AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): For alt Ts vet kan han ha lagt ut filmer og bilder på nett, han kan ha delt det med andre med samme fetisjer, han kan til og med ha tjent penger på å gjøre det. Anonymkode: 55707...5af Det er ikke vanlig at menn i etablerte forhold som har snikfilmet sin partner gjør det du beskriver her. Sannsynligvis overdriver du mye. Det er heller ikke vanlig at menn som blir avslørt for dette utsetter sin partner for forfølgelse som krever de sikkerhetstiltakene som andre beskriver her. Anonymkode: 5943c...765 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke vanlig at menn i etablerte forhold som har snikfilmet sin partner gjør det du beskriver her. Sannsynligvis overdriver du mye. Det er heller ikke vanlig at menn som blir avslørt for dette utsetter sin partner for forfølgelse som krever de sikkerhetstiltakene som andre beskriver her. Anonymkode: 5943c...765 Du hadde blitt overrasket over hvor mange menn som deler skjulte filmopptak og bilder av damene sine på nettet. Anonymkode: eaf16...ccc 2 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hadde blitt overrasket over hvor mange menn som deler skjulte filmopptak og bilder av damene sine på nettet. Anonymkode: eaf16...ccc Hva vet du om dette? Anonymkode: 5943c...765
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva vet du om dette? Anonymkode: 5943c...765 Gi deg. Dette har blitt dokumentert gjennom mange beslag og avdekkede SoMe-grupper etc. I Norge så vel som i andre land! Anonymkode: b691c...db8 4 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #25 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva vet du om dette? Anonymkode: 5943c...765 Dette er grundig dokumentert, er ikke min skyld at du ikke følger med. Anonymkode: eaf16...ccc 4 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.8.2026 den 20.59): Dokumenter. Anmeld. Få noen til å hjelpe deg med å sikre tingene dine fra deres felles leilighet. Flytt ut. Varsle alle - jeg sier og mener alle - du kjenner om hva din nå tidligere samboer har valgt å gjøre. Gi alle beskjed om at de under ingen omstendigheter må dele informasjon om deg (hvor du er etc) til han, da han må og skal antas utgjøre en fare. Del tilstrekkelig informasjon, inkludert fullt navn og bilder, til at de kan identifisere han. Inkluder arbeidsgiver i beskjeden. Om han flytter ut - gå gjennom leiligheten for skjult overvåkning. Om du flytter ut - installer overvåkningskamera etc i din nye bolig. Anonymkode: 6fadb...551 Jeg er enig, best å ikke overdrive 😂 Flytt ut og anmeld han. Anonymkode: a005b...9d9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #27 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du hadde blitt overrasket over hvor mange menn som deler skjulte filmopptak og bilder av damene sine på nettet. Anonymkode: eaf16...ccc Jeg tror at du ville blitt overrasket over hvor få menn som kunne tenke seg å dele nakenbilder av kone/samboer med andre. Anonymkode: 5943c...765 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette er grundig dokumentert, er ikke min skyld at du ikke følger med. Anonymkode: eaf16...ccc Hvis det er grundig dokumemtert så er det vel ikke vanskelig for deg å finne en link til en seriøs undersøkelse? Anonymkode: 5943c...765
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #29 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er grundig dokumemtert så er det vel ikke vanskelig for deg å finne en link til en seriøs undersøkelse? Anonymkode: 5943c...765 Undersøkelse? https://www.bbc.com/news/articles/c621kprnd3jo https://www.fox13news.com/news/man-arrested-manatee-county-spousal-video-voyeurism-second-time Bare på denne siden er det 20 000 videoer https://edition.cnn.com/interactive/2026/03/world/expose-rape-assault-online-vis-intl/index.html Men la meg gjette, du kommer ikke til å lese for du er for opptatt av å forsvare disse grisene. Anonymkode: eaf16...ccc 6 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #30 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke vanlig at menn i etablerte forhold som har snikfilmet sin partner gjør det du beskriver her. Sannsynligvis overdriver du mye. Det er heller ikke vanlig at menn som blir avslørt for dette utsetter sin partner for forfølgelse som krever de sikkerhetstiltakene som andre beskriver her. Anonymkode: 5943c...765 Nei, jeg overdriver ikke. En av 20 kvinner, alder 18-74 år, har opplevd digitale krenkelser. 15 % av kvinner mellom 18-29 år har opplevd det samme. 8 % av menn i samme alder har opplevd det samme. Og jo, en slik snikfilming/snikfotografering skjer sjeldent isolert, men i kombinasjon med annen vold og seksuell vold eller overgrep. https://www.nrk.no/norge/hva-du-bor-vite-om-snikfilming-og-spredning-av-private-bilder-1.17764832 Kunnskap er greit å ha, fremfor feilinformasjon på nett, som du driver med. I så alvorlige saker skal man ikke synse og spre feilinformasjon! Anonymkode: 55707...5af 6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Undersøkelse? https://www.bbc.com/news/articles/c621kprnd3jo https://www.fox13news.com/news/man-arrested-manatee-county-spousal-video-voyeurism-second-time Bare på denne siden er det 20 000 videoer https://edition.cnn.com/interactive/2026/03/world/expose-rape-assault-online-vis-intl/index.html Men la meg gjette, du kommer ikke til å lese for du er for opptatt av å forsvare disse grisene. Anonymkode: eaf16...ccc Ingen av disse linkene viser hvor vanlig det er. Jeg ønsker på ingen måte å forsvare disse mennene. Snikfotografering i alle former er uakseptabelt og samfunnet har startet alt for sent med reaksjoner på det og straffene er etter mitt syn alt for milde. Nei, du bør absolutt ikke gjette. Du tillegger meg oppfatninger jeg ikke har. Forhold deg til hva jeg skriver og ikke tillegg meg en hel masse andre meninger. Anonymkode: 5943c...765
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ingen av disse linkene viser hvor vanlig det er. Jeg ønsker på ingen måte å forsvare disse mennene. Snikfotografering i alle former er uakseptabelt og samfunnet har startet alt for sent med reaksjoner på det og straffene er etter mitt syn alt for milde. Nei, du bør absolutt ikke gjette. Du tillegger meg oppfatninger jeg ikke har. Forhold deg til hva jeg skriver og ikke tillegg meg en hel masse andre meninger. Anonymkode: 5943c...765 ....og likevel framstår du som den fremste forsvareren av disse pervoene... Dersom du mener noe annet bør du arbeide med hvordan du bør ordlegge deg for å få fram meningene dine. Det er bare merkelig at i en tid hvor dette er et økende problem, så skal du minimere problemet. Anonymkode: 59102...b56 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, jeg overdriver ikke. En av 20 kvinner, alder 18-74 år, har opplevd digitale krenkelser. 15 % av kvinner mellom 18-29 år har opplevd det samme. 8 % av menn i samme alder har opplevd det samme. Og jo, en slik snikfilming/snikfotografering skjer sjeldent isolert, men i kombinasjon med annen vold og seksuell vold eller overgrep. https://www.nrk.no/norge/hva-du-bor-vite-om-snikfilming-og-spredning-av-private-bilder-1.17764832 Kunnskap er greit å ha, fremfor feilinformasjon på nett, som du driver med. I så alvorlige saker skal man ikke synse og spre feilinformasjon! Anonymkode: 55707...5af Hva slags feilinformasjon er det du mener jeg driver med? Konkret hva er det du mener jeg påstår? Jeg har skummet gjennom rapporten du oppgir men ikke funnet svar på det vi diskuterer her. Jeg skal lese den grundigere når jeg får tid. Det vi diskurerer her er konkret ut fra TS sin situasjon: Hva er sannsynligheten for at en mann i et fast samboerforhold som har snikfilmet partneren, vil publisere disse bildene? Her er det ellers ikke oppgitt andre overgrep enn at han har stjålet og runket i trusene hennes. Anonymkode: 5943c...765
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ....og likevel framstår du som den fremste forsvareren av disse pervoene... Dersom du mener noe annet bør du arbeide med hvordan du bør ordlegge deg for å få fram meningene dine. Det er bare merkelig at i en tid hvor dette er et økende problem, så skal du minimere problemet. Anonymkode: 59102...b56 Jeg har ikke forsvart disse pervoene på noen som helst måte. Ikke med en eneste setning. Jeg mener at det burde gå an å påstå at ikke alle menn vidredistribuerer bilder uten at en skal bli tilagt nærmest at man mener at ingen menn gjør det. Men dette er typisk KG-logikk: Enten må en mene at alle i en gruppe er "slemme" eller at alle er "snille". At man mener noe i mellom er ikke mulig. Anonymkode: 5943c...765
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #35 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har ikke forsvart disse pervoene på noen som helst måte. Ikke med en eneste setning. Jeg mener at det burde gå an å påstå at ikke alle menn vidredistribuerer bilder uten at en skal bli tilagt nærmest at man mener at ingen menn gjør det. Men dette er typisk KG-logikk: Enten må en mene at alle i en gruppe er "slemme" eller at alle er "snille". At man mener noe i mellom er ikke mulig. Anonymkode: 5943c...765 Altså.. hvor i all verden har du ordet "alle" fra? Hvem er det som sier at alle menn gjør dette? Det er ikke alle, det er altfor jævla mange. Hvorfor skal det alltid komme noen og si "not all men" hver gang det tas opp et problem som allerede er altfor, altfor stort som det er? Bare fordi ikke hver eneste mann gjør det? Hvis 99 prosent hadde gjort dette er er det fortsatt ikke alle, er det greit da eller? Anonymkode: 77f7e...309 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #36 Skrevet 1 time siden Det er ulovlig, krenkende og går langt over hva som er greit. Du slår opp og bryter kontakten med han selvsagt. Hva mer skjuler denne fyren? Vurder å kontakte politiet, i det minste for å være sikker på alt om deg slettes. Han kan ha gjort dette mot andre også. Anonymkode: c3108...49d 1
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #37 Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen av disse linkene viser hvor vanlig det er. Jeg ønsker på ingen måte å forsvare disse mennene. Snikfotografering i alle former er uakseptabelt og samfunnet har startet alt for sent med reaksjoner på det og straffene er etter mitt syn alt for milde. Nei, du bør absolutt ikke gjette. Du tillegger meg oppfatninger jeg ikke har. Forhold deg til hva jeg skriver og ikke tillegg meg en hel masse andre meninger. Anonymkode: 5943c...765 Men alikevel så gjør du det, og benekter for at det er et problem, når den type kriminalitet er den som er en av de som vokser kraftigst. Men helt ærlig jo mer du skriver jo mer får jeg vibber av at du er en sånn som skylder på damer når de blir voldtatt, og kjenner at jeg ikke gidder å bruke et sekund mer på å diskutere med deg. Anonymkode: eaf16...ccc 2
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #38 Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men alikevel så gjør du det, og benekter for at det er et problem, når den type kriminalitet er den som er en av de som vokser kraftigst. Men helt ærlig jo mer du skriver jo mer får jeg vibber av at du er en sånn som skylder på damer når de blir voldtatt, og kjenner at jeg ikke gidder å bruke et sekund mer på å diskutere med deg. Anonymkode: eaf16...ccc Jeg benekter på ingen måte at det er et problem. Det er som du skriver et stort og voksende problem. Jeg har har selv vært aktiv i forhold til lovavdelingen i justisdepartementet for mange år siden om at lovverket måtte skjerpes på dette området. Jeg tok opp med de både snikfotografering og kunstig inteligens (falske nakenbilder) lenge før det var et tema i media. Nei, jeg synes heller ikke at vi to skal fortsette å diskutere. Du tillegger meg oppfatninger jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i. Jeg skrev i utgangspunktet ingenting om egne meninger. Anonymkode: 5943c...765
Jann111 Skrevet 14 minutter siden #39 Skrevet 14 minutter siden Synes anmeldelse er overdrevet. True med anmeldelse: Ja. Forlate: Om det ikke er helt fantastisk ellers, og verdt å jobbe med, så ja. Forlate og anmelde ved gjentakelse: Ja.
skeiv-ostepop Skrevet 14 minutter siden #40 Skrevet 14 minutter siden Man mangler respekt og normale grenser når man velger å filme noen i skjul på denne måten. For min del hadde det alene avsluttet forholdet. Men når man "tar en prat om det" og det gjentar seg, så hadde jeg anmeldt tvert. Og ja, når man først mangler disse grensene så hadde jeg ikke stolt ett sekund på at vedkommende hadde vett nok, respekt nok eller grenser nok til å ikke sende/dele dette med andre - og jeg hadde anmeldt tvert. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå