Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt beste tips er å ha klare tider på når du skal jobbe med masterstudiet og når du skal ha fri. Når jeg ikke hadde det gikk jeg med dårlig samvittighet hele tiden jeg ikke jobbet med studiet. Og når jeg satt i selve skriveprosessen hadde jeg en stor skuffe i skrivebordet med snop, og kunne bare spise når jeg skrev🤪 aldri helt voksen, og ganske snopesyk 🤣

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok samlingsbasert EMBA over 2 år noen år tilbake, var på din alder da jeg startet. Tok det ved siden av full jobb, og det var ca 4 samlinger pr semester, typisk 3-4 hele dager hver. 
Det var definitivt mye jobb, men det var noe jeg hadde valgt selv og var supermotivert for. Ønsket også selv å være godt forberedt til alle samlinger, så det krevde en del mtp lesing før/etter, og oppgaver underveis. Jeg hadde nok vært en mer effektiv student i dag med språkmodellene som er tilgjengelig.  
Brukte noen helger intensivt underveis for lesing og studier, så det gikk noe utover det sosiale livet. Men det var forankret med gubben i forkant, og arbeidsgiver var klar over at min tidligere «overtids-kapasitet» i de årene heller gikk til studier. 
Jeg tror at sålenge du har valgt det selv, er motivert, og familie og arbeidsgiver støtter deg, så går det meste bra. Slitsomt, men verdt det 😀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet med min master da jeg var ca 40 år og hadde to barn i skolealder. Jeg jobbet litt redusert og fikk tilrettelagt på jobb med fri når det var samlinger og fri til eksamen. Det gikk veldig bra så lenge jeg holdt på med fag. Selve oppgaven klarte jeg ikke å jobbe strukturert med, så jeg leverte flere år for sent, egentlig bare for å få graden (og lønna), ikke fordi jeg syns oppgaveskrivingen i seg selv ga med noe. Veldig glad for valget jeg til om å ta en master, lærte veldig mye nytt jeg bruker daglig i jobb, og som jeg har lært videre til mange kollegaer i ettertid. 

Anonymkode: 797b9...921

Skrevet
Huldraisør skrev (25 minutter siden):

Mitt beste tips er å ha klare tider på når du skal jobbe med masterstudiet og når du skal ha fri. Når jeg ikke hadde det gikk jeg med dårlig samvittighet hele tiden jeg ikke jobbet med studiet. Og når jeg satt i selve skriveprosessen hadde jeg en stor skuffe i skrivebordet med snop, og kunne bare spise når jeg skrev🤪 aldri helt voksen, og ganske snopesyk 🤣

Det er kjempelurt tips! Det skal jeg ta til meg. Sette av tid til lesingen og jobbe med eksamen. Eller så kan man bli helt spist opp av dårlig samvittighet hele tiden. Har brent meg på det før. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...