AnonymBruker Skrevet 6. august #21 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror du det er noe som mange opplever i jobben? Spør fordi jeg er nysgjerrig ifht om folk jobber pga interesse el behov for lønn? Vet ikke hva jeg skal tro, det er mange ting som peker på at det for veldig mange kun er pga penger. Dette er et veldig interessant tema. Hvem er vi egentlig? Råspennnende! Anonymkode: 693ac...dfe Jeg tror du skal lete lenge etter noen som elsker jobben sin så høyt at de ville vært villig til å jobbe fulltid uten å få lønn. Jeg liker jobben min svært godt, men den er emosjonelt krevende og dersom økonomien tillot det, ville jeg ikke jobbet fulltid. Anonymkode: 121e7...085 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #22 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en person som knytter mye av min identitet til jobb. Må få brukt og utviklet min kompetanse og kjenne at det jeg gjør er meningsfylt. Anonymkode: b7215...1fc Kan bli seigt som pensjonist. Anonymkode: fbd37...dcc
AnonymBruker Skrevet 6. august #23 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror du det er noe som mange opplever i jobben? Spør fordi jeg er nysgjerrig ifht om folk jobber pga interesse el behov for lønn? Vet ikke hva jeg skal tro, det er mange ting som peker på at det for veldig mange kun er pga penger. Dette er et veldig interessant tema. Hvem er vi egentlig? Råspennnende! Anonymkode: 693ac...dfe Folk jobber jo stort sett fordi man må ha penger til å leve. Men man kan gjøre det samtidig som man er engasjert i eller brenner for jobben sin. Har nylig byttet jobb fra privat til offentlig og gått noe ned i lønn for å få økt trivsel på jobb (noe mindre press, mer i tråd med indre verdier). Hadde jeg hatt råd, kunne jeg gjerne gått ned til 70/80% stilling, men jeg har en spennende jobb med interessante oppgaver og trives med yrket mitt. Anonymkode: 1099b...bb3
Beneath the Moon Skrevet 6. august #24 Skrevet 6. august Jeg trives veldig godt i jobben min, jeg kunne ikke hatt en jobb jeg ikke trivdes i, da hadde jeg ikke gjort en god jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. august #25 Skrevet 6. august Trives ikke på jobben. Når det kommer frem f.eks. ifbm. høy sykemeldingsprosent at personalet er veldig stresset, finner lederne på at grunnen til dette er at vi har så mange vanskelige saker og kunder. Ingen tør si at ledelsen (bl.a. mikromanagering, mangel på tillit til de ansatte, ekskludering av fagpersoner, hindring av samarbeid som skulle hjelpe i jobben, overfladisk "omsorg", motstand mot hjemmekontor, klikkdanning, kort sagt umoden og barnslig ledelse) er et større problem enn både sakene og kundene. Jobbet tidligere fordi jeg er interessert i fagfeltet, men nå jobber jeg bare for pengene, grunnet ledelsesstilen. Er dessverre vanskelig å få seg andre jobber i dag. Anonymkode: 6b3f8...8d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #26 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 13.04): Trives du i jobben din eller hater du yrket ditt? Er du der kun pga lønn? Anonymkode: 693ac...dfe Stortrives, og lønnen er slett ikke dårlig heller. Anonymkode: 6084a...187
Lorieen Skrevet 8. august #27 Skrevet 8. august Stortrives. Har verdens fineste kolleger, en bra leder og varierte arbeidsoppgaver i den ene jobben, og kan nerde på mine særinteresser i den andre jobben.
AnonymBruker Skrevet 12. august #29 Skrevet 12. august Jeg jobber kun for lønna - vil heller være hjemme eller jobbe med noe annet. Har mange hobbyer, og familie, jeg heller vil bruke tiden på. Har vært ped. leder i bhg i 17 år, og leter etter ny jobb. Elsket jobben i mange år, men nå orker jeg ikke bhg mer. Helt grusomt å gå på jobb (selv om jeg har hyggelige kollegaer og sjef). Anonymkode: e8846...c17 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #30 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 17.37): Ville du sluttet å jobbe om økonomi ikke hindret deg? Anonymkode: 693ac...dfe Ja! Anonymkode: 51d41...1ef
AnonymBruker Skrevet 12. august #31 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber kun for lønna - vil heller være hjemme eller jobbe med noe annet. Har mange hobbyer, og familie, jeg heller vil bruke tiden på. Har vært ped. leder i bhg i 17 år, og leter etter ny jobb. Elsket jobben i mange år, men nå orker jeg ikke bhg mer. Helt grusomt å gå på jobb (selv om jeg har hyggelige kollegaer og sjef). Anonymkode: e8846...c17 Hva er det som gjør at du hater jobben din da? Anonymkode: 693ac...dfe
AnonymBruker Skrevet 14. august #32 Skrevet 14. august Jeg liker selve jobben, men mistrives etter en omstrukturering som gav utslag i ny ass daglig leder som forskjellsbehandler noe helt vilt. Flere vurderer å slutte . Anonymkode: 5819d...831 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #33 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2026 den 20.24): Hva er det som gjør at du hater jobben din da? Anonymkode: 693ac...dfe 1: Støy (det verste med jobben) 2: Stress 3: Sykdom og underbemanning = stress 4: Krav og dokumentasjon jeg ikke rekker 5: Kravstore foreldre 6: Emosjonell belastning, som ansatt i bhg må man stå i barns følelser HELE dagen. 7: Konflikthåndtering 8: Barn som ikke hører på beskeder, er fysisk mot andre og utestenger. Barns adferd har endret seg noe enormt de siste årene!! 9: Barn med spesielle behov som ikke får hjelpen de trenger. Dette var noe, trenger jeg å nevne mer? I tillegg er jeg bare mentalt ferdig. Jeg har ikke mer å gi. Jeg har vært gjennom årshjulet 17 ganger (bokstavelig talt!), møtt alle type foreldre, stått i de samme belastningene og kravene år etter år. Jeg kan» alt. Jeg har mange interesser og egenskaper jeg vil ta i bruk i et annet yrke, som ikke sliter meg ut på samme måte som bhg - hverdagen. Er veldig glad i barn, jeg får veldig gode tilbakemeldinger i jobben min, samtidig som jeg er dritt lei alt som omhandler barn. Jeg er i midten av 40-årene, og nå er det på tide med nye utfordringer og en ny arbeidshverdag 😊 Anonymkode: e8846...c17 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #34 Skrevet 15. august Trives pga trygghet, lønn og arbeidstider. Helt ok arbeidsoppgaver, hverken mer eller mindre. Trivelige kollegaer, men det har jeg møtt alle steder jeg har jobba. Anonymkode: 051fe...ada
AnonymBruker Skrevet 15. august #35 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1: Støy (det verste med jobben) 2: Stress 3: Sykdom og underbemanning = stress 4: Krav og dokumentasjon jeg ikke rekker 5: Kravstore foreldre 6: Emosjonell belastning, som ansatt i bhg må man stå i barns følelser HELE dagen. 7: Konflikthåndtering 8: Barn som ikke hører på beskeder, er fysisk mot andre og utestenger. Barns adferd har endret seg noe enormt de siste årene!! 9: Barn med spesielle behov som ikke får hjelpen de trenger. Dette var noe, trenger jeg å nevne mer? I tillegg er jeg bare mentalt ferdig. Jeg har ikke mer å gi. Jeg har vært gjennom årshjulet 17 ganger (bokstavelig talt!), møtt alle type foreldre, stått i de samme belastningene og kravene år etter år. Jeg kan» alt. Jeg har mange interesser og egenskaper jeg vil ta i bruk i et annet yrke, som ikke sliter meg ut på samme måte som bhg - hverdagen. Er veldig glad i barn, jeg får veldig gode tilbakemeldinger i jobben min, samtidig som jeg er dritt lei alt som omhandler barn. Jeg er i midten av 40-årene, og nå er det på tide med nye utfordringer og en ny arbeidshverdag 😊 Anonymkode: e8846...c17 Jeg kjenner meg igjen i alt! Flere tiår i læreryrket - fullstendig ødelagt. Vil bare ha ro og fred. Ble ufør av dette jeg! Skal aldri sette mitt ben i et klasserom som lærer igjen. Finner ingen glede i det lengre. Helt tom. Bytt yrke før det går ad undas. Det er det IKKE verdt. Lykke til videre❤️ Anonymkode: 693ac...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #36 Skrevet 16. august Jeg elsker å jobbe, men i jobb skal jeg ha lønn som gjenspeiler min kompetanse og innsats også! Gjør ellers gjerne frivillig organisasjonsarbeid og dugnader. Anonymkode: b7215...1fc
AnonymBruker Skrevet 16. august #37 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg kjenner meg igjen i alt! Flere tiår i læreryrket - fullstendig ødelagt. Vil bare ha ro og fred. Ble ufør av dette jeg! Skal aldri sette mitt ben i et klasserom som lærer igjen. Finner ingen glede i det lengre. Helt tom. Bytt yrke før det går ad undas. Det er det IKKE verdt. Lykke til videre❤️ Anonymkode: 693ac...dfe Ja, jeg vil også bare ha ro og fred ❤️ Gå på jobb uten å bli møtt av et hinsides støy eller beskjeder om sykdom blant personale. Jeg kjenner oppriktig at det skjer noe negativt inni meg når det kommer høye, bråe lyder eller noen krangler og skriker. Helt tom jeg også. Har null motivasjon til å skape noe, være kreativ eller komme med gode ideer (men jeg gjør det fordi det forventes og jeg er pliktoppfyllende). Men det suger energi.. Ja, vi får bytte yrke før vi går på veggen ❤️ Lykke til du også! 🌸😊 Anonymkode: e8846...c17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå