AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Noen som vil dele litt erfaringer om å begynne med master i voksen alder? Jeg jobber fulltid og skal begynne med master i spes.ped i år. Kjenner jeg er veldig spent to uker før jeg skal starte på høyere utdanning igjen. 😅 Anonymkode: 77487...69f
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Hva definerer du som «voksen»? Jeg tok min første master da jeg var 38 og min andre da jeg var 52. Jeg elsker å studere og skulle gjerne bare fortsatt å være student for alltid 😄 Men det er mer slitsomt å ta det ved siden av full jobb, spesielt når man også har barn og andre forpliktelser. Var det noe konkret du lurte på? Anonymkode: 64044...869 2
jente-23 Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva definerer du som «voksen»? Jeg tok min første master da jeg var 38 og min andre da jeg var 52. Jeg elsker å studere og skulle gjerne bare fortsatt å være student for alltid 😄 Men det er mer slitsomt å ta det ved siden av full jobb, spesielt når man også har barn og andre forpliktelser. Var det noe konkret du lurte på? Anonymkode: 64044...869 Jeg er 40 nå. Tips til å få det til i hverdagen egentlig. Og noen oppmuntrende ord når man er litt nervøs. Er trådstarter som skulle være anonym. Endret 11 timer siden av jente-23
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden jente-23 skrev (8 minutter siden): Jeg er 40 nå. Tips til å få det til i hverdagen egentlig. Og noen oppmuntrende ord når man er litt nervøs. Er trådstarter som skulle være anonym. Det er lettere å gi tips hvis du sier noe om hvordan hverdagene dine ser ut og hvor stor studiebelastning du skal ha. Og ikke vær nervøs. Vi er mange i samme båt. Anonymkode: 1d26c...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden jente-23 skrev (7 minutter siden): Jeg er 40 nå. Tips til å få det til i hverdagen egentlig. Og noen oppmuntrende ord når man er litt nervøs. Er trådstarter som skulle være anonym. Sannsynligvis kommer det til å bli aller mest gøy, og ganske slitsomt. Så mitt beste tips er å vite hvorfor du gjør dette, og hver gang du tenker at dette går ikke, jeg klarer det ikke, jeg slutter (for det kommer til å skje), så henter du fram årsaken din og bruker litt tid på den. Jeg kjenner ingen som ikke på et eller annet tidspunkt mens de jobbet med master vurderte å gi opp minst en gang, og følte seg dumme og ubrukelige flere ganger Men du kommer også til å lære masse, både fag og om deg selv. Og på spes.ped. er det vanligvis mange godt voksne folk, du blir nok ikke den eldste Anonymkode: 64044...869 1
jente-23 Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannsynligvis kommer det til å bli aller mest gøy, og ganske slitsomt. Så mitt beste tips er å vite hvorfor du gjør dette, og hver gang du tenker at dette går ikke, jeg klarer det ikke, jeg slutter (for det kommer til å skje), så henter du fram årsaken din og bruker litt tid på den. Jeg kjenner ingen som ikke på et eller annet tidspunkt mens de jobbet med master vurderte å gi opp minst en gang, og følte seg dumme og ubrukelige flere ganger Men du kommer også til å lære masse, både fag og om deg selv. Og på spes.ped. er det vanligvis mange godt voksne folk, du blir nok ikke den eldste Anonymkode: 64044...869 Tusen takk for veldig gode innspill. Jeg begynner å angre før jeg har startet, for det er så mange på jobb som mener det er alt for mye. 🙈 Hehe.. men jeg syns det er så viktig med en til en kontakten med barn så jeg har så veldig lyst til å lære mer og jobbe mer på den måten i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vil dele litt erfaringer om å begynne med master i voksen alder? Jeg jobber fulltid og skal begynne med master i spes.ped i år. Kjenner jeg er veldig spent to uker før jeg skal starte på høyere utdanning igjen. 😅 Anonymkode: 77487...69f Begynte da jeg var 50. Gikk strålende det. MASSE lesing og en helv*** mye jobb, men super GØY!!! Vi var mange godt voksne i klassen Anonymkode: 69d39...49c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Du skriver ingenting om hvordan hverdagslogistikken din er ut over at du har full jobb, hvilken akademisk bakgrunn/erfaring du har fra før, etc., så er vanskelig å svare konkret. Jeg tok master i 30 årene ved siden av full jobb (event. jeg hadde full jobb ved siden av masteren), og det gikk helt fint. Anonymkode: 27fe2...dfd
jente-23 Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver ingenting om hvordan hverdagslogistikken din er ut over at du har full jobb, hvilken akademisk bakgrunn/erfaring du har fra før, etc., så er vanskelig å svare konkret. Jeg tok master i 30 årene ved siden av full jobb (event. jeg hadde full jobb ved siden av masteren), og det gikk helt fint. Anonymkode: 27fe2...dfd Jobber i barnehage fulltid, har et barn i skolealder med noen interesser på fritiden, skal begynne å studere deltid master med samlingsbasert undervisning 3 dager i mnd. 😊 gleder meg og gruer meg. Hehe
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden jente-23 skrev (24 minutter siden): Tusen takk for veldig gode innspill. Jeg begynner å angre før jeg har startet, for det er så mange på jobb som mener det er alt for mye. 🙈 Hehe.. men jeg syns det er så viktig med en til en kontakten med barn så jeg har så veldig lyst til å lære mer og jobbe mer på den måten i fremtiden. På min jobb sa de «at du gidder!» «det hadde aldri jeg orka!» og «hva er poenget med det!» Og da jeg var ferdig gikk det i «streber», «helt gal» og «hva skal du med det». Ikke ta det til deg Anonymkode: 64044...869
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden jente-23 skrev (1 minutt siden): Jobber i barnehage fulltid, har et barn i skolealder med noen interesser på fritiden, skal begynne å studere deltid master med samlingsbasert undervisning 3 dager i mnd. 😊 gleder meg og gruer meg. Hehe Jeg kjenner tre som har gjort det samme som deg (jobbet i bhg fulltid (alle tre som ped.leder), barn i skolealder,deltid samlingsbasert master) og det har gått veldig bra! Basert på hva de har fortalt meg om det, så er noen tips å få seg en kollokviegruppe/"venner" så fort som mulig, lage studieplan for semesteret, få god oversikt over pensum og være snill med deg selv. Det er normalt å føle at ting "butter", at "dette får jeg aldri til", "forstår ikke", osv., det betyr ikke at du ikke vil få det til. Lykke til! Anonymkode: 27fe2...dfd
jente-23 Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På min jobb sa de «at du gidder!» «det hadde aldri jeg orka!» og «hva er poenget med det!» Og da jeg var ferdig gikk det i «streber», «helt gal» og «hva skal du med det». Ikke ta det til deg Anonymkode: 64044...869 Oii.. wow! For noen kommentarer! Det er ikke noe greit å få sånne kommentarer når man er ferdig og har en master i hånda. Uff... håper du har funnet en annen jobb?!
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden jente-23 skrev (Akkurat nå): Oii.. wow! For noen kommentarer! Det er ikke noe greit å få sånne kommentarer når man er ferdig og har en master i hånda. Uff... håper du har funnet en annen jobb?! Neida. Lønna mi økte med 150.000, så de kan si det de vil Anonymkode: 64044...869
jente-23 Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida. Lønna mi økte med 150.000, så de kan si det de vil Anonymkode: 64044...869 Haha.. kaching! 🤑 hva har du master i? 😀
Greentree Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden (endret) Tok master på deltid, over tre år, ved siden av 100% turnusjobb og skolebarn. Hadde ganske strenge regler for meg selv, når barna var i seng, var det studier frem til leggetid. Angrer absolutt ikke. 😊 Begynte på studiet i starten av 30-åra Endret 8 timer siden av Greentree La til alder
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden Foreløpig bare på bachelor, men skal ta master og. Egentlig gleder jeg meg til masterårene, det er mye mindre fysisk skole enn nå. Jobber turnus på sykehus og har 3 barn i både barnehage og skolealder. Er jo travelt nå. Men jeg vet jeg ikke kommer til å angre! Det er jo gøy selv om det er krevende. Jeg liker det. Kommer nok til å like masterdelen enda bedre for jeg liker å skrive og dykke dypt. Tenk positivt på det, det gjør det mye bedre! Anonymkode: 6967e...e92
jente-23 Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foreløpig bare på bachelor, men skal ta master og. Egentlig gleder jeg meg til masterårene, det er mye mindre fysisk skole enn nå. Jobber turnus på sykehus og har 3 barn i både barnehage og skolealder. Er jo travelt nå. Men jeg vet jeg ikke kommer til å angre! Det er jo gøy selv om det er krevende. Jeg liker det. Kommer nok til å like masterdelen enda bedre for jeg liker å skrive og dykke dypt. Tenk positivt på det, det gjør det mye bedre! Anonymkode: 6967e...e92 Tusen takk for gode ord! ❤️ det skal bli gøy å dykke ned i mer fag. Likte veldig godt å skrive hver gang vi hadde oppgave i bacheloren. Men var nervøs for å levere den inn hver gang. 🙈 må jobbe mer med min selvtillit til at det skal gå bra.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden jente-23 skrev (4 timer siden): Jeg er 40 nå. Tips til å få det til i hverdagen egentlig. Og noen oppmuntrende ord når man er litt nervøs. Er trådstarter som skulle være anonym. Tenk at du skal jobbe til du er 75. Da er ikke 40 en høy alder. Anonymkode: 6a3f0...993
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå