Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager teit overskrift, men jeg fant ikke på noe bedre. 

Jeg har vært med som leder på sommerleir sammen med flere andre foreldre på trinnet til datteren min og der fikk jeg veldig god kontakt med en annen mor, som er gift med en kvinne. Vi hang sammen der det var naturlig og hadde mange gode og morsomme samtaler, vi fant rett og slett tonen. 

Man leser stadig at vennskap på tvers av kjønn sjelden er vellykket og jeg kom til å tenke på om dette gjelder homofile også, altså at man ikke kan være bare venner med en person av det kjønnet man tiltrekkes av? Det er ikke slik at jeg tror at det er umulig å være venn med meg uten å falle for meg enten det er menn eller kvinner, men mer en undring på hvorfor det ene anses som vanskelig og det andre ikke…

Alt man skal tenke på. 

Anonymkode: 1806e...4e9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svaret du leter etter er at menn ikke klarer det. Grovt forenklet, og med unntak. Men i hovedsak 

Anonymkode: 73ee8...542

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Det som slår meg sånn med en gang, det er at det er typisk kvinner å overtenke.

Nyt nå dette vennskapet og blås i hennes seksuelle legning. Se mulighetene og bekymre deg ikke for mulig utfordringer som mest sannsynlig aldri kommer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen.

Jeg er venn med ei kvinne som er lesbisk. Har ikke spurt om vedkommende er født som det kjønnet hun omtaler seg som (det spør gjerne hun alle andre om), men jeg klemmer henne som jeg klemmer andre. Av og til blir det også sendt hjerter mellom oss i kommunikasjonen. Det betyr ikke annet enn at vi er glade i hverandre som venner/setter pris på det den andre sa. Vi har begge en fast partner. Jeg er hetrofil.

Anonymkode: d0a72...bbe

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er homofil man 28. Det har aldri vært noe problem med heterofile kamerater. Selv de jeg synes er attraktive føles feil å gjøre noe seksuelt med. Det føles som incest. Men jeg har kjent disse hele livet nesten da, så er jo litt annerledes med nyere venner. Tror ikke det er noe generell fasit her

Anonymkode: 2cfdc...228

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna! Hu kommer til å ville ha deg. Snakker av erfaring. Æsj! 

Anonymkode: 0844d...952

Skrevet

Antar at du er heterofil etter hovedinnlegget. Faller du for en hver mann du møter? Det tviler jeg på. Så da blir det også rett å spørre: Faller en lesbisk kvinne for en hver kvinne hun møter? Neppe :) 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt mulig. Lesbiske kvinner trenger venner. Har hatt flere, og de har mange venninner. Hvis det bare skulle være mulig med venner av det kjønnet man ikke tiltrekkes av måtte de jo bare ha homofile menn som venner. Og bifile kunne ikke hatt venner.. homofile menn og lesbiske kvinner er ofte ulike også, beklager generalisering, så det er ikke nødvendigvis god match. Homofile menn har da mannlige venner også. Det er heterofile menn som  strever mest med å forholde seg til vennskap med kvinner har jeg inntrykk av. 

Anonymkode: 268f7...bd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om hun er lesbisk så betyr ikke det at hun er tiltrukket av deg.

Anonymkode: 8cb2c...8ec

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe æsj ved det. Jeg er eventuelt i full stand til å avvise folk, uavhengig av legning. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Selv om hun er lesbisk så betyr ikke det at hun er tiltrukket av deg.

Anonymkode: 8cb2c...8ec

Som du ser i hovedinnlegget så skriver jeg akkurat det. 

Takk for svar til alle, jeg er enig i at det er et litt søkt ‘problem’, spesielt siden jeg selv er hetero. Det er bare jeg som er dum og overtenker. Jeg skal skjerpe meg og bare sette pris på vennskapet. Gode venner får man aldri for mange av. 

ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager teit overskrift, men jeg fant ikke på noe bedre. 

Jeg har vært med som leder på sommerleir sammen med flere andre foreldre på trinnet til datteren min og der fikk jeg veldig god kontakt med en annen mor, som er gift med en kvinne. Vi hang sammen der det var naturlig og hadde mange gode og morsomme samtaler, vi fant rett og slett tonen. 

Man leser stadig at vennskap på tvers av kjønn sjelden er vellykket og jeg kom til å tenke på om dette gjelder homofile også, altså at man ikke kan være bare venner med en person av det kjønnet man tiltrekkes av? Det er ikke slik at jeg tror at det er umulig å være venn med meg uten å falle for meg enten det er menn eller kvinner, men mer en undring på hvorfor det ene anses som vanskelig og det andre ikke…

Alt man skal tenke på. 

Neeei, det blir litt i overkant å måtte fundere på. Har ihvertfall to venninner som er lesbisk, men jeg har aldri tenkt noe over det og deres legning har jeg aldri tenkt over faktisk. Sikkert på samme måte som de aldri tenker på min legning😅 Kjent hverandre I over 20 år. 

Anonymkode: bfbd6...248

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at alle vil ha deg?

Anonymkode: 9f538...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg selv og alle andre lesbiske kvinner jeg kjenner, har masse venner av samme kjønn. Det finnes virkelig ikke problematisk. 

Om dette er en greie, er det definitivt en mannegreie.

Anonymkode: d5943...700

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man leser stadig at vennskap på tvers av kjønn sjelden er vellykket

Hvor leser man det, på kvinneguiden? De fleste av mine venner er menn, og det fungerer utmerket. Mindre drama, flere felles interesser, menn kan bli fedre og fortsatt snakke om andre ting enn barna sine, osv osv.

Mens kg er jo oversvømt av tråder om "venninne som (sett inn gjør noe horribelt)"-tråder, så virker jo ikke som det funker å ha venner av samme kjønn heller hvis man har kg som ledesnor.

Anonymkode: b48e9...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bestevenninne med en lesbisk kvinne i flere år, og det gikk like bra, som og være bestevenninne med en hetrofil kvinne. Jeg har hatt flere lesbiske venninner, og det har aldri vært noe problem.

Anonymkode: ab99c...adb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo ikke noe æsj ved det. Jeg er eventuelt i full stand til å avvise folk, uavhengig av legning. 

Som du ser i hovedinnlegget så skriver jeg akkurat det. 

Takk for svar til alle, jeg er enig i at det er et litt søkt ‘problem’, spesielt siden jeg selv er hetero. Det er bare jeg som er dum og overtenker. Jeg skal skjerpe meg og bare sette pris på vennskapet. Gode venner får man aldri for mange av. 

ts

Jo, det er veldig æsj ved det, for meg! Du aner ikke hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lesbisk. Jeg har mange heterofile venninner som jeg aldri har fått følelser for. Jeg legger ikke merke til de fleste damer noe særlig. For meg blir kvinner mer interessante når jeg vet at de er gay. 😅

Anonymkode: 8a232...923

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, det er veldig æsj ved det, for meg! Du aner ikke hvorfor. 

Fordi du er mann som hadde følelser for en som var lesbisk og fikk beskjed om at hun ikke ville ha deg. Du er butt hurt og bitter og må snakke ned alle lesbiske. 

Anonymkode: 8a232...923

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner kommer bedre overens med andre kvinner. Det gjelder også lesbiske.

Anonymkode: 5886f...b20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bestevenninne er lesbisk, og den andre gode venninnen min er bi. Overhodet ikke noe problem i vårt vennskap. Det er en ikke sak:) 

Anonymkode: b0a29...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...