AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Er det vanlig at bruden gjør det? Anonymkode: c450a...97c
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Nei det kunne ikke falt meg inn. Anonymkode: 18c02...d26 4
monican94 Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Det er ikke bruden som inviterer til utdrikkingslag... 4
monican94 Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Kommer vel ann på forholdet man har til de.. men er jo ment som venninnelveld.. er man derimot veldig god venninne med sin mor/svigermor så hvorfor ikke... Jeg har ei venninne det ville vært rart om moren ikke ble bedt.. de fleste andre rart om hun ble bedt 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Nei, det er ikke vanlig, og det er forloveren som bør invitere til utdrikkingslag. Det skal på en måte være en overraskelse for bruden eller brudgommen. Anonymkode: 12443...10e
Kålrota Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Nei, det ville jeg ikke gjort. Min svigermor er en utrolig flott dame som jeg setter veldig høyt, men hun passer ikke inn på en venninnekveld. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Nei, tenkte ikke tanken engang! I mitt utdrikkingslag kom venninnegjengen min, noen av damene til mannens kompiser og kusinene mine. Anonymkode: a7801...b8a
AnonymBruker Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Det synes jeg man skal gjøre som man vil og ikke bry seg om hva som er vanlig. Det vanligste er vel at det er en venninnekveld. I mange miljøer består venninnegruppene bare av samme generasjon. Hvis venninnegjengen består av flere generasjoner og dermed også damer fra mor og svigermors generasjon så er det vel ikke unaturlig at også de blir invitert. Som også nevnt er det vel ikke unaturlig at damer fra brudgommens side også blir invitert selv om de ikke er venninne med bruden. Anonymkode: 269fa...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Absolutt ikke. Å arrangere utdrikningslag er forloverens oppgave. De kan godt få tips til navn å invitere fra bruden/brudgommen og noen ønsker, men det er forloveren som arrangerer og planlegger, og det bør ikke være sånn at bruden/ brudgommen har bestemt det. Det er ikke vanlig, her. Det er bra å ta litt hensyn til gjestenes økonomi og ikke gjøre det for dyrt (evt at man kan la være å være med på dyre ting). Hos oss pleier vi å prioritere hyggelig at mange vil være med, heller enn at det er påkostet. Andre tar med noen få til London. 😄 Forloveren har noen oppgaver, og det er greit å tenke på når man velger forlover. At de kan stille opp med å kunne planlegge, at de kan holde tale osv. Har sett noen eksempler hvor forloveren stakk av fra utdrikningslaget hen selv arrangerte, fikk nedsmelting dagen før bryllupet eller var dritings ved middagen (noen tåler ikke fri bar). Veldig kjedelig for den som hadde valgt dem. Anonymkode: dde50...3ea
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Til dere som svarer nei: Vil dere invitere venninner i mor/svigermors generasjon? Anonymkode: 269fa...4c5
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til dere som svarer nei: Vil dere invitere venninner i mor/svigermors generasjon? Anonymkode: 269fa...4c5 Nei. Fordi det ikke er tradisjonelt. Anonymkode: c1921...90b
Kålrota Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til dere som svarer nei: Vil dere invitere venninner i mor/svigermors generasjon? Anonymkode: 269fa...4c5 Ja, men der er venninner. Det handler ikke om alder, men om relasjon. 1
boblevann Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Nei det hadde jeg syns var veldig merkelig. Både som deltaker og som brud. Veldig glad de ikke var der i mitt utdrikningslag, selv om jeg har gode forhold til dem. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Til dere som svarer nei: Vil dere invitere venninner i mor/svigermors generasjon? Anonymkode: 269fa...4c5 Hvis bruden hadde venninner i den kategorien / på alder med mora si kunne jeg gjort det. Men det handler ikke om alder, men om relasjon. Her er det vennenes fest, endel er ikke gjester i bryllupet, og det er derfor viktig å tenke litt på det (for oss) slik at det ikke skal bli så stort fokus på hvem som er bedt og ikke, for det er kjipt. Anonymkode: dde50...3ea
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Det kommer jo helt an på relasjonen de i mellom. Jeg har vært i tredve og førtiåra dager der mor, svigermor og tanter har vært med. Om man har ett tett bånd så er det jo naturlig å ha med mor og svigermor også. Forlover skal jo kjenne bruden godt nok til å vite om dette er aktuelt. Anonymkode: a5dfa...8ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå