Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå 40%  fast, så ble det lyst ut en 100% stilling ved en annen avdeling hvor jeg jobber, så jeg søkte. Da ringte arbeidsgiver og tilbydde meg 100% ved den avdelingen jeg jobber 40% Dette er på et helsehus. Jeg takket selvfølgelig ja. Men det må jo bety at de virkelig ikke ville miste meg?

Anonymkode: 7dfda...c24

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer. Gratulerer med 100%:)

Anonymkode: da885...41b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja? 

Anonymkode: 9dfb7...e52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har nå 40%  fast, så ble det lyst ut en 100% stilling ved en annen avdeling hvor jeg jobber, så jeg søkte. Da ringte arbeidsgiver og tilbydde meg 100% ved den avdelingen jeg jobber 40% Dette er på et helsehus. Jeg takket selvfølgelig ja. Men det må jo bety at de virkelig ikke ville miste meg?

Mulig. Men det kan også bety at de er bevisst på aden juridiske plikten de har til å tilby deg stillingen, siden du har fortrinnsrett. 

Anonymkode: 1abdd...258

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig. Men det kan også bety at de er bevisst på aden juridiske plikten de har til å tilby deg stillingen, siden du har fortrinnsrett. 

Men det er to forskjellige avdelinger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så flott. Gratulerer. Arbeidsgiver vil ha deg der du er i dag. 

Anonymkode: c889d...270

• Liker 4
Skrevet

Arbeidsgiver har lenge visst at de trenger deg, men har holdt deg i en lav stillingsprosent for å kunne bruke deg som rimelig overtidsressurs.

Altså dobbelt grunn grunn til å gratulere!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er to forskjellige avdelinger. 

Har ingenting å si. 

Etter endringen i lovverket i 2024 så gjelder fortrinnsretten i hele virksomheten/ konsernet. 

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Arbeidsgiver har lenge visst at de trenger deg, men har holdt deg i en lav stillingsprosent for å kunne bruke deg som rimelig overtidsressurs.

Altså dobbelt grunn grunn til å gratulere!

Alt arbeid ut over fastsatt deltidsprosent utløser nå rett til overtidsbetaling. 

Skrevet
Saralie skrev (1 time siden):

Alt arbeid ut over fastsatt deltidsprosent utløser nå rett til overtidsbetaling. 

Det stemmer ifølge helt fersk dom. Det er godt. Drt tar nok noe tid før praksis etterlever lovtolkning.

Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Det stemmer ifølge helt fersk dom. Det er godt. Drt tar nok noe tid før praksis etterlever lovtolkning.

Har det falt dom? Har du link?
-jeg regnet med at det ville bli større overskrifter av det... 

Skrevet
enkefru skrev (34 minutter siden):

Har det falt dom? Har du link?
-jeg regnet med at det ville bli større overskrifter av det... 

Ja, har falt flere dommer allerede og vært store overskrifter. 

Det ses nå på hvordan dette skal implementeres i lovverket. 

Skrevet

Den er anket ser jeg... så skaper vel ikke presedens før ev endelig dom har falt...?

Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Det har også falt flere dommer der fagforeningen har tatt ut søksmål på vegne av medlemmer. Vet ike om det har blitt utbetalt eller anket.

Skrevet
enkefru skrev (3 minutter siden):

Den er anket ser jeg... så skaper vel ikke presedens før ev endelig dom har falt...?

Ser det stemmer.

Det er likevel ventet at ankene gir samme resultat, så arbeidsgivere forbereder seg nå på dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eller det kan bety at de ikke vil ha deg men en helt annen kandidat i stillingen du søkte på (og ville hatt fortrinnsrett på). 

Saralie skrev (4 timer siden):

Ikke før den er rettskraftig, nei.

Anonymkode: 64c84...bc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller det kan bety at de ikke vil ha deg men en helt annen kandidat i stillingen du søkte på (og ville hatt fortrinnsrett på). 

Ikke før den er rettskraftig, nei.

Anonymkode: 64c84...bc6

Ja, skrev lengre ned at jeg så at alle har blitt anket

Skrevet

Jeg tror de ble fortalt at du søkte annet sted, og at nåværende avdeling ønsket å beholde deg 

Skrevet
Saralie skrev (1 time siden):

Ser det stemmer.

Det er likevel ventet at ankene gir samme resultat, så arbeidsgivere forbereder seg nå på dette. 

Det har vært oppslag på Dagsrevyen og de sentrale mediahusene også. Det blir nok mer når implementeringen starter, særlig i kommunene som opererer mend mange sære stillingsbrøker innenfor opplæring, helse og renhold. Altså alle typiske kvinneyrker……

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...