør man da om man vil ha bort håret? Anonymkode: 5e3fd...92e
AnonymBruker Skrevet i går, 11:41 #9 Skrevet i går, 11:41 Jeg har alltid vært hårete. Og har ekstrem kolofonium allergi så jeg tåler ikke voks, og jeg har overhodet ikke råd til noe laser eller operasjon. Jeg er 40+ år nå, og jeg lurer fortsatt på hva livet kunne vært hvis jeg ikke så ut som en ape. Jeg napper med pinsett daglig i ansiktet. Anonymkode: e60fc...2bd 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #10 Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid vært hårete. Og har ekstrem kolofonium allergi så jeg tåler ikke voks, og jeg har overhodet ikke råd til noe laser eller operasjon. Jeg er 40+ år nå, og jeg lurer fortsatt på hva livet kunne vært hvis jeg ikke så ut som en ape. Jeg napper med pinsett daglig i ansiktet. Anonymkode: e60fc...2bd Du kan få det dekket hvis det er mye i ansiktet, men tror det skal mye til, har du snakket med legen om det? Anonymkode: c66ea...c2b
michi88 Skrevet i går, 11:47 #11 Skrevet i går, 11:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har alltid vært hårete. Og har ekstrem kolofonium allergi så jeg tåler ikke voks, og jeg har overhodet ikke råd til noe laser eller operasjon. Jeg er 40+ år nå, og jeg lurer fortsatt på hva livet kunne vært hvis jeg ikke så ut som en ape. Jeg napper med pinsett daglig i ansiktet. Anonymkode: e60fc...2bd Jeg har også alltid vært hårete, men dun. Har hjemmelaser/barberer hele bein, mage, tær osv. Men de hårene i ansiktet er helt grusomme. Driver å prøver å eksperimentere med å bleike og bruke mye lengre tid enn hva som står på pakken.
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #12 Skrevet i går, 11:49 Noen som har prøvd laser med pcos i ansiktet? Jeg har hørt historier om at det blir verre.. og ikke fungerer på det. Anonymkode: 545a2...075
AnonymBruker Skrevet i går, 16:27 #13 Skrevet i går, 16:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å? Hva gjør man da om man vil ha bort håret? Anonymkode: 5e3fd...92e Elektrolyse eller laser Anonymkode: 7e96b...c2a
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #14 Skrevet i går, 17:37 Flawless - en liten barbermaskin. Bildet er hentet herfra: Flawless Face White Rechargable 4.0 | lyko.com Anonymkode: ad2ca...8a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå