Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trives du i jobben din eller hater du yrket ditt? Er du der kun pga lønn?

Anonymkode: 693ac...dfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trives du i jobben din eller hater du yrket ditt? Er du der kun pga lønn?

Trives med kollegaer og noen av arbeidsoppgavene. Trives ikke pga arbeidsmengden, lønn og leder. Søker meg bort nå. Kan ikke bare bli pga kollegaer

Anonymkode: 153f0...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt, spesielt etter vi fikk mulighet for hjemmekontor. 

Anonymkode: dc140...078

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt, både med ledere, kolleger, lønn, arbeidsmengde og fagområde 😀

Anonymkode: 59a2d...551

Skrevet

Jeg trives veldig godt etter at jeg byttet jobb for et par år siden.

Trivelige kollegaer, god lønn og andre goder, interessante arbeidsoppgaver og gangavstand til kontoret.

Skrevet

Du må nesten utdype hva du mener med «trivsel». Betyr det at man elsker jobben og ville utført den uten å få betalt, eller at man synes den er «helt grei» og holder ut fordi man trenger pengene?

AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (30 minutter siden):

Du må nesten utdype hva du mener med «trivsel». Betyr det at man elsker jobben og ville utført den uten å få betalt, eller at man synes den er «helt grei» og holder ut fordi man trenger pengene?

At det oppleves som rent lønnsarbeid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber for lønna. 

Anonymkode: 23bc5...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville du sluttet å jobbe om økonomi ikke hindret deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville du sluttet å jobbe om økonomi ikke hindret deg?

Spør du meg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør du meg?

Ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja

Ja, hvis jeg hadde fått like høy lønn selv om jeg ikke jobbet hadde jeg gjort noe annet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å være lærer, men det er sider ved jobben jeg ikke elsker. Jeg er der ikke grunnet lønn, jeg har tidligere jobbet mange år i det private, og kunne heller fortsatt der i så fall.

Jeg er i yrket mitt fordi jeg brenner for det, og føler jeg gjør en nyttig jobb. 

Skrevet

At det oppleves som rent lønnsarbeid.

Og det er… Trivsel? Eller vantrivsel?

🤷‍♀️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis jeg hadde fått like høy lønn selv om jeg ikke jobbet hadde jeg gjort noe annet. 

Interessant. Kan du utbrodere?

AnonymBruker
Skrevet

Flere ting kan være sant på en gang. Jeg trives godt på jobben, men jeg hadde aldri gjort det om jeg ikke trengte pengene 😄 Kanskje hende jeg hadde hatt en 20 prosent stilling eller noe, bare for å kunne sette pris på fridagene. 

Anonymkode: fb6d2...18f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke og er der kun pga pengene. Vinner jeg fem mill i lotto så leverer jeg oppsigelse og går på dagen. Ellers må jeg holde ut til jeg pensjoneres om noen få år. Drittfolk som jobber der med noen kjerringer som har vært der i snart 30 år og tror de har fasit på alt. 

Anonymkode: ab01e...89d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trives ikke og er der kun pga pengene. Vinner jeg fem mill i lotto så leverer jeg oppsigelse og går på dagen. Ellers må jeg holde ut til jeg pensjoneres om noen få år. Drittfolk som jobber der med noen kjerringer som har vært der i snart 30 år og tror de har fasit på alt. 

Anonymkode: ab01e...89d

Tror du det er noe som mange opplever i jobben? Spør fordi jeg er nysgjerrig ifht om folk jobber pga interesse el behov for lønn?

Vet ikke hva jeg skal tro, det er  mange ting som peker på at det for veldig mange kun er pga penger. Dette er et veldig interessant tema. Hvem er vi egentlig? Råspennnende!

AnonymBruker
Skrevet

Vært igjennom et skifte.

Fra ambisjoner, utdanninger, mye tidsbruk og klatring på «karrierestigen» og tilbake til en ren «utførerstilling» med minimalt med ansvar.

Jeg kommer når jeg må, gjør det jeg skal og drar når jeg kan. Jeg bruker ikke 1 minutt mer på jobb en jeg må og prioriterer kort reisevei tur/retur. Jobber nå for å ha råd til fritid. Har ikke e-post teams etc på min telefon.

Anonymkode: 81457...29b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som knytter mye av min identitet til jobb. Må få brukt og utviklet min kompetanse og kjenne at det jeg gjør er meningsfylt. 

Anonymkode: b7215...1fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...