AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:25 #21 Skrevet lørdag kl. 12:25 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig at der er en god del ufyselige meglere som gjør god butikk på andres naivitet, og egen latskap. Og alle er dritdyr. Men jeg mener og der er gode mennesker blant meglere som gjør det beste ut av situasjoner som ofte er sårbar. At folk skifter hjem skyldes vel så ofte at de må det, og ikke at de ønsker det. Jeg tror absolutt der er meglere som forstår det, og som forsøker å være etisk innenfor de rammene de forholder seg til. At megler er blitt så dyrt handler også om at det stilles høyere krav ved salg av bolig og at papirmøllen de gjennomfører er dyrere enn før. Anonymkode: d69ed...df9 De meglerne som overlever er de som er dyktige. Ville ikke kjøpt uten megler. Anonymkode: e6e36...803 1 1
granfeil Skrevet lørdag kl. 12:25 #22 Skrevet lørdag kl. 12:25 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Minimumsbeløpet varierer nok veldig. Her er noe av det jeg fant hos en eiendomsmegler av jobb de gjør. Men enig at de tar seg godt betalt! De fleste bruker nok eiendomsmegler for å være sikker på at det går riktig for seg, og er også en trygghet for kjøper. Dessuten er de gode på å få det ut til mange og dermed større sjanse for å få solgt, og også til en bedre pris enn man ville ha gjort selv. Hvis man har betalt 100k og får solgt til 200k mer, så lønner det seg jo. Anonymkode: b6337...2e7 Ganske enkelt å vite leiligheten er verdt da. Er det 2 identiske leiligheter rundt samme byggeår, i samme etasje, uten oppgraderinger og den ene gikk for 2,690, så veit man jo allerede at enkelte er villige til å betale 2,690 for den. Da hadde jeg heller lagt meg på 2,640 og droppet megler. Faktisk billigere å legge seg på 2,590 også og droppe megler. Endret lørdag kl. 12:26 av granfeil
Hololo Skrevet lørdag kl. 12:44 #23 Skrevet lørdag kl. 12:44 om megler eller ikke selge betyr nada, er ikke akkurat som megler er på din side når du er kjøper og tilbyr null ekstra trygghet. Det viktigste er å ta en god gjennomgang av bolig og rapporter. Har solgt 2 boliger, ene var jeg kjempefornøyd med, andre følte jeg mislikte jobben sin, er nok med meglere som ellers i alle jobber, alltid noen som ikke mestre den. Neste salg jeg gjør så selge jeg nok selv, ta i bruk megler eller advokat til å fikse alt papir arbeid.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:32 #24 Skrevet lørdag kl. 16:32 Jeg er utrolig glad jeg brukte megler da jeg solgte sist. Kjøper klagde på flere småting etterpå, ting som var opplyst om i salgsoppgaven og ting som var påpekt ved visning og overtakelse, det var godt å bare kunne ringe megler å be han snakke med de. Megler var også oppgitt over hvor masete de var. Jeg foretrekker selv å sende spørsmål til megler først, for å få avklart om boligen er interessant. Så heller spørre selger om mer detaljer hvis boligen er interessant nok. Boligene jeg ser som selges utenom megler er ikke interessant, for det er alt for dårlig informasjon i annonsene. Anonymkode: 33caf...d42 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:44 #25 Skrevet lørdag kl. 16:44 Jeg ville ikke kjøpt en bolig som selger selv står for salget av. Ofte har de ikke en gang brukt takstmann, men skryter selv av boligen med halvmørke, amatørmessige og dårlige bilder. Niks. Det hadde ikke jeg kjøpt. Anonymkode: 33502...e17 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:54 #26 Skrevet lørdag kl. 16:54 Ville ikke kjøpt privat for egen del. Har kjøpt og solgt en rekke ganger. Snakker alltid med flere meglere før jeg gir et oppdrag, og er selv på visninger og ser jo hvem jeg synes gjør en god jobb. Sist kjøpte jeg bolig av en megler jeg ikke ville bruke for salg av gammel bolig. Kunne ikke svare på spørsmål og foreslo heller ikke å sjekke og ringe meg. Gir oppdrag til folk som er godt forberedt og gir en god magefølelse. Hvis ikke folk på visning får et godt inntrykk skader det mitt salg. Så er prisen eiendomsmegler gir et tilbud. Den kan forhandles, hvis du har en bolig som megler tenker er lettsolgt. Endel steder i dag kan det ta lang tid å selge - 6 mnd til et år. Det er et j… slit å være den som skal følge opp på egenhånd så lenge, samtidig som huset også skal være visningsklart. Så hva slags salgsobjekt du har og hvor betyr mye for spørsmålet om bruk av megler. Anonymkode: 8dd27...30c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:22 #27 Skrevet lørdag kl. 17:22 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I dag koster det minimum 130k for å bruke EiendomsMegler. Har vært på visninger der enkelte meglere ikke har vært spesielt flinke. Var en fyr som har vært på tv faktisk i et megler program, og når jeg stilte spørsmål så henviste han til salgsoppgaven på alle mine spørsmål. Gjør jobben din da, du får 130-150k også har du faen ikke giddet å lese salgsoppgaven engang. Jævla klovn! Så hvorfor bruker ikke folk bare en bankkonto som en bankansatt har kontroll over og frigjør på dagen tinglysningen skjer? Takstmann koster 10k. Annonsering på finn.no, usikker, men vil tippe man sparer 100k I totale utgifter. Folk liker ikke bopelen bedre av at det står en person som har hatt på seg fine klær. Anonymkode: ef029...34e Hvorfor spør du om ting som står i salgsoppgaven? Du framstår jo som en som ikke er interessert i å kjøpe om du ikke har lest den på forhånd, hvorfor skal megler, som blir betalt av selger bruke tid på fjottspørsmål? Anonymkode: efce3...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå