Gå til innhold

Usynlige aldersgrenser over alt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her angående corn flakes og om det var barnslig.

Noen klær og sko har kanskje «usynlige» aldersbestemte grenser? Noen grenser faller seg naturlig. 

Bøker har vel grenser som flyter litt i hverandre…

Mat burde ikke ha aldersgrense?
Om man vil spise nugatti på brødskiva eller spise Julius-brød er vel det helt greit. Bokstavkjeks på tur om man liker det, eller en liten eske smurf.

Hva tenker dere?😊 

Anonymkode: 5e503...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenke at det er helt greit om andre oppfatte meg som "barnslig" heller det enn å bry seg om hva andre tenker uansett.
De som mener bare barn gjør ditt og datt eller spise det og det, tenke at de har større problemer enn hva du har :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke i det hele tatt hva noen evnt skulle mene om at jeg spiser bokstavkjeks med nugatti på. Og skyller Gomp  med brennevin. (Bortsett fra hva evnt UP skulle mene selfølgelig) 

Anonymkode: c768a...e43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ble overrasket da jeg leste det om corn flakes! Frokostblanding - som også kan spises til kvelds, regner jeg med - er da for alle, og sorten man velger kommer an på hva man liker.😄

Skrevet

Folk må gjerne synes jeg er litt barnslig. Ja, jeg digger Hello Kitty og søte ting. Men, elevene digger det, og jeg tror det er en stor fordel at jeg er ganske leken og barnslig av meg sammen med elevene mine. Jeg leker fremdeles med elevene mine jeg, de synes det er veldig gøy når vi voksne kan utfordre oss litt. ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei fader, gjør hva du vil. Det er bare du selv som setter grenser, ingen andre. Spark unna de som tråkker på deg!; om du vil sitte på gulvet og leke,spise hva du vil, kle deg i hva du vil,gjør det! 

Anonymkode: afb7d...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke lese den andre tråden, men var det virkelig mer enn en-to personer som mener at corn flakes er for barn?

Som de fleste andre her: Jeg bryr meg ikke.  Så lenge jeg ikke plager noen, gjør jeg som jeg vil. 

Anonymkode: 43287...d9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ketchup er for barn. Voksne mennesker som har ketchup på mat er sære.

Eneste unntaket er pølse i brød, men dette er noe som kun serveres i barneselskaper.

Anonymkode: eda24...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smågodt og annet syntetisk godteri, melkesjokolade, kjeks, ketsjup, sjokoladepålegg og McDonalds burde ikke konsumeres av noen over 11 år.

Anonymkode: 41444...ecd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Otn flakes er vel ment til pubertale da det ble laget for å hindre onani?

Anonymkode: 1d9e5...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen burde spise corn flakes, og iallefall ikke barn. De trenger sunn mat for å vokse. 

Anonymkode: 67353...b78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ingen burde spise corn flakes, og iallefall ikke barn. De trenger sunn mat for å vokse. 

Anonymkode: 67353...b78

De som spiser det spiser det nok ikke til alle måltider…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Smågodt og annet syntetisk godteri, melkesjokolade, kjeks, ketsjup, sjokoladepålegg og McDonalds burde ikke konsumeres av noen over 11 år.

Regner med du tuller…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener ketchup er for barn. Voksne mennesker som har ketchup på mat er sære.

Eneste unntaket er pølse i brød, men dette er noe som kun serveres i barneselskaper.

Anonymkode: eda24...8b6

Jaha, mange «sære» folk da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker barnslig godteri. Smurf, gomp, kinderegg, maoam, hockeypulver. 

Bryr meg fint lite om hva andre spiser. Synes frosties eller hva det heter er så godt. Fullt av sukker. Det er det beste. Har ikke spist det på mange år men. Det skal jeg se om finnes på butikken i morgen😅

Anonymkode: b3f1f...3fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 år og skal snart kjøpe meg kinderegg for første gang på sikkert 30 år. Ellers bryr det meg midt i skinnvesten hva folk måtte mene om mat og aldersgrenser, herregud. La nå folk få være i fred.

Anonymkode: a4fbc...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jaha, mange «sære» folk da.

Ketsjup er for unger; voksne eter sennep. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du lage en tråd til om dette?

Konklusjonen ender med det samme  - selvsagt kan hvem som helst kose med "barnslig" mat som nugatti og corn flakes når de vil.

Det handler om hvorvidt de har utviklet smaksløkene sine siden de var barn eller om de fortsatt må ha ketchup på alt - og om de fører denne mangelen på smaksutvikling videre til sine barn.

Anonymkode: b7971...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sennep smaker død og grønne jævler. Og nei, jeg spiser ikke ketchup heller. 

Anonymkode: 4699d...111

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg spiser begge deler, så jeg har vel funnet en fin måte å balansere voksne meg og barnet i meg 😂😂 

Anonymkode: a9ecd...110

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...