AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Hei. Vi vurderer å kjøpe elbil. Vi kjører en del så det er ikke noe poeng i å tenke garanti tid , de garantiene vi har sett på bruker vi uansett opp før den tiden , vi kjører ca 150-200 000 i året , kanskje mer. Hvilke biler bør vi holde oss langt unna? Vi må ha stasjonsvogn eller suv pga hund. Ikke Tesla , det skal vi ikke ha. Men kom gjerne med forslag. Buret vi har passer inn i en Skoda Enyaq. Anonymkode: f768f...dad
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Med den kjørelgden så er vel bilen uansett oppbrukt etter 2-3 år. Anonymkode: 12ee7...0c8
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Hvordan klarer dere dette kjøre så mye i året? Brukes den til drosje? Anonymkode: 5c075...492 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli 41-55 mil hver bidige dag, ørk og helg Anonymkode: 5c075...492
newman01 Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei. Vi vurderer å kjøpe elbil. Vi kjører en del så det er ikke noe poeng i å tenke garanti tid , de garantiene vi har sett på bruker vi uansett opp før den tiden , vi kjører ca 150-200 000 i året , kanskje mer. Hvilke biler bør vi holde oss langt unna? Vi må ha stasjonsvogn eller suv pga hund. Ikke Tesla , det skal vi ikke ha. Men kom gjerne med forslag. Buret vi har passer inn i en Skoda Enyaq. Anonymkode: f768f...dad Så dere kjører Oslo-Trondheim hver dag 7 dager i uka i snitt? 4 2
A-hunter Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): vi kjører ca 150-200 000 i året 150-200.000 hva? Kilometer? Det er altså 3 ganger mer enn det en gjennomsnittlig drosjebil kjører i året og 15 ganger det privatbilen kjøres i gjennomsnitt... 2
Mannisinbestealder Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Hvis dere kjører så mye så bør dere kjøpe helt ny elbil. Se etter en som har gode garantier. 2 2
Bokormsen Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august ID4 virker solid, enyaq også. Tåler nok mange km, men det der er jo ekstrem bruk da, så gudene vet! 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Mannisinbestealder skrev (7 minutter siden): Hvis dere kjører så mye så bør dere kjøpe helt ny elbil. Se etter en som har gode garantier. Vil det ikke gå bort sinnssykt mye tid til lading hvis man kjører såpass langt? På et tidspunkt er det vel ikke flere timer igjen i døgnet. Anonymkode: 38795...265
newman01 Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Kan ikke være reelt? Kjøper man bilen i januar må man inn til 30k service før februar er over…
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Dere får ikke ladet mellom kjøringene om dere kjører såpass mye. Det er jo mer enn en full arbeidsdag bak rattet hver eneste dag? Hvordan får man til å kjøre såpass mye? Du skal ikke ha en elbil, du skal ha en dieselbil ville jeg sagt. Evt må du ha to biler, det er vel ikke bare en person som kjører alt dette?? Anonymkode: 7ae66...732
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august Det er 17 mil hver vei til jobb. Jeg jobber skift oc stort sett hele uka igjennom. samme med mannen.Vi har en diesel bil og skal da ha ha en ny bil. Mannen har 21 mil hver vei til jobb. Vi bor ikke i sentrale deler av landet. Nærmeste butikk er 4 mil unna Jeg skal se på en Skoda enyaq i dag. Så får vi se. Og så holder vi på med hund, og reiser en del i den forbindelse. I tillegg bruker vi bil på ferie. Jeg har også familie som bor langt unna som jeg er hos de dagene jeg har fri, mamma bor 55 mil unna. Og det blir en del kjøring med henne. Nå spurte jeg etter forslag til bilmerke. Anonymkode: f768f...dad
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Gode seter for mye langkjøring: Volvo. God kvalitet for lettvint bruk: Kia/Hyundai. Kjøp nytt. 7 års garanti hos Kia, 10 år hos Volvo ved kontinuerlig service der. Kilometerbegrensningen hos begge når dere er i år 2. Anonymkode: 91e42...0eb
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 17 mil hver vei til jobb. Jeg jobber skift oc stort sett hele uka igjennom. samme med mannen.Vi har en diesel bil og skal da ha ha en ny bil. Mannen har 21 mil hver vei til jobb. Vi bor ikke i sentrale deler av landet. Nærmeste butikk er 4 mil unna Jeg skal se på en Skoda enyaq i dag. Så får vi se. Og så holder vi på med hund, og reiser en del i den forbindelse. I tillegg bruker vi bil på ferie. Jeg har også familie som bor langt unna som jeg er hos de dagene jeg har fri, mamma bor 55 mil unna. Og det blir en del kjøring med henne. Nå spurte jeg etter forslag til bilmerke. Anonymkode: f768f...dad Mannen din har daglig 5-6 timer reisevei???? Er du helt sikker på at du ikke mener km? Anonymkode: e8a39...390 2 1
Mandagsbarn74 Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har daglig 5-6 timer reisevei???? Er du helt sikker på at du ikke mener km? Anonymkode: e8a39...390 Endret 1. august av Mandagsbarn74
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Nytt forsøk. Til deg som svarte at kanskje jeg tok feil av km og reise vei. Mannen min har 21 mil hver vei til jobb. Hvordan du får det til å bli 5-6 timer, så håper jeg at du mente begge veier. jeg har en tante i Tønsberg og når vi er der er vi og en del i Oslo, og det er ca 10 mil og det bruker vi 1,5 time på. Så nei mannen bruker ikke 6 timer en vei. og han jobber av og til døgn så da blir det en tur mindre. Anonymkode: f768f...dad
AnonymBruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er 17 mil hver vei til jobb. Jeg jobber skift oc stort sett hele uka igjennom. samme med mannen.Vi har en diesel bil og skal da ha ha en ny bil. Mannen har 21 mil hver vei til jobb. Vi bor ikke i sentrale deler av landet. Nærmeste butikk er 4 mil unna Jeg skal se på en Skoda enyaq i dag. Så får vi se. Og så holder vi på med hund, og reiser en del i den forbindelse. I tillegg bruker vi bil på ferie. Jeg har også familie som bor langt unna som jeg er hos de dagene jeg har fri, mamma bor 55 mil unna. Og det blir en del kjøring med henne. Nå spurte jeg etter forslag til bilmerke. Anonymkode: f768f...dad Du kjører 340 km hver dag for å komme deg til og fra jobb? Selv om du har snittfart på 80 så bruker du mer enn 2 timer hver vei? Og selv om dette stemmer og du drar på jobb 365 dager i året er du langt under kjørelengden du mener du har. Anonymkode: 762b4...16b
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kjører 340 km hver dag for å komme deg til og fra jobb? Selv om du har snittfart på 80 så bruker du mer enn 2 timer hver vei? Og selv om dette stemmer og du drar på jobb 365 dager i året er du langt under kjørelengden du mener du har. Anonymkode: 762b4...16b Du må ta med kjøring med hund, med ferie, vi har en annen bil og når den ble kjøpt hadde den gått 98000 men 1 år etterpå. 301000. Vi har jo ikke bare jobb vi reise til. men vi har i dag kjøpt en Skoda enyaq som har gått 32000 km. Anonymkode: f768f...dad
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august Ikke kjøp brukt uten naf medlemsskap/garanti. Anonymkode: 82840...dde
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nytt forsøk. Til deg som svarte at kanskje jeg tok feil av km og reise vei. Mannen min har 21 mil hver vei til jobb. Hvordan du får det til å bli 5-6 timer, så håper jeg at du mente begge veier. jeg har en tante i Tønsberg og når vi er der er vi og en del i Oslo, og det er ca 10 mil og det bruker vi 1,5 time på. Så nei mannen bruker ikke 6 timer en vei. og han jobber av og til døgn så da blir det en tur mindre. Anonymkode: f768f...dad Mellom Tønsberg og Oslo er det motorvei, som selvfølgelig går mye fortere et sted hvor det er 4 mil til nærmeste butikk.... Finnes ikke mange steder det er så langt til nærmeste butikk i det hele tatt. Jeg her bodd flere ekstremt usentrale steder rundt om i landet, men mer enn et par mil til en butikk er faktisk svært uvanlig. Anonymkode: 762b4...16b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå