Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig funnet ut at mannen (52) medisinerer seg selv med sterke smertestillende og angstdempende. Jeg har skjønt det over tid at han har stjålet tabletter fra meg, men mulig han får fra andre steder også. Han er fortsatt velfungerende og i jobb, men jeg er redd det er et spørsmål om tid, og han må stoppes og hjelpes nå. Kan noen som har erfaring med å konfrontere en som misbruker piller fortelle meg  hvordan jeg gjør dette på beste og mest mulig skånsom måte? Jeg er redd han vil få en voldsom reaksjon som jeg ikke klarer å håndtere. Han har god kontakt med sine foreldre, hadde det vært en ide å involvere dem? De er eldre, men spreke og oppegående, og har god kontakt med sønnen. For alt jeg vet kan de være klar over evt tidligere misbruk, om det er noe… Det er ingen barn involvert. 

Anonymkode: a317b...890

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde lagt pilleeskene på bordet og sett ann reaksjonen hans når han så de og tatt det derfra.

Anonymkode: 0b7df...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første må du gjemme pillene dine. 

Så må du sørge for at konfrontasjonen din ikke setter deg i en farlig situasjon. Ta den gjerne offentlig, men selvfølgelig ikke på butikken. Offentlig park med mange som går forbi, feks. 

Et sted med vitner, men ingen tilskuere. 

Så må du være klar over at han kommer til å lyve. Og du bør være klar for at dette forholdet er over når du forstår at han lyver til deg uten skrupler. 

Ha en back-up-plan. Vit hvilken risiko du tar ved en konfrontasjon, og vit at du mest sannsynlig ikke får avsluttet misbruket hans med hjelp av den. 

Anonymkode: dda6c...066

Skrevet (endret)

Jeg hadde ville ringt RUStelefonen og bedt om råd. Disse som tar telefonen der er profesjonelle og kan gi deg de riktige råda. 

Jeg tror det er lurt. Rusmisbruk komplisert og alt for komplisert for de som står nærmest å løse på egenhånd. 

Endret av Polette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...