Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2026 den 21.31):

Hva slags magi evner du å skape i hverdagen? Dettte er ikke spydig ment, men hvilken hverdag har alle dere hvor dere opplever *magi* 12 av 12 måneder? Mesteparten av dagene er jo bare samme grå mølla uten noen glitrende øyeblikk i det hele tatt. 

Jeg klarer å sette pris på de små gledene som kommer innimellom  i livet. Jeg koser meg på en tirsdag med vin, jeg lager god skikkelig god mat på en søndag - jeg unner meg noe fint på mandag.  Hver uke? nei. Men ofte nok til at jeg skaper meg selv litt glede - og det holder lenge.  Men husk - magi er magi og det skal man ikke ha hver dag. Sånn er faktisk ikke livet ;)

Ts sier at ting går så fort og alt er borte før man får satt seg (mer eller mindre) og jeg tror det  handler om at folk lever ikke NÅ lenger. Det skal alltid snakkes om noe som ligger der fremme, noe som ikke er her enda men som sikkert blir bra. Eller?  Jeg tror på gleden ved å være her og nå. Ikke vente eller tenke på det som skjer i morgen eller neste uke, eller den turen jeg skal på i september. Alle dager går faktisk fort, kalenderen viser jo august - det var jo februar for litt siden?  Men for meg er ikke det en unnskyldning for å fremskynde advent - eller juletida. For all del, gjør som dere vil - men hvorfor vil dere ikke ha litt forventning og glede da?  Gå å glede seg til første advent når pynten kommer opp, eller kjenne på sitringen over gaveliste?  Eller noe annet man gleder seg til? 

Ja, livet suser avgårde - sånn er det. Men er det egentlig en unnskyldning for å starte advent tidligere?  Selv er jeg tradisjonalist og kunne aldri gjort som deg. Men, om det er sånn du virkelig vil  ha det så  gjør det :) 

Anonymkode: c8df4...b9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 17.53):

Okey, la meg først skrive at jeg vet at det sikkert er rart, kanskje til og med uhørt,for mange..

Vi har alltid startet julepynting første søndag i advent/1.desember og har vært fornøy med det. Pleier å være ferdig med gaver i god tid før det slik at adventstiden bare er kos med tente lys, pyntet hus, julemusikk og julekalender på tvn. 
I fjor gikk adventstiden så fort og når vi pakket ned julepynten så føltes det egentlig som om vi nettopp hadde tatt den frem og jeg ble rett og slett kjempetrist. 
Jeg ser dette ellers i livet også for tiden, det føltes som vi kom hjem fra sommerferie omtrent før vi hadde pakket. Derfor er jeg redd for at det samme skal skje i årets adventstid også.
Så da fikk jeg det jeg selv syns var en strålende ide i dag. Jeg vurderer å kjøre fullt opplegg med julekalender (på tv altså), pepperkaker og julepynt fra 1.november. Mannen min ser på meg som om det har klikket for meg 😆 Det er uaktuelt å beholde julepynten lengre enn 1.januar, det er tiden før jul jeg elsker 🥰 Noen andre som gjør det sånn? Ikke bare pynting, det vet jeg blir mer og mer vanlig, men liksom hele greien? Ingen planer om å ta bort noe magi, jeg vil heller skape mer og lengre! Og det er heller ikke det å vente på 1.desember som er problemet, jeg føler bare jeg vil ha mer tid til å nyte og kose oss 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 59741...c5e

Det spiller da INGEN ROLLE for andre hva dere gjør eller ikke gjør med juleforberedelser hjemme - det er helt irrelevant. 

Anonymkode: 15bba...f81

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner så smått med jul i november,men kjører ikke full advent. 

Jeg henger opp utebelysning, julestjernen og adventsstakene. Gjør meg ferdig med julegavene, så noen kvelder brukes på innpakning. Da koser vi oss med litt julemusikk. Baker de få slagene vi faktisk spiser, så når desember kommer er all "jobben" unnagjort. 

Pynter ferdig 1.desember,også juletreet. Koser oss med julekalendere og julefilmer på tv. Julen lar vi stå til 13.dag jul, og da er vi forsynt.

Anonymkode: 5fa4f...46d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kom bare til å tenke på hun mora i den siste Halloween filmen, dagen etter ( altså 1 nov) har hun plutselig tatt på seg julegenser 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...