Caring Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Hei! Jeg og min samboer prøver nå å bli gravid. Jeg har vært uten prevansjon siden mai 2025, og selv om vi ikke aktivt har prøvd så har det jo heller ikke "bare skjedd". Det trenger jo ikke å handle om mer en ren tilfeldighet. Men vi bestemte oss nå i juni for at vi skal aktivt prøve, og det har ikke skjedd noe til nå, jeg er i tredje syklus nå. Jeg henvender meg hit fordi jeg ønsker å høre erfaringer fra andre som står i samme situasjon.🥰 For vi synes begge det er utfordrende å ha sex nå. Ikke generelt, og ikke utenom "fertilitetsvinduet" men akkurat i perioden vi "må" så er det som om ingenting i noen av oss faktisk vil. I tillegg så faller dagen/e av og til på dager som ellers ville vært unaturlig at vi har sex på. Feks at samboeren min har jobbet kveldsvakt å kommer sent hjem å jeg jobber dagtid så vi ser nesten ikke hverandre den dagen, annet enn den lille halvtimen før vi sovner. Det er liksom vanskelig å omstille hodet fra at sex plutselig fikk en annen mening og et mål, annet enn noe man bare gjør spontant når man vil å det er naturlig. Vet også at jeg legger mye unødvendig stress og press i dette og at foreløpig bør vi nok bare tenke at det skjer når det skjer, men jeg klarer dessverre ikke å tenke sånn når vi først har bestemt oss. Vil gjerne høre fra dere som har tenkt og følt på det samme, og om noen har tips, råd eller velmenende ord for å få til å ha sex i disse periodene? Ønsker jo å maximere sjansene. Vil også legge til at jeg har PCOS/PMOS å mye av det underliggende stresset kommer nok av det, at jeg er redd for at det skal føre til at det vil ta tid. Å vi er 28 og 31 år, så om det skulle vise seg å bli vanskelig og vi vil trenge hjelp på sikt så har vi jo ikke all verdens med tid hvis vi vi ha flere 🫠
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå